Asus lanserar Zenbook Prime UX31A, UX32VD och UX32A – Ultrabook med 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidundret:

Kommer den med 620M fungera som en lan dator. Dvs driva WoW och Cs 1.6 eventuellt något mer avancerat på en 23" skärm?

Nja, beror ju lite på inställningarna när det kommer till WoW, jag skulle verkligen inte maxa inställningarna om jag skulle använda ett 620M och köra en 25man Raid

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Glossy?

Kommer den ha eländig blank skärm?

Permalänk
Medlem

Vill ha video som visar skillnaden av trackpaden när man kör win7, win8 och OSX. Det skulle ge mycket mervärde gällande att veta hur faktiskt daglig arbetsupplevelse kommer vara med denna. För närvarande är ändå Mackbooks största USP dess trackpad.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Då är ju den stora frågan.. UX31A eller UX32VD? Man lär ju vara mer framtidssäker med UX32VD, men UX31A är liksom... snyggare och nättare!

Permalänk
Medlem

när kommer UX32VD in i butik ( sthlm) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Pga "gångjärnet" så måste en laptops baksida vara någorlunda tjock. Så för att få en ännu tunnare dator *måste* man göra den kilformad. Alla designer kommer att konvergera mot Macbook Air, så är det bara. Om inte nån hittar på ett nytt gångjärn som är tunt, hållbart, men fortfarande billigt.

Det jag tycker är korkat är att inte låta datorn vara lika tjock som den tjockaste punkten ändå, man tjänar inget på att ha den 2mm tjock precis vid touchpaden? Måste gå att få det både billigare och få bättre kylning om man har den säg 8-9mm över hela. Kanske så nya Pro är designad

Jag betalar hellre 2000 mindre för en bättre dator även fast den är liiite tjockare xD

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av HeManHedman:

Kommer den ha eländig blank skärm?

Nej den är matt.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att det enbart är 4GB (och single channel i UX31A som jag förstått det) och att enbart 128GB-varianten kommer till Sverige. Thunderbolt hade varit lite roligt, men det kan jag leva utan.

Vad jag stör mig mest på är dock att UX21A, dvs. 11.6"-varianten, inte kommer till Sverige. Hade varit perfekt för mina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Synd att det enbart är 4GB (och single channel i UX31A som jag förstått det) och att enbart 128GB-varianten kommer till Sverige. Thunderbolt hade varit lite roligt, men det kan jag leva utan.

Vad jag stör mig mest på är dock att UX21A, dvs. 11.6"-varianten, inte kommer till Sverige. Hade varit perfekt för mina behov.

Varför skulle den vara singel-channel? Har dessutom sett screenshots på CPU-Z som visar dual channel, men kan minnas fel.

Thunderbolt bryr jag mig inte heller om, men Displayport är enda möjligheten att driva 2560x1600 från en Intel-GPU.
Eller vet nån om VGA klarar det? 2048x1536@85Hz är ju tillräckligt många pixlar/sekund för 2560x1600@60Hz.

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Vilken fin Macbook Air Asus har byggt!

För apple var först då eller? Eller menar du att de kunde gjort det på ett annat sätt? Och du tror att detta andra sättet kommer att sälja lika bra också? För jag ser bara positivt i de hjälpmedel som skivar bröd, det var tidernas genombrott innan färdigskivat bröd. Och apple brödskivare vet vi ju säljer bra.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeManHedman:

Kommer den ha eländig blank skärm?

Den är matt. Men personligen förstår jag inte varför alla verkar HATA blanka skärmar. Personligen tycker jag att det blir finare färger och svärta osv när jag ser på film eller spelar spel. Det är såklart en sak om man ofta sitter med den ute i solen, men det gör jag inte. Är det så många som faktiskt gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

För apple var först då eller? Eller menar du att de kunde gjort det på ett annat sätt? Och du tror att detta andra sättet kommer att sälja lika bra också? För jag ser bara positivt i de hjälpmedel som skivar bröd, det var tidernas genombrott innan färdigskivat bröd. Och apple brödskivare vet vi ju säljer bra.

Du tycker inte den ser ut som en Air i borstat stål eller? Och ja, jag tror att den här, precis som Air, kommer bli en överpriserad, lågpresterande bloggardator.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Slagt:

Nja, beror ju lite på inställningarna när det kommer till WoW, jag skulle verkligen inte maxa inställningarna om jag skulle använda ett 620M och köra en 25man Raid

Nä något sådant blir det nog inte. Är mest tänkt att ha med den till plugget, lan, jobb samt allt annat underbart man kan ha en portabel dator till.

Permalänk
Medlem

Är det någon som hur det blir när man skollar med trackpaden? Hackar det ner eller blir det mjuka scroll?

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Du tycker inte den ser ut som en Air i borstat stål eller? Och ja, jag tror att den här, precis som Air, kommer bli en överpriserad, lågpresterande bloggardator.

För att pris per prestanda skilljer sig ju inte ganska markant här, gämfört med andra ultrabooks, från till exempel dell.. Och sedan, dedär med "bloggardator", mjo, men jag tror inte bloggare tar ett märke som gär billigare produkter än apple, så tänker inte bloggare med "bloggardatorer".

Dessutom, har du sett vad majoriteten av ultrabooks och föregångarna på pc sidan har sett ut sedan flera år tillbaka? Nej, en zenbook utstår sig inte som speciellt lik, den är snarare lik en massa andra ultrabooks dock, men jag antar att du bara vet vad en bloggardator ser ut som, eller?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ajp_anton:

Varför skulle den vara singel-channel? Har dessutom sett screenshots på CPU-Z som visar dual channel, men kan minnas fel.

Thunderbolt bryr jag mig inte heller om, men Displayport är enda möjligheten att driva 2560x1600 från en Intel-GPU.
Eller vet nån om VGA klarar det? 2048x1536@85Hz är ju tillräckligt många pixlar/sekund för 2560x1600@60Hz.

Är troligt att jag läst fel någonstans då jag håller med dig och jag har svårt att se varför man skulle välja att köra på en modul istället för att utnyttja dual channel. Tråkigt med 2GB soldered på UX32VD dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacman5:

Den är matt. Men personligen förstår jag inte varför alla verkar HATA blanka skärmar. Personligen tycker jag att det blir finare färger och svärta osv när jag ser på film eller spelar spel. Det är såklart en sak om man ofta sitter med den ute i solen, men det gör jag inte. Är det så många som faktiskt gör det?

Detta är ju en ultra-bärbar, så antagligen kommer folk sitta ute med den mycket mer än hemma.
Sen så tycker jag matt skärm är en mycket bättre kompromiss. En blank skärm är lite bättre inomhus i halv-mörker (i helmörker ser man reflektionen av sitt upplysta ansikte), och helt oanvändbar utomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Detta är ju en ultra-bärbar, så antagligen kommer folk sitta ute med den mycket mer än hemma.
Sen så tycker jag matt skärm är en mycket bättre kompromiss. En blank skärm är lite bättre inomhus i halv-mörker (i helmörker ser man reflektionen av sitt upplysta ansikte), och helt oanvändbar utomhus.

Självklart är en matt skärm bättre utomhus - som du säger är en blank i princip oanvändbar. Grejen är bara att alla jag känner inklusive mig själv använder våra laptops på ungefär samma sätt - det är smidigt att flytta med hemma - från skrivbordet till soffan till sängen till köket etc. Också smidigt att ta med om man ska iväg nånstans. Däremot så är det ingen av oss som sitter ute på caféer eller i naturen med laptopen. Självklart är det olika hur man använder sin dator, men jag tycker ändå inte att jag ser SÅ många som sitter med sina laptops utomhus med tanke på hur många som säljs. Känner bara en som har en stationär dator också, resten har sina laptops som "huvuddator". Som sagt, man använder sina datorer på olika sätt - men just blanka skärmar verkar reta gallfeber på en del.

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa nästa generations av de här. Kollar in min windows-7-folder och ser att jag har 16,7 gb. 24 gb SDD cashe bör vara för lite men 30 borde väl funka (kan ha missförstått konceptet dock) och man kan ju hoppas på att man får 14" eller lite större skärm samt mycket mer RAM även om man kan uppgradera själv relativt lätt. Ser dock gärna minst 3 USB-portar och tycker det är tråkigt att det blir mindre och mindre på den fronten. Har man en bra bärbar som ska ersätta desktops så är det nice att ansluta trådlös mus + tangentbord och sen extern hårddisk åtminstone.

Förstår fortsatt inte hur folk kan använda en track/mousepad när det finns trådlösa möss med nano-recievers. Det är ju 25 miljoner goare och en mus väger väl typ 50 gram mer. Skulle gärna se en modell helt utan trackpad då jag väldigt gärna aldrig använder en sådan.

Visa signatur