Asus lanserar Transformer Pad Infinity

Permalänk
Medlem

För mig som är lite oinsatt, kan någon sammanfatta varför man skulle välja denna surfplatta istället för en iPad med högre upplösning och billigare pris? Vad är fördelarna/användningsområdena? Funderar nämligen på att köpa någon form av platta inom en snar framtid men jag vet inte vilken.

Permalänk
Medlem

"Padfone Station:
10.1tum, WXGA 1280x800, TFT med Kapacitiv Multi- touch-panel
Reptåligt Corning® Gorilla® Glass med HCLR-film"

Stod de inte Full hd här på SweC?

http://www.asus.se/Mobile/PadFone/#specifications

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av omg296:

"Padfone Station:
10.1tum, WXGA 1280x800, TFT med Kapacitiv Multi- touch-panel
Reptåligt Corning® Gorilla® Glass med HCLR-film"

Stod de inte Full hd här på SweC?

http://www.asus.se/Mobile/PadFone/#specifications

Nix ingen information om upplösning gavs.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14045-asus-padfone-ar-telefo...

Du blandar nog ihop nyheten med någon annan nyhet eller en nyhet från någon annan sida och alla dessa plattor har snarlika namn.

Padfone är modellen där telefonen är själva hjärnan.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Nix ingen information om upplösning gavs.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14045-asus-padfone-ar-telefo...

Du blandar nog ihop nyheten med någon annan nyhet eller en nyhet från någon annan sida och alla dessa plattor har snarlika namn.

Ooh shit, blandade helt ihop det nu Fy nu skäms man, Trodde de stod Padfon... Aja så är de när man är trött

Permalänk
Skrivet av Rufs:

För mig som är lite oinsatt, kan någon sammanfatta varför man skulle välja denna surfplatta istället för en iPad med högre upplösning och billigare pris? Vad är fördelarna/användningsområdena? Funderar nämligen på att köpa någon form av platta inom en snar framtid men jag vet inte vilken.

- 16:9 bildförhållande för filmer och tv-serier.
- Man slipper Apples ekosystem
- Du vill ha både laptop och surfplatta
- Du kan utöka minnet med mikroSD-kort
- ASUS har visat sig ta Android väldigt seriöst. De är nästan alltid snabbast med uppdateringar.
- IMHO är denna snyggare. För övrigt så tar ASUS design seriöst också då de i andra projekt anlitat t.ex David Lewis.

Nackdelarna får någon annan stå för.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför folk inte är intresserade av 3G, för mig är det ett måste. Sitter med en Galaxy Tab 10.1 sedan ett halvår och den är uppkopplad 24/7 via Tre Max (skaffades när det inte var tak ) om man inte närmar sig jobbets eller hemmets wifi. 250 spenar per månad för en hastighet som pendlar mellan 10-20Mbps. Används till mail, surf, skype, live messenger, facebook, spotify, google maps/earth (gps), remote desktop via teamviewer till stationära och mycket annat. Skulle aldrig skaffa en padda utan 3G, även om jag skulle ha en modern telefon, så jädrans toksmidigt på detta sätt och utmärkt mottagning på samsungs padda åtminstone. Utan denna anslutning skulle jag påstå att paddan tappar sin funktion, dvs mobilitet...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag förstår inte varför folk inte är intresserade av 3G, för mig är det ett måste. Sitter med en Galaxy Tab 10.1 sedan ett halvår och den är uppkopplad 24/7 via Tre Max (skaffades när det inte var tak ) om man inte närmar sig jobbets eller hemmets wifi. 250 spenar per månad för en hastighet som pendlar mellan 10-20Mbps. Används till mail, surf, skype, live messenger, facebook, spotify, google maps/earth (gps), remote desktop via teamviewer till stationära och mycket annat. Skulle aldrig skaffa en padda utan 3G, även om jag skulle ha en modern telefon, så jädrans toksmidigt på detta sätt och utmärkt mottagning på samsungs padda åtminstone. Utan denna anslutning skulle jag påstå att paddan tappar sin funktion, dvs mobilitet...

Det beror ju på hur och vart man använder sin surfplatta. Själv har jag kört med enbart WiFi på min Transformer tf101 i ett år utan att sakna möjligheten till 3G. Vet inte hur det är med andra, men jag sitter eller ligger alltid ner när jag använder plattan (att gå runt med den är lite för klumpigt). Hemma, hos vänner, på jobbet, på hotell utomlands, på Starbucks mm finns det alltid WiFi. På övriga ställen där jag sitter ner, dvs tåg, pendel, flyg, buss, bil så används den utan uppkoppling. Dvs tv-serier, film och spel.

Behöver jag ta reda på någontin när jag är på resande fot (alltså inte när jag har WiFi), så använder jag hellre mobilen än att avbryta det jag håller på med på surfplattan. Multitasking på dessa enheter är fortfarande en tveksam historia.

De 5 gånger om året jag vill ha 3G på plattan använder jag helt enkelt tethering. Smidigt och mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

- 16:9 bildförhållande för filmer och tv-serier.
- Man slipper Apples ekosystem
- Du vill ha både laptop och surfplatta
- Du kan utöka minnet med mikroSD-kort
- ASUS har visat sig ta Android väldigt seriöst. De är nästan alltid snabbast med uppdateringar.
- IMHO är denna snyggare. För övrigt så tar ASUS design seriöst också då de i andra projekt anlitat t.ex David Lewis.

Nackdelarna får någon annan stå för.

Är det dock inte 16:10 bildförhållande, eller är det bara ett tryckfel ?
Det står ju 1920x1200 i upplösning ?

Inte mig emot dock, gillar 16:10 bättre.

Har för övrigt en Asus transformer 101 (den äldsta) och kan verkligen hålla med om att Asus tar Android seriöst.
Även såhär lång tid efter lanseringen så dyker det upp uppdateringar med jämna mellanrum.
Och bara det faktum att de gav oss med äldre plattor den nya verisonen av Android (Ice cream Sandwich) 4.0 ska de ha stort cred för.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Är det dock inte 16:10 bildförhållande, eller är det bara ett tryckfel ?
Det står ju 1920x1200 i upplösning ?

Inte mig emot dock, gillar 16:10 bättre.

Har för övrigt en Asus transformer 101 (den äldsta) och kan verkligen hålla med om att Asus tar Android seriöst.
Även såhär lång tid efter lanseringen så dyker det upp uppdateringar med jämna mellanrum.
Och bara det faktum att de gav oss med äldre plattor den nya verisonen av Android (Ice cream Sandwich) 4.0 ska de ha stort cred för.

Man kan säga att det är en sorts kombination av 16:10 och 16:9. Skärmen är 16:10, men pga svarta fältet längst ner så kan programmen bara använda sig av 16:9. Eventuellt kan de använda sig av lite mer än 16:9 eftersom jag är inte säker på att fältet är 120 pixlar högt.

Funderar själv på att uppgradera, men om jag ska vara ärlig så föredrar jag baksida av plast. Skönare att hålla i, bättre grepp om man har svettiga händer och så vågar man lägga ner den på ytor som antagligen skulle repa en metallbaksida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

- 16:9 bildförhållande för filmer och tv-serier.
- Man slipper Apples ekosystem
- Du vill ha både laptop och surfplatta
- Du kan utöka minnet med mikroSD-kort
- ASUS har visat sig ta Android väldigt seriöst. De är nästan alltid snabbast med uppdateringar.
- IMHO är denna snyggare. För övrigt så tar ASUS design seriöst också då de i andra projekt anlitat t.ex David Lewis.

Nackdelarna får någon annan stå för.

Den har bildförhållandet 16:10!

Permalänk
Skrivet av landahl:

Den har bildförhållandet 16:10!

Läs svaret jag skrev till JesperT.

Permalänk

Jag har första transformern och är väldigt nöjd utöver en del barnsjukdomar den hade. Den har lite bristande prestanda för att fullt ut klara av alla saker jag vill. Dock så jag kommer byta upp mig till denna i hopp om att Tegra 3 på 1.6GHz tar mig förbi den gränsen.

Ska främst ha plattan till det alla har dem till, surfa runt på men även till att se serier(gamla transformer klarar knappt 720p) och emulera Playstation, N64, SNES med handkontroll(Går på gamla TF101 men det är på gränsen oftast).

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk

Beställde en Infinity idag efter att ha sålt iväg min Prime som jag älskade, trotts problemet med Wifi och GPS mottagningen. Hoppas på att denna kommer vara bättre med tanke på plastlisten på baksidan!
Fick bra rabatt på Alina också som SweC medlem, strax över 200kr rabatt! De lät mig också beställa en separat platta och ett separat tangentbord för samma pris som paketet då de inte hade paketet i lager!

Ska bli nice med full hd skärm! Får hoppas den dyker upp snart!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301