Ny processorkylare h80/60 eller noctua D-14

Permalänk
Medlem

Ny processorkylare h80/60 eller noctua D-14

Tjenna!
Jag ska hjälpa en polare klocka sin processor, en i5 3570k. Jag funderar lite på vilken kylare han ska ha, det jag funderar på är corsair h80/60 eller noctua d-14.
Detta är modekortet han ska köra på också http://www.inet.se/produkt/1902185/msi-z77a-s01-atx
Vi ska försöka få upp den runt 4 GHZ, så vad tycker ni är det bästa att köra på. Budget max 800kr

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tycker Thermalright Silver Arrow. Det är precis så att den knäpper NH-D14 på fingrarna, samtidigt som den är PWM-styrd.
Personligen gillar jag dock luftkylare, så valet mellan vatten eller luft är lite upp till dig/er.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

H80n är grym, har en själv och är supernöjd. Tror de har fått ordning på problemen med pumparna som lät.

Från swweclockers test

"Corsair Hydro H80 är på alla sätt och vis en värdig uppföljare till föregångaren H70 med förbättrat vattenblock och innovativ fläktstyrning. I jämförelse med konkurrenterna presterar dessutom H80 utomordentligt bra och tar plats som en av de mest effektiva kylarna som någonsin satt sin fot i SweClockers testlabb."

Permalänk
Medlem

Har hört att den ska vara ganska bra, men jag har inte hittat någon bra benchmark där de jämför de lite bättre kylarna samtidigt med samma system osv så det känns som jag inte har så mycket att gå på.

EDIT: Har själv h50 och är supernöjd med den så jag skulle själv vilja testa corsair h80, men jag vill samtidigt att han ska få det bästa för pengarna så det känns lite onödigt att ta den bara för att jag gillar den av personliga skäl ^^

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Har hört att Antecs 920 ska vara riktigt bra!
Har själv Antecs 620 och är mycket nöjd! Den är väldigt tyst också, kollar man på inet så låter Antecs mindre än hälften så mycket som Corsairs
Corsairs kylare är också säkert jättebra, ända nackdelen jag hört är att vissas fläktar krånglar och piper konstigt
http://www.inet.se/produkt/6901312/antec-kuhler-h2o-920

Permalänk

Välj inget färdigt vattensystem om du kollar runt lite så ser du hur många som går sönder. Satsa på rejäl luftkylning typ Silver arrow ovan nämd noctua eller Be Quiet darkrock pro 2 vilken jag själv har och är nöjd med

Permalänk

Min H70 som jag ägde tidigare var jag inte alls nöjd med. Fick ner tempen 10 grader till genom att byta till en luftkylare (Noctua) på samma dator_rigg. Vet inte hur pass bra H80 är dock. De kanske är mycket bättre nuförtiden. (var ca 1 år sen jag sålde min H70)
Det negativa med H70 var oxå att det inte var helt tyst, men det var iofs inte luftkylaren från Noctua heller.

Permalänk

Hade en H60 och kommer ALDRIG någonsin använda mig av sluten vattenkylning igen. Den lät mycket och trots att jag byggde en tunnel av två tomma fläktramar och 2st Scrytle GT 1600RPM fick jag inte ner processorn under 60c i load. Kör med en Noctua D-14 och har aldrig varit nöjdare!

Permalänk
Medlem

Röstar med för luftkylare. Personligen gillar jag Noctua, dem kyler bra och håller käften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tjenna!
Jag ska hjälpa en polare klocka sin processor, en i5 3570k. Jag funderar lite på vilken kylare han ska ha, det jag funderar på är corsair h80/60 eller noctua d-14.
Detta är modekortet han ska köra på också http://www.inet.se/produkt/1902185/msi-z77a-s01-atx
Vi ska försöka få upp den runt 4 GHZ, så vad tycker ni är det bästa att köra på. Budget max 800kr

H80 och D14 presterar i de kärmaste identiskt led samma fläktar. Jag har silver arrow vilkeb är en aning bättre än D14/H80 kostar runt 800 oxå (minns ej exakt) men sen behövs ju nya fläktar oxå finns bättre än orginal fläktarna men det är klart att de duger dom med

Skickades från m.sweclockers.com

Argh! Svårt att skriva på mobilen i tbanan ursäkta stavningen, hoppas ni förstog

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB