Permalänk

Vattenkylning till Nzxt h2, Intern/extern

Har börjat gå i tankar på vattenkylning.
Sitter inte med något super system, bryr mig inte om överklockning, nöjer mig med High på spel osv, men prioriterar ljudnivå.

Systemet är en Phenom 2 X4 3.1ghz, Radeon 5770.

Men ljudnivån är störande från grafikkortet.
Spelar man skyrim så ligger fläkten på 50% och det låter ganska friskt.
En lösning kan vara en ny fläkt, men det är ca 400kr. Och det lär säkerligen bli ett nytt grafikkort inom ett tag. Så jag tycker att det blir en dyr lösnng.

Men vad kan man bygga för system i mitt chassi?
Finns bara plats för 1 radiator på 120mm, så vad kan dem prestera?

Bild på innsidan

Permalänk
Medlem

en 120mm rad = typ antec eller corsairs slutna system som enbart kyler cpu :/ dock finns de ju vattenkitt , som jag antar kan snvändast till gpu endast o skippa cpukylningen via den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk

Finns det externa lösningar?
Typ att det finns ngn 240 radiator som kan fästas på datorn utsida?

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska byta gpu snart så kanske det är mer värt att satsa på en eftermarknadskylare på den? De är väldigt tysta och man slipper "krånglet" med vattenblock och så

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk

Beställde ett system nu.
Larkooler Extreme Performance. Såden 240mm radiatorn går att sätta på bakkant på chassits utsida.