Har mitt moderkort nätverkskort som klarar N-dual Routrar?

Permalänk
Medlem

Har mitt moderkort nätverkskort som klarar N-dual Routrar?

Som tråden lyder, har ett moderkort med det här namnet: MK ASUS P8Z68-V/GEN 3

Har den inbyggt nätverkskort? isåfall klarar den av N-dual?

Har nämligen köpt en Asus RT-N56U Router..

Permalänk
Hedersmedlem

Nej.

Inbyggt nätverkskort ja, men inte trådlöst. Det har bluetooth, men den hastigheten lär du somna till.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Nej.

Inbyggt nätverkskort ja, men inte trådlöst. Det har bluetooth, men den hastigheten lär du somna till.

Har satt upp ett trådlöst nätverk hemma med 100/10

Med det moderkortet jag har så kan jag alltså inte få ut max ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Har satt upp ett trådlöst nätverk hemma med 100/10

Med det moderkortet jag har så kan jag alltså inte få ut max ?

Jo, men enbart med en nätverkskabel mellan datorn och routern.
Vill du prompt köra trådlöst så får du sätta i ett separat trådlöst nätverkskort, endera via PCIe eller externt med USB.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Har satt upp ett trådlöst nätverk hemma med 100/10

Med det moderkortet jag har så kan jag alltså inte få ut max ?

Det finns ingen trådlös nätverksrets på det moderkortet. Köp ett usb eller pci-nätverkskort.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Det finns ingen trådlös nätverksrets på det moderkortet. Köp ett usb eller pci-nätverkskort.

rekommenderar ni nån bra näverks usb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

rekommenderar ni nån bra näverks usb?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1025084

Den borde funka med din asus router. Finns säkert andra som har erfarenhet av den och kan säga om den är bra eller dålig. Annars kan du själv läsa omdömen på prisjakt och googla efter lite reviews på olika trådlösa usbnätverkskort så kommer du nog snabbt få en bra uppfattning om bra/dåliga adaptrar.

Lycka till

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1025084

Den borde funka med din asus router. Finns säkert andra som har erfarenhet av den och kan säga om den är bra eller dålig. Annars kan du själv läsa omdömen på prisjakt och googla efter lite reviews på olika trådlösa usbnätverkskort så kommer du nog snabbt få en bra uppfattning om bra/dåliga adaptrar.

Lycka till

japp köpte en sån. Routern och Usb adeptern är från Asus. Kör trådlöst hemma med 100/10 får ut runt 95 / 5.00