Permalänk

Vad skiljer sej dessa moderkort ?

Undrar vad det är för skilnad på ASRock Fatal1ty Z77 Professional och ASRock Fatal1ty Z77 Performance ?
Har tänkt att köra en Intel i5 3570K på någon av dessa men vet ju inte vilken av dessa som är att föredra.
Är det stor skilnad på dom ?

Permalänk
Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk

Kollade din länk och JAG ser ingen som helst anledning att köpa det dyra professional. Gör ni ?
Varför ska man köpa professional ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Kollade din länk och JAG ser ingen som helst anledning att köpa det dyra professional. Gör ni ?
Varför ska man köpa professional ?

Det dyrare stödjer SLI men det gör inte den billigare.

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt det, det dyrare är det lyxigare med mer portar och displayport istället för DVI och VGA-portar. Listan fortsätter men det är bara detta som utmärker kortet.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Kollade din länk och JAG ser ingen som helst anledning att köpa det dyra professional. Gör ni ?
Varför ska man köpa professional ?

Det beror ju på vad man har för behov.
T.ex det dyrare har ju många fler sata 6.
Men ser du inget behov av att köpa det dyrare ska du ha det billigare.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Fler externa USB-portar, displayport, fler SATA-portar, dubbla nätverkskretsar.
Tycker man att det är värt priset av ingen SLI/crossfire samt några hundra extra är det professional man ska välja av de två.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av aniron:

Fler externa USB-portar, displayport, fler SATA-portar, dubbla nätverkskretsar.
Tycker man att det är värt priset av ingen SLI/crossfire samt några hundra extra är det professional man ska välja av de två.

Vad menar du, det är väl Crossfire på performence va ?