Futuremark visar nästa 3DMark för DX11

Permalänk
Skrivet av Ravengenocide:

Fast 3DMark är ju till för att pressa hårdvaran så mycket som det bara går.

Men om det bara är minnet på grafikkortet som är "paj" så hjälper inte exempelvis 3DMark11 till och visar vissa fel, då testsekvenserna är pinsamt korta.
Klockade upp kortet en bra bit utan problem. Däremot är Unigine Heaven betydligt bättre på att belasta hela grafikkortet.
Efter ~2 minuters rundtur med fabriksklocken så kommer artefakter tills jag klockar ner grafikminnet, då blir det bättre igen.

Härlig låt med Galen Lök http://www.youtube.com/watch?v=C8T149k63SQ

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

är det bara jag som är trött på all reklam som smygs in över allt

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dimuman:

Tala om vad det som var så otrooligt snyggt med videon? Tycker du själv att han som kommer in med en svartkondom över sig att det ser bra ut, eller att det är bra animerat? gångstilen ser bra ut tycker du kanske ?

Ser ju fulare ut när jag kolla i 1080p http://www.youtube.com/watch?v=VgN1TKAAaD0&feature=player_emb...
Kolla kommentarerna om du vill ha mer omdöme

http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

Först och främst: Jag kollar inte på kommentarer för att bilda mig en uppfattning. Jag bildar min egen uppfattning.
Ordspråk: "Bara döda fiskar följer strömmen".

För det andra: Jag sa aldrig att jag ansåg att det var snyggt.

För det tredje: Verkar som om alla har missat texten mitt i filmen: "Work in progress".

Sist men inte minst: Det handlar trots allt om ett benchmark-test som skall vara en grund att testa olika system på. Jag anser inte att någon av Futuremarks 3D-benchmarks har varit speciellt anmärkningsvärda i mer än att dem pressar sin tids hårdvara till det yttersta.

Det verkar som om folk försöker jämföra dessa benchmarks mot hollywoods/Dreamworks/Disneys mångmiljards-animationer nuförtiden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Killen i klänning smälte ju ihop med golvet när han gick, såg ju ut som World Of Warcraft.
Gnistorna var snygga dock.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Först och främst: Jag kollar inte på kommentarer för att bilda mig en uppfattning. Jag bildar min egen uppfattning.
Ordspråk: "Bara döda fiskar följer strömmen".

För det andra: Jag sa aldrig att jag ansåg att det var snyggt.

För det tredje: Verkar som om alla har missat texten mitt i filmen: "Work in progress".

Sist men inte minst: Det handlar trots allt om ett benchmark-test som skall vara en grund att testa olika system på. Jag anser inte att någon av Futuremarks 3D-benchmarks har varit speciellt anmärkningsvärda i mer än att dem pressar sin tids hårdvara till det yttersta.

Det verkar som om folk försöker jämföra dessa benchmarks mot hollywoods/Dreamworks/Disneys mångmiljards-animationer nuförtiden.

Om vi ska flumma med massa ordspråk så finns ett annat ordspråk också "if you can't beat them join them" Jag struntar fullständigt i om det är "Work in progress" Om dom väljer att visa en halvfärdig filmsnutt som ser allt annat än vacker ut så är det deras problem, det gör inte filmen bättre om det var det du menade?
Du ville ju ha mer detaljerat varför vi inte gillade filmen.. Men du ser väl själv att det ser överförjävligt ut.. En svart kondom som kommer in som ser ut som han skitit på sig.. Åsa nisse effekt teamet hade kunnat gjort det där bättre.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Kan dom inte släppa en version för Linux och Mac också?

Det är inte möjligt, då hela sviten baserar sig på DirectX, vilket innebär: Enbart Microsoft Windows.
Microsoft kommer inte den närmaste (eller avlägsna) framtiden porta DirectX till något annat operativsystem än sitt eget.
Om vi nu hade DirectX till andra operativsystem, skulle Windows inte ha några stora konkurrensfördelar kvar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Men om det bara är minnet på grafikkortet som är "paj" så hjälper inte exempelvis 3DMark11 till och visar vissa fel, då testsekvenserna är pinsamt korta.
Klockade upp kortet en bra bit utan problem. Däremot är Unigine Heaven betydligt bättre på att belasta hela grafikkortet.
Efter ~2 minuters rundtur med fabriksklocken så kommer artefakter tills jag klockar ner grafikminnet, då blir det bättre igen.

Härlig låt med Galen Lök http://www.youtube.com/watch?v=C8T149k63SQ

Bästa 3Dmark. Hade själ och känsla och underbar musik!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Om vi nu hade DirectX till andra operativsystem, skulle Windows inte ha några stora konkurrensfördelar kvar.

Jo då. Windows har fina egenskaper också. Bra QA (Quality Assurance).
Bra integration mellan program, verktyg, miljöer och stackar.

Windows, Windows Server, Windows Phone, Visual Studio, .NET, IIS, Active Directory, Outlook, SharePoint, etc.
Microsoft har många saker som integrerar väl.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Hur fan kan folk tycka att grafiken ser ful ut i den här videon? Ser ju sjukt snyggt ut.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Folk som gnäller över animationerna förstår ju inte meningen med 3Dmark.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

tar alltid 10 år innan spelen ser ut som i 3dmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Hur fan kan folk tycka att grafiken ser ful ut i den här videon? Ser ju sjukt snyggt ut.

Skrivet av riktigninja:

tar alltid 10 år innan spelen ser ut som i 3dmark.

Det måste vara fel på min syn men tycker dagens spel ser betydligt bättre ut...

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Kolla på hwbot.org om du är intresserad av att veta vad man kan få i alla 3dmark.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte inte jag kunde få fram svaret på min fråga.
Vad skulle en Sandybridge eller Ivy Bridge Core i5 eller Core i7 i standard klock få med ett GTX 670, GTX 680, HD 7950 eller HD 7970 som också körs i standard klock få om man körde de i gamla 3D Mark 2001.

Men det här ger väl lite uppfattning åtminstone...

Germany RobertV's 3DMark2001 SE score
57182 marks with GeForce GTX 580 at 772/1002MHz

CPU details

Model: Core i7 920 'Bloomfield'
Cooling: Standard Stock Cooling
Speed: 2,670 @ 3,900MHz

VGA details

Model: GeForce GTX 580 (GF110)
Cooling: Standard Stock Cooling
Clockspeed: 777/1,002 (stock) @ 772/1,002 MHz

Så exempelvis en Core i5 2500k @ referensklock eller Core i7 2600k @ referensklock med ett GTX 670 @ referensklock eller GTX 680 @ referensklock borde väl få runt 50k - 60k 3DMark 2001 då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:
Skrivet av Memento mori:

Bästa 3Dmark. Hade själ och känsla och underbar musik!

Jag gillade 3DMark 2000 också!
Om jag minns rätt så var det 3DMark 2000 som inte fungerade med Pentium 4 med Hyper Threading. Tok crashade hela tiden om man inte stängde av HT. Nu är ju inte Pentium 4 någon processor som kommer gå till historien som en av världens bästa processor genom tiderna...
...men Pentium 4:or var ju rätt bra prestandamässigt åren efter 3DMark 2000 och Hyper Threading är ju trotts allt något som hjälpte till att föra multithreading till massorna. Visst man kunde köra med Exempelvis dubbla Pentium III eller Athlon MP innan Pentium 4 med HT fanns. Men det var inte så mainstream (Sen att P4 implementationen av HT inte var så bra är en annan femma).

Så det var väl det som drog ner mitt intryck av 3DMArk 2000, de tekniska problemen. Hade det inte varit för det så hade jag kanske kört 2000 fler gånger än 2001. För jag gillade känslan i 2000 bättre än 2001 generellt.
Det jag gillade bäst i 2001 var väl framförallt Nature och de andra Nature baserade deltesterna, typ något med fiskar som simmar och vågor och sånt. Ironiskt nog var de dem testerna jag inte kunde köra i 2001:an på den tiden jag satt med ett GeForce 4 MX

Permalänk
Inaktiv

som vanligt med 3dmark kan de inte göra vettiga animationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Tyckte inte jag kunde få fram svaret på min fråga.
Vad skulle en Sandybridge eller Ivy Bridge Core i5 eller Core i7 i standard klock få med ett GTX 670, GTX 680, HD 7950 eller HD 7970 som också körs i standard klock få om man körde de i gamla 3D Mark 2001.

Men det här ger väl lite uppfattning åtminstone...

Germany RobertV's 3DMark2001 SE score
57182 marks with GeForce GTX 580 at 772/1002MHz

CPU details

Model: Core i7 920 'Bloomfield'
Cooling: Standard Stock Cooling
Speed: 2,670 @ 3,900MHz

VGA details

Model: GeForce GTX 580 (GF110)
Cooling: Standard Stock Cooling
Clockspeed: 777/1,002 (stock) @ 772/1,002 MHz

Så exempelvis en Core i5 2500k @ referensklock eller Core i7 2600k @ referensklock med ett GTX 670 @ referensklock eller GTX 680 @ referensklock borde väl få runt 50k - 60k 3DMark 2001 då ?

Förmodligen men det har mycket att nyare drivrutiner inte är optimerade för gamla spel/benchmarks, MEN det går att optimera de själv med lite tweaks och överklockning så kommer man långt med 2600K/2500K och ett GTX580. http://www.hwbot.org/submission/2259135_aristidis_3dmark2001_...

Men göra en rättvisare jämörelse kräver ett nyare test typ 3Dmark03 eller 06. Kolla hur stor skillnad det är på de senaste generationernas grafikkort i 3Dmark11. http://www.hwbot.org/compare/videocards#1888,1744,1913,1932,1...

Permalänk
Medlem

Facepalm...
Dom borde ha slaktat 3DMark för jädrans många år sedan, att punga ut detta 2012 är ju inget annat än pinsamt. En pungspark förtjänar dom dessutom då dom försöker mjölka folk in i det längsta.

Permalänk

ja dom med en lga 2011 setup+ extreme processor samt 2x gtx690 orkar nog driva fanskapet när det släpps.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Stelt? Självklart!
Vet du ens vad det demot handlade om?

Ja, men det var ingen kritik mot nVidias demo.

Det var att man borde kunna göra motsvarande idag, fast med animering också.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|