Logitech lanserar spelmusen G600 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Aldrig logitech.

Bara massa blingbling skit.

Aldrig Razer

Bara massa blingbling skit.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

MMO behövs det till. När jag raidar med min Warlock I WOW använder jag knapparna:
F1, F2,F3 ,F4, F5, 1, 2, 3, 4, 5, 6, q, e, r, t, f, g, z, x, c, v samt alla 14 knappar på min razer naga till olika binds.

En annan lösning är ju att binda till ctrl-"X" och shift-"Y", köpte själv en naga ganska nyligen men har haft svårt att vänja mig vid den..

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av QuinnoX:

Aldrig Razer

Bara massa blingbling skit.

+1 till dig.

Har haft tre Razer produkter. Lycosa, Imperator & musmattan Kabuto.
Kände mig så blåst, tangentbordet klyddade hela tiden, efter lite research visade sig att i princip alla med Lycosa hade liknande problem. Den kunde (mjukvarumässigt) trycka på eller låsa knappar av sig själv, & ibland kände den för att blinka/tända/släcka bakgrundsbelysningen. Sen musen.. tog inte lång tid innan jag fick stora problem med att vänsterklicka. Vart tredje klick kände den av om jag hade tur. Både Lycosa & Imperator kändes även väldigt billiga i vikt & material, speciellt musen - alldeles för lätt för att kunna spela FPS någorlunda bra, sniper kunde man glömma. Men visst är deras produkter attraktiva till utseendet? Verkar som att det är allt Razer satsade på - blingbling. Musmattan använder jag dock fortfarande, väldigt behagligt & praktiskt material måste jag erkänna.

Bytte ganska snabbt till Logitech G110 & G500. Var så otroligt nöjd & fick ångest att jag inte valde dom direkt från början, man vet ju att dom ger kvalité.
Aldrig haft minsta problem med dessa produkter.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

En gång i tiden köpte jag en MX500. När den pajade köpte jag en G400. Alla möss jag har haft typ, Bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Blir köp direkt. Har använt min Naga i ca 2 år nu och fortfarande inte riktigt vant mig då Nagans grid har små knappar som är platta. Det är lätt att klicka fel på Nagan måste jag säga. Handen blir även fort trött av Nagan.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Entusiast

Hur fungerade att trycka på alla de där knapparna med tummen? Kommer man verkligen åt de ordentligt utan att mosa alla knappar samtidigt? Kanske bara jag som har stora tummar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Att gå bak eller fram var ju inte för så länge sen något man alltid var tvungen att klicka i vänstra hörnet - nu finns det på de flesta möss två knappar som är specifierade för detta ändamål. Varför inte fler sådana?
http://www.logitech.com/assets/31255/4/wireless-gaming-mouse-...
http://www.logitech.com/assets/15994/15994.png

Jag har G700 och iden är riktigt bra. Jag använde alla knapparna när jag körde vissa MMO. Tyvärr är de dåligt designade på G700, just de tre pekfingerknapparna till vänster känns väldigt fladdriga och den främre slutade fungera som den ska efter ett tag. Vilket är tråkigt för en mus i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Men, nej. Inte en till Naga-liknande mus med sjuttioelva knappar bara på tummen. Steel Series MMO-möss är grymt överlägset i det avseendet. Sambon körde deras standard WoW-mus där allt utom just "tum-styrkorset" som gärna tryckte åt flera håll samtidigt var rätt bra.

Men de lärde sig och gjorde Cataclysm Edition som hon köpte förra veckan, den är riktigt trevlig med placering av alla knappar på olika ställen så det blir spridning. Enda jag reagerade på är att den är så bred och platt jämfört med originalet, så det var svårt att claw-grippa den, men det gick rätt bra att komma åt alla knappar iaf.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Rätt komiskt att han i filmen trycker på 2 knappar samtidigt med sin inte allt för stora tumme. Verkar som ni med mindre tummar kommer få problem också. Jag håller med lägret varför en mus med sjuttielva knappar, får man inte kramp i tummen?

1-6, shift + 1-6, ctrl 1-6, mus 1-5, musscroll upp och ner, shift + musscroll upp och ner, shift mus 1-5, ctrl mus 1-5 osv...
Sen finns ju de som bindar qwerty och allt runt omkring där.
Känns som sånna här möss är så konstiga, hålla reda på alla binds just på musen också fattar verkligen inte.

Sen måste jag nog säga att jag verkar vara den enda som haft tur med Razers produkter, har 2 deathadders, köpte en efter 7 års användning kände att det var dags för en ny köpte ett tangentbord lycosa och är jättenöjd med det även om tjejen är mindre nöjd då det låter lite hehe men mindre än ett mekaniskt iallafall.

Så ni som kört med naga osv förklara för mig hur ni fixar allt med tummen utan att få ont?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem

Jag själv har inte någon nytta av en mus med så här många knappar men förstår verkligen de som har behovet.

Själv använder jag G500 och G5 och är supernöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Känner mig väldigt tveksam till den här musen. Jag skulle inte orka ha typ 20 knappar på musen. Om man provar den irl så kanske man kommer på andra tankar.

Skrivet av TrauzDragon:

Bytte ganska snabbt till Logitech G110 & G500. Var så otroligt nöjd & fick ångest att jag inte valde dom direkt från början, man vet ju att dom ger kvalité.
Aldrig haft minsta problem med dessa produkter.

Snackade om logitech vs razer en gång med ett par stycken på internet. De va en kille som ville köpa razer och anledningen var pga många 1337 gamers just kör razer. Han hade ingen källa på detta dock. Kan det ligga något i det tro? Det beror väl mest på hur van man är vid musen som gamer...

Skrivet av gurkburk92:

Aldrig logitech.

Bara massa blingbling skit.

Ingen kvalité alls menar du? Mitt G15 (v2) tangentbord är i princip helt jävla vattentätt, jag har diskat det i diskbänken 2 ggr utan större problem. Det blev bara lite imma på displayen som jag knappt använder ändå och det försvann. Det hade varit dålig kvalité om man inte kunnat spilla mer än 1 droppe vatten på det iallafall.

Har ett tangentbord G15 och en G5 mus. Funkar prima och har haft dom i kanske, 6 år. ^^ Super nöjd är jag iaf, synd dock att tangentbordet gått sönder här och var. Inga stora problem egentligen men mitt space har blivit till touch och de pinnarna som justrerar höjden har gått av pga ett cpbarn utan min tillåtelse satt vid min dator och dampade.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Men de lärde sig och gjorde Cataclysm Edition som hon köpte förra veckan, den är riktigt trevlig med placering av alla knappar på olika ställen så det blir spridning. Enda jag reagerade på är att den är så bred och platt jämfört med originalet, så det var svårt att claw-grippa den, men det gick rätt bra att komma åt alla knappar iaf.
http://www.inet.se/files/img/medium/6900927_0.png

Gillar hur de placerat extraknapparna, och den har lagom många. Bättre balans mellan antalet knappar och lättheten att använda dem. De fyra extra knapparna placerade på vänster/höger sida om huvudknapparna är smartare/bättre än G700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Känner mig väldigt tveksam till den här musen. Jag skulle inte orka ha typ 20 knappar på musen. Om man provar den irl så kanske man kommer på andra tankar.

Snackade om logitech vs razer en gång med ett par stycken på internet. De va en kille som ville köpa razer och anledningen var pga många 1337 gamers just kör razer. Han hade ingen källa på detta dock. Kan det ligga något i det tro? Det beror väl mest på hur van man är vid musen som gamer...

Ingen kvalité alls menar du?

Har ett tangentbord G15 och en G5 mus. Funkar prima och har haft dom i kanske, 6 år. ^^ Super nöjd är jag iaf, synd dock att tangentbordet gått sönder här och var. Inga stora problem egentligen men mitt space har blivit till touch och de pinnarna som justrerar höjden har gått av pga ett cpbarn utan min tillåtelse satt vid min dator och dampade.

Håller helt med, min g5v2 och g15 är super enligt mig.
Fungerar exakt lika bra efter 3 snart 4år.
Har också endel skador på mitt tangentbord, men det är självförvållat pga klumpighet.

Fick dock ett måndagsexemplar av g5v2 vid leverans, den la av hur som helst. Jag tog kontakt med logitech istället för affären och dom skickade hem en ny utan att vilja få tillbaka den gamla. Jag uppgav bara nyckelnumret under mus och en bild tillsammans med mitt namn.
Riktigt nöjd med deras kundservice också, hjälpsam och inga misstron.

Permalänk

Logitech produserar enligt mig väldigt robusta produkter, hade ett G15 i 5 år som gick och gick tills jag bytte till Logitech K800 att skriva på och en Logitech G13 Gamepad. Använder dock en CM Sentinel Zero-G som mus, och det är fanimej den bästa musen jag haft (erfarenhet av säkert 10 olika märken och möss)! Har två Deathadder (en på jobbet och en till laptop), båda fungerar bra men, med handen på hjärtat, så är dom plastiga och inte alls lika robusta som Logitechs möss.

Däremot tror jag inte jag hade haft användning för varken Naga eller G600, det blir för plottrigt för mig. Menar inte att det är dåligt, men.. det faller mig inte i smaken och jag spelar inte så mycket (MMO)RPG att det gör något.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Skrivet av matlo:

Håller helt med, min g5v2 och g15 är super enligt mig.
Fungerar exakt lika bra efter 3 snart 4år.
Har också endel skador på mitt tangentbord, men det är självförvållat pga klumpighet.

Fick dock ett måndagsexemplar av g5v2 vid leverans, den la av hur som helst. Jag tog kontakt med logitech istället för affären och dom skickade hem en ny utan att vilja få tillbaka den gamla. Jag uppgav bara nyckelnumret under mus och en bild tillsammans med mitt namn.
Riktigt nöjd med deras kundservice också, hjälpsam och inga misstron.

Kul att se fler folk vara nöjda med logitech. Är G5v2 den där musen med "hudliknande" blått mönster? Jag har också den. Nu har jag dock "slipat" ned där tummen och lillfingret är efter alla års användning. Musen funkar fortfarande prima dock. <3

Undra om man inte skulle kunna försöka göra en fuling med sitt tangentbord och förhoppningsvis lyckas få det ersatt.

Mitt g15 (v2) tangentbord spillde jag visst ut en hel grogg på när jag var forever alone en natt och passade på att spela lite HoN. Mitt i matchen tappade jag drinken och fick spela klart skiten (tog typ 30 min) med ett riktigt kladdigt tangentbord iaf as äckligt. Det jag gjorde morgonen därpå var att ställa mig vid diskbänken med diskborste och bara tvätta på. Aldrig varit med om ett så robust tangentbord som g15. Nu finns tyvärr inte modellerna G5 och G15 längre.

Minus med logitech är att dom tar bort modeller efter 4 år. Jag hade hellre sett en uppdatering av G5 eller G15 som modell, jag hade ju vetat direkt vad jag ville köpa.

Har du diskat ditt tangentbord också?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Frågan är om den piper som min G5, MX518 och G500 lider/lidit av.. man börjar ju bli immun nu men men

Bara vilda möss som piper

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Bara vilda möss som piper

meeh, logitech förnekar ju att detta problem existerar med

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har aldrig begripit mig på möss med sjuttielva knappar. Extra specialknappar sitter ju mycket bättre åtkomliga på den där finurliga uppfinningen som kallas "tangentbord"?

Men då måste man ju använda BÅDA händerna, med denna så kan du köra 2 hela hotbars i SWTOR, EQ2, WOW etc direkt på musen utan att behöva klicka direkt på hotbars. Skitbra när man vill dricka lite Cola, äta en macka utan att hamna på efterkälken i spelet. Tangentbordet ska bara användas för text-chat.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur fungerade att trycka på alla de där knapparna med tummen? Kommer man verkligen åt de ordentligt utan att mosa alla knappar samtidigt? Kanske bara jag som har stora tummar.

Du måste trycka rätt hårt så jag har då aldrig lyckats trycka ner 2 samtidigt, har lite tics ibland och då blir det lite misclicks med vänster och höger musknapp eller framåt/bakåt men aldrig 1-12 knapparna på min Naga.
Blir dock att köpa denna Logitech då min Naga börjar kärva, speciellt höger musknapp kärvar blir ofta dubbel eller till och med trippelklick trots att jag bara trycker en gång.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

jag har en g13 och varit lågt ett bra tag på mmo frånten men nu börjar gw2 närma sig och g13 är den besta tagentbordet utan tvekan, men med en liten nackdel. den har lite för få knappar för mmorpg beställde denna mus 1 dag sedan hoppas den kommer att lösa mina problem. tror dock jag bara kommer använda de 6 uttre knapparna ser lite obekvämt ut för de inre

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

var kan man få tag i den?