Permalänk

Dags för ny kylare.

Hej swec! det har börjat bli dags för en ny cpu kylare då jag tycker min låter lite mycket.
Jag har hört mycket gott om slutna vattenkylnings lösningar, men har också hört mycket dåligt, så som att dom har massa knäppa ljud.
Då är min fråga, vilken vatten kylare ska man ha? kan lägga ungefär 600-650. anledningen till att jag vill ha vatten är att jag åker mycket på lan och då känns det säkrare :P. hade tänkt använda enermax cluster på radiatorn i pnp, är detta ett bra val?

Permalänk
Medlem

Jag kör med Corsair H-80 och Grabben har en H-100 och vi är båda helt nöjda med resultatet dom avger. Jag testade att köra med min radiator och även kylarplattan uppochner och konstaterade att det blev mer väsen då av någon anledning.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tuxsux:

Jag kör med Corsair H-80 och Grabben har en H-100 och vi är båda helt nöjda med resultatet dom avger. Jag testade att köra med min radiator och även kylarplattan uppochner och konstaterade att det blev mer väsen då av någon anledning.

Antagligen för att du fick luftbubblor):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Antagligen för att du fick luftbubblor):

Inte TS väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoffeboffe:

Inte TS väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, Tuxsux som jag citerade. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

jag kör på en antech kuhler 620 , hade h50 innan men tycker antecs prestrar bättre än h50 . sen kör jag med scythe 1900rpms PnP i radden , så värme finns där inget av i vattnet verkar det som

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk

Jag kör med en H60 och kan verkligen rekomendera den. Tyst är den också, det ända som hörs är fläkten men du ska ju ändå byta så det lär ju bli tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Nope, Tuxsux som jag citerade. (:

Du har så rätt, jag gjorde mig omaket att kolla med Corsair support och dom sa att det går att montera som jag gjorde ,men det kan bli ,,bubblor och förutom ljudet så blir kylningen inte lika bra heller ,så ,nåväl jag har testat iallafall.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Du har så rätt, jag gjorde mig omaket att kolla med Corsair support och dom sa att det går att montera som jag gjorde ,men det kan bli ,,bubblor och förutom ljudet så blir kylningen inte lika bra heller ,så ,nåväl jag har testat iallafall.

Det är ett svårt val mellan corsair och antec... hur monterade du för att inte få så mycket ljud?

Permalänk
Medlem

Jag monterade om så att kylaren sitter rätt väg , och då vände jag kylblocket tillika den väg som det från början var tänkt. Anledningen till detta "felmontage" från början var en kabel som gjorde det lite pillrigt att sätta saker rätt, men jag drog om även den ,så vad lära av detta? gör om och gör rätt, eller gör rätt från början. Jag kan varmt rekommendera Corsair, men om du lutar åt H-100 så förvissa dig om att du har plats att montera radiatorn, annars tar du H-80 den är nästan lika kompetent.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Jag monterade om så att kylaren sitter rätt väg , och då vände jag kylblocket tillika den väg som det från början var tänkt. Anledningen till detta "felmontage" från början var en kabel som gjorde det lite pillrigt att sätta saker rätt, men jag drog om även den ,så vad lära av detta? gör om och gör rätt, eller gör rätt från början. Jag kan varmt rekommendera Corsair, men om du lutar åt H-100 så förvissa dig om att du har plats att montera radiatorn, annars tar du H-80 den är nästan lika kompetent.

frågan är om en h80 får plats i mitt chassi har ett corsair carbide 300r

Permalänk
Medlem

Får du plats med 140mm fläkt i bakstycket? isåfall går det nog bra ,den bygger ju lite innåt men om grafikkortet kommer under fläkten så skall det nog funka. Men du kan nog utesluta H-100 då den kylaren är som 2st 140mm bredvid varandra

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Får du plats med 140mm fläkt i bakstycket? isåfall går det nog bra ,den bygger ju lite innåt men om grafikkortet kommer under fläkten så skall det nog funka. Men du kan nog utesluta H-100 då den kylaren är som 2st 140mm bredvid varandra

120mm*!?

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Hehe allting är större när man är nyvaken, jo det klart 120 skall det ju vara ussäkta. Men det var ju inte fel direkt att påstå att ,om 140 får plats så,,, hehe taskig ursäkt.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat både Antec h2o 620 samt Corsair H60 så vill jag inte rekommendera någon utav dem, min upplevelse förstördes av den höga ljudnivån trots tester med flera olika fläktar på radiatorn samt att kylprestandan inte ligger varken över eller under billigare luftkylning.

En annan sak var det eviga rengöringen utav radiatorn med fläktarna monterade som inblås för bättre kylning, jag monterade ett filter men då steg temperaturen med 5-6C istället.

Vad jag däremot kan rekommendera är Cooler master Hyper 212 EVO (PnP config) samt Noctua NH-D14 som visserligen tar mer plats men i gengäld får du bättre kylprestanda och lägre ljudnivå.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

http://www.inet.se/produkt/5321548/scythe-slip-stream-140mm-8...

http://www.inet.se/produkt/5321550/scythe-slip-stream-140mm-1...

http://www.inet.se/produkt/5321549/scythe-slip-stream-140mm-1...

Löst...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold