Hur ska jag ha Radiatorn i mitt Antec 1200 ?

Permalänk

Hur ska jag ha Radiatorn i mitt Antec 1200 ?

Får hem min Corsair H60 Hydro CPU kylare på Tisdag.
Jag äger ett Antec 1200 och som de flesta vet så finns där 2st fläktar på baksidan av chassit.
Nu undrar jag följande: Jag måste ju installera Radiatorn av någon av dessa platser, men vilken ?
Och ska jag placera fläkten på Radiatorn så den suger in luft i chassit eller ut ?
Har en fläkt i taket också, en 200mm som suger ut luft. Vad tror ni blir det bästa ?
Har tänkt såhär. Placerar jag radiatorn och fläkten längst ner av dessa två platser då kommer luften att sugas ut direkt av den andra fläkten plus den i taket. Men har man ett insug alledes brevid ett utsug kommer jag inte förstöra flowet då ?
Kommer inte "luftströmmen" att förstöras ?
Hur hade ni gjort ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut att du ska ha fläktarna på radiatorn så att de suger ut varm luft ur chassit. Annars får du även effekten att processorns värme skjuts in i chassit vilket du vill undvika.

Har du någon fläkt i fronten för insug? Om inte tycker jag faktiskt du ska ha alla fläktar som utsug. Visst du kommer få undertryck i lådan (vilket kommer göra att den suger in damm m.m i alla glipor i chassit, men det gör inget sålänge man blåser ur den ca. varannan månad). Så har jag det just nu.

Och ja, som du säger hade jag inte heller rekommenderat att ha insug och ett utsug precis brevid varandra, det kommer att ta bort lite av effekten. Men givetvis inte allt.

Permalänk
Medlem

Hade en H70 ett tag i ett antec 1200, har gjort mig av med det numera både H70 och chassi
satte den i den lägre fläktplatserna där bak, samt att dra ut varmluften, mest PGA att man inte vill ha in allt damm, samt att desamma skulle nog snart täppa igen radiatorn, var illa nog med att dra ut luften, dessa typer av små radiatorer är täta och minsta damm fastar väldigt lätt på dessa.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Okej tack då vet jag hur jag ska göra. Har insug i fronten btw