Installation av en ny Hyper 212 processorkylare (behöver snabba svar)!

Permalänk

Installation av en ny Hyper 212 processorkylare (behöver snabba svar)!

Jag undrar om detta är ok, alltså att den inte sitter helt perfekt. Är det ett problem eller kan det vara så? Det är nämligen omöljigt att få den att sitta perfekt.

Ursäkta för den dåliga bilden!

Mvh Tvättmaskin.

Permalänk
Medlem

Det ser inte bra ut, något måste du har gjort fel för så där kan det inte vara tänkt att det ska sitta.

vad är det för moderkort?

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Skrivet av Gipp3r:

Det ser inte bra ut, något måste du har gjort fel för så där kan det inte vara tänkt att det ska sitta.

vad är det för moderkort?

Jag har ett MSI GF615M.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Hur ska detta hjälpa mig? Problemet ligger i att jag inte kan få den sitta rätt. Skruvarna du ser kan man justera fram och bak men, alltså ett snäpp fram och ett snäpp bak men inte mellan dom, vilket hade löst problemet.
Vad skulle hända om jag lät det vara så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Distanserna är på fel sida och ser även ut som att du har monteringen fel, ska gå runt koppar pinnarna inte ut ifrån dem, kollar 2:29 in i youtube filmen ovan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hade också problem att skruva fast min, fick använda lite våld. Nu sitter den dock, och har inte märkt av något vidare konstigt. Kollade flera gånger att det var rätt, och skruvade t.o.m om en gång senare men upplevde samma sak.

Permalänk

Det har fixat sig nu! Jag fick vända på den, vilket jag inte ville. Men det är bättre än inget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvättmaskin:

Det har fixat sig nu! Jag fick vända på den, vilket jag inte ville. Men det är bättre än inget!

Du ska inte behöva vända på den för att få dit den som den ska sitta. Jag tycker det ser ut som att du har positionerat skruvarna i hålen längst ut på armarna. För socket AM2/AM3 ska du nyttja mittenhålen.

TILLÄGG: Jag hade visst missat en viktig sak i ett av dina efterföljande inlägg. Hur kommer det sig att den inte kan snäppa fast i mittenhålet? Är det inte mycket till hål längre utan snarare ett spår? Om det är orsaken till att du inte kan positionera skruven i mittenhålet så är det en fel från tillverkningen. Bör då reklameras alternativt att du kontaktar Cooler Master och förklarar situationen.

(Även om det skulle handla om fel vid tillverkning, så tycker jag att man borde kunna få dit skruvarna i rätt position med lite fingerfärdighet vid montering. Alltså att du tvingar dem rätt med hjälp av de gängade hålen i distanserna som du har monterat på moderkortet.)

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tvättmaskin:

Hur ska detta hjälpa mig? Problemet ligger i att jag inte kan få den sitta rätt. Skruvarna du ser kan man justera fram och bak men, alltså ett snäpp fram och ett snäpp bak men inte mellan dom, vilket hade löst problemet.
Vad skulle hända om jag lät det vara så?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad som skulle hända om du lät din CPU kylare var snemonterad? Ja.. till att börja med så skulle temperaturerna på vissa kärnor skena iväg

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Ljusskygg

Min passade inte. Men sparar den till nästa bygge (2 år?)

Visa signatur