Permalänk

Fel på moderkortet alt nätagg??

Tja har p5q deluxe moderkort
fractal nätagg på 550
satte i nytt grafikkort ca 1 mån sen ett gtx260
Sen slutade datorn bara fungera ..
antingen e de nätagget eller moderkortet .

Problemet: datorn starta o bara gick men inget på skärmen inte ens bios starta ..
tog man bort all el o starta om så gick den 5-10 sec som vanligt sen starta den om sig automatiskt.. o sen som vanligt starta o allt går men inget händer..

När datorn var i sparläge ibland så när man försökte starta datorn eller a gå ur sparläge så kunde datorn starta om sig .. hände 2-3 gånger ..

Har gjort följande :
Bytte till andra grafikkortet. samma fel
tog ur ram minnet samma fel
koppla bort allt annat onödigt samma fel.

har inget nätagg o testa me .. :S

tog ur CMOS battery o satta i de efter en stund nu kommer jag till bios men inte längre .. den frågar efter bot o när jag sätter i skivan för moderkortet efter A en formaterad floppy disk..

Jag kommer in i bios.
Jag kommer till sidan där man kan välja olika delar som bilder skype internet, snabbmenyn men skärmen blir bara svart om jag försöker starta o inget händer.
jag kan gå igonom hårddisken o söka efter uppdateringar till bios..
den hittar hårdisk o allt verkar stämma..

1.Vad e felet alt hur ska jag göra ?
2.Nu när jag tatt ur cmos batteriet påverkar detta något? eller måste reparera etc?
3 .eller e de windows som cpar?
4. Om det är nätagget har datorn tagit skada pga jag haft för lite? en kompis rekomendera 750w iställe o antog nätagg som e felet för den orkade inte driva me nya grafikkortet. nu funkar de inte ens me gamla nätagget har jag då gjort sönder nätagget.

Obs allt snurrar fläcktar går , diskar går ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastragon:

Tja har p5q deluxe moderkort
fractal nätagg på 550
satte i nytt grafikkort ca 1 mån sen ett gtx260
Sen slutade datorn bara fungera ..
antingen e de nätagget eller moderkortet .

Problemet: datorn starta o bara gick men inget på skärmen inte ens bios starta ..
tog man bort all el o starta om så gick den 5-10 sec som vanligt sen starta den om sig automatiskt.. o sen som vanligt starta o allt går men inget händer..

När datorn var i sparläge ibland så när man försökte starta datorn eller a gå ur sparläge så kunde datorn starta om sig .. hände 2-3 gånger ..

Har gjort följande :
Bytte till andra grafikkortet. samma fel
tog ur ram minnet samma fel
koppla bort allt annat onödigt samma fel.

har inget nätagg o testa me .. :S

tog ur CMOS battery o satta i de efter en stund nu kommer jag till bios men inte längre .. den frågar efter bot o när jag sätter i skivan för moderkortet efter A en formaterad floppy disk..

Jag kommer in i bios.
Jag kommer till sidan där man kan välja olika delar som bilder skype internet, snabbmenyn men skärmen blir bara svart om jag försöker starta o inget händer.
jag kan gå igonom hårddisken o söka efter uppdateringar till bios..
den hittar hårdisk o allt verkar stämma..

1.Vad e felet alt hur ska jag göra ?
2.Nu när jag tatt ur cmos batteriet påverkar detta något? eller måste reparera etc?
3 .eller e de windows som cpar?
4. Om det är nätagget har datorn tagit skada pga jag haft för lite? en kompis rekomendera 750w iställe o antog nätagg som e felet för den orkade inte driva me nya grafikkortet. nu funkar de inte ens me gamla nätagget har jag då gjort sönder nätagget.

Obs allt snurrar fläcktar går , diskar går ...

Nätagget är det då definitivt inte. Låter som ett hårddisk problem eftersom varken windows eller expressgate vill fungera men det låter inte som något som borde hända vid grafikkortsbyte. Prova att installera om windows, ett lätt första steg när det strular.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem

Har du nån annan dator du kan testa med?föresten du skrev att datorn bara slutade funka när? Det verkar som att din dator lyckades funka i en månad iaf.
Omformatera datorn. Har själv värre problem att datorn inte kan starta överhuvudtaget men vet att modekortet är defekt. Om datorn inte startar plugga ut allt förutom 24pins kontakten och testa om nätagget startar.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Elightz:

Nätagget är det då definitivt inte. Låter som ett hårddisk problem eftersom varken windows eller expressgate vill fungera men det låter inte som något som borde hända vid grafikkortsbyte. Prova att installera om windows, ett lätt första steg när det strular.

hmm verkar som de var hårddisken då

kom direkt till xpressgate o så tryckte jag på os så kom jag till windows me annan hårddisk ...
men testade detta innan jag tog ur batteriet förut o då funkade de inte .. (testa me samma hd)

installera om windows? som gäller?
räcker fractal FD-PSU-Tesla-550 för min dator ?
me gtx 260
8gb ram
150hd äldre
400gb hd (den trasiga)
cdrom

eller borde jag endå skaffa 750?
vågar jag sätta i mitt nya grafikkort? 260?
kommer datorn krasha pga de?

NU NÄR JAG STARTAR DEN UTAN SKIVA I SÄGER DEN ATT DEN VILL HA PROPER BOOT DEVICE.

kom till windows loggan då jag bytte från sata till idl delen av hd'n sen blev de svart.

tack för svar

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Har du nån annan dator du kan testa med?föresten du skrev att datorn bara slutade funka när? Det verkar som att din dator lyckades funka i en månad iaf.
Omformatera datorn. Har själv värre problem att datorn inte kan starta överhuvudtaget men vet att modekortet är defekt. Om datorn inte startar plugga ut allt förutom 24pins kontakten och testa om nätagget startar.

det funkar läs förra svar

den har en 24pin o en 8pin som ska va i räcker de då me bara 24pin? eller måsta båda vara i o vad e 8pin till?