Permalänk

ny cpu kylare

dags att byta upp sig till en ny cpu kylare då man fortfarnade sitter med stock kylarn och en överklockad cpu. har tittat på denna http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/128629-antec_kuhler_h....
men skulle villja veta om det finns en luft kylare som är bättre och billigare än den jag länka. är tacksam för snabba svar då jag ska åka in tidigt imorgon och handla. kan lägga till att jag sitter med ett nzxt hades chassi och jag tänker inte ta bort den 200mm fläkten som sitter på sidan och då kan jag som störst ha en luft kylare på 131.5mm i höjd.

Permalänk
Medlem

billigare och bättre luftkylare: Nej!

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Jag kör just den kylaren och är mycket nöjd Tror knappt det finns bättre kylning som inte är vattenbaserad men är inte säker. Men varför inte kühler h20 620? Den är finfin!

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Billigare och bättre finns det nog inte, men vet att många inte är nöjda med dem fläktarna som kommer med då dem låter för mycket. Så det är en sak du borde veta innan du köper den.

Permalänk
Medlem

Finns luftkylare som är lika bra som vatten och vice versa, personligen kör jag hellre med en vattenkylning än en stor ful 1.2kg metallklump i chassit som tar upp super mycket plats. Mycket mer clean look med vattenkylning.
Kör även med en annan fläkt till radiatorn, en ställbar hastighet med Low medium High sen har jag dragit ut den spaken genom baksidan på chassit. Kan inte bli bättre än så imo!

Permalänk
Medlem

Clean look ? Hur ofta tittar du i din chassis ? Jag gör det en gång i månaden när jag blåser bort damm.
Sen kan dom här allt i ett lösningar aldrig jämföras med luft kylare ala TT archom, silver arrow och d14 till noctua.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

tack för svaren. det blir nog h2o 620. kan någon länka en bra fläkt under hundra lappen som då ät bättre än den som följer med.
EDIT: man får ju med kylpasta som redan sitter fast på metal/koppar blocket. men ska man ta bort den och använda sin egen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

tack för svaren. det blir nog h2o 620. kan någon länka en bra fläkt under hundra lappen som då ät bättre än den som följer med.
EDIT: man får ju med kylpasta som redan sitter fast på metal/koppar blocket. men ska man ta bort den och använda sin egen?

alltid vill mannen ha något bättre va?........

......

och ja, det kommer förapplicerad kylpasta/TIM på cpu blocket.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

[QUOTE="Jekean;12418639"]alltid vill mannen ha något bättre va?........

såklart att det är så men jag vill bara kyla prollen så bra som det går eftersom jag ska överklocka den till 3ghz. sitter på en phenom 9500 btw.