Vad gör man med gamla komponenter?

Permalänk

Vad gör man med gamla komponenter?

Hej alla swecare!

Har en del gamla komponenter som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med så jag tänkte höra med er..
Det gäller en del cpu'er
Pentium 4 3,00 ghz
Amd 4200+
Amd 2800+

och gpu'er
7600gs
sen några som jag inte vet model på..

Sen även några hårddiskar
3 st 200gb sata

Men vad gör man med dessa grejer?
Ska man spara på dem för det kan vara kul att ha eller finns det något som helst intresse för gamla delar nu för tiden?

OBS! Detta är ingen försäljningstråd, alla bud i tråden avvisas!

Mvh
Joel

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

lägg ut annons om du inte känner att det är ngt du kan behöva senare:) tror nog det finns intresse för de delarna du sitter på

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Tja, vad gör man. Sälj eller skänk bort det, altenativt komplettera med delar och bygg ihop en burk och ge bort?

AMD 4200+ och ett 7600 klarar aero i Windows 7 rätt bra, så surf och filmburk skulle den duga den till. Men har du inte moderkort, minnen och grejer är det nog knappt värt besväret där heller.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Bör inte vara några problem att sälja på tradera. Går nog här med, men jag tror att du kan få lite mer betalt för gamla komponenter på tradera.

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Tja, vad gör man. Sälj eller skänk bort det, altenativt komplettera med delar och bygg ihop en burk och ge bort?

Detta är alltid en bra idé, du kanske känner någon som inte har råd att skaffa en dator. Sådant uppskattas alltid.

Permalänk
Medlem

tradera är väl smidigast, finns många som söker äldre lösa saker

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Skrivet av irfaceless:

Detta är alltid en bra idé, du kanske känner någon som inte har råd att skaffa en dator. Sådant uppskattas alltid.

Tyvärr är den inte komplett med moderkort osv.. men får ta och testa tradera om det ger något

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro