Nvidia släpper WHQL-drivrutiner för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper WHQL-drivrutiner för Windows 8

Grafikjätten Nvidia vänder sig till användare med testversionen av Windows 8 genom nya Geforce 302.82 WHQL. Förutom certifieringen är det dock ont om nyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Sover ni på redaktionen? Denna driver släpptes igår

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Snabbt ut med andra ord

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lite sent .. Men bra för dom som inte redan uppdaterar eller sett uppdateringen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Windows 8 suger (i stora drag) ju ändå.
(Dock så är Windows To Go USB och VHD virtualisering boot coolt).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Windows 8 suger (i stora drag) ju ändå.
(Dock så är Windows To Go USB och VHD virtualisering boot coolt).

Varför "suger" det? Vad jag har sett så är allt bättre i form av säkerhet, prestanda och inbyggt stöd för enheter.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Trevligt att nVIDIA har det så förberett!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Varför "suger" det? Vad jag har sett så är allt bättre i form av säkerhet, prestanda och inbyggt stöd för enheter.

Han syftar nog mest på metro.

Hade själv varit mycket mer intresserad utav win8 om nu inte Microsoft hade varit lata och gjort ett riktigt WS UI för 8.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av robalm:

Sover ni på redaktionen? Denna driver släpptes igår

Åhnej, igår! Det är bäst att vi genast stoppar alla tänkbara pressar, och framför allt arbetet med årets sommardator.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Han syftar nog mest på metro.

Hade själv varit mycket mer intresserad utav win8 om nu inte Microsoft hade varit lata och gjort ett riktigt WS UI för 8.

Lär ju gå att få bort det men ändå inte okej att det krävs ett hack för att få datorn som man vill. Windows 7 kan ju se ut som windows 95 eller vad det är, som jag förstått det går inte det i 8:(

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Åhnej, igår! Det är bäst att vi genast stoppar alla tänkbara pressar, och framför allt arbetet med årets sommardator.

Nästa gång ska det vara max 10min efter release annars blir jag sur på er nej då ni gör ett bra jobb förstår att det inte kan ske direkt alltid.

Ps: trevlig läsning på "sommardatorn 2012" bra gjort

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Åhnej, igår! Det är bäst att vi genast stoppar alla tänkbara pressar, och framför allt arbetet med årets sommardator.

Hur lång tid tog det egentligen att skriva denna nyhet.... ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant att se om de kommer några prestanda tester mellan W7 och W8.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Bf3 fungerar inte än, dock verkar det som frysningar har gått bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebboD:

Varför "suger" det? Vad jag har sett så är allt bättre i form av säkerhet, prestanda och inbyggt stöd för enheter.

Metro.
Windows Media Player kan inte längre spela DVD.
Windows Media Center är borttaget.
Temat är fulare.
Ribbon interface på filhanteraren, usch.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Bf3 fungerar inte än, dock verkar det som frysningar har gått bort.

Skickades från m.sweclockers.com

I just Windows 8 eller med drivarna?

För BF3 funkar prima (bättre än i W7) för mig i W8..