Sommarprojekt: Clocka i5 Med Rimlig Temperatur?

Permalänk

Sommarprojekt: Clocka i5 Med Rimlig Temperatur?

Hallå i stugan!

Jag är student och pluggar på universitet i Örebro, Och jag är en erfaren överclockare i hemmet.
Har clockat det mesta från i3 till AMD FX processorer och är nu sugen på ett litet sommarprojekt.

Skulle vilja testa hur högt man kan clocka en i5 2500K (Min Egna CPU) medans man håller en rimlig temperatur med hjälp av en Corsair H100 och ett kraftigt luft flöde.

Just nu har jag ett litet hemmabygge med följande komponenter:

Intel i5 2500K (Fabriks Kylare)
XFX Radeon HD6870 "dual Fan"
Gigabyte ph67-ds3 b3
500 Watt PSU
Xigmatek Asgard Chassi (Luft flöde som en häst fjärt)
Med 4 helt olika fläktar här och där.
Har en 2TB HDD med Windows 8 Developer Preview (Gillar att ha det senaste...)

(för er som undrar sålde jag min förra dator för att ha råd med mitt körkort, och det är därför jag sitter på den här burken)

Detta kanske låter som en simpel uppgift men eftersom jag just nu studerar så är det ont om pengar i hushållet, Nu tänker ni säkert "ännu en dåre som ber om gratis delar och pengar" men jag är väldigt entusiastisk när det gäller datorbyggande så om det nu finns någon snäll själ där ute som har en del som ligger och skräpar eller helt enkelt vill se ett bygge komma till liv så får ni gärna skicka en del eller hjälpa mig få kontakt med nån typ av sponsor.

Tack på förhand!

Paj
Permalänk
Medlem

dubbelpost?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Skrivet av Jekean:

dubbelpost?

Postade fel, Skrev här och tog bort gammla.
Tillbaka till ämnet!

Permalänk
Medlem

Tror inte du får någon sponsor speciellt lätt utan att ha gjort något coolt projekt innan.

Permalänk

Så du tror inte det finns någon möjlighet alls?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Jag har även tagit bort din andra tråd. Om du märker att du har råkat placera en tråd fel rekommenderar jag dig att inte skapa en ny tråd i en annan forumdel, utan att nöja dig med att anmäla ditt eget inlägg. Då flyttar vi på tråden så fort vi hinner.

Lycka till med projektet!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av xxviproxx:

1. Bumpning är emot forumets regler.
2. Så som du särskriver och felstavar (det heter överklocka med "k") så är du nog kanske inte universitetsmaterial.
3. Jag är sur idag, jag vet:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Bumpning är emot forumets regler.
2. Så som du särskriver och felstavar (det heter överklocka med "k") så är du nog kanske inte universitetsmaterial.
3. Jag är sur idag, jag vet:)

Haha, jag trodde först att det var en mod som skrev det där. Fyfan vad roligt det hade varit.

Förövrigt, jag har tyvärr ingenting över): Dock, grattis till körkortet. :>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xxviproxx:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Bumpning är emot forumets regler.
2. Så som du särskriver och felstavar (det heter överklocka med "k") så är du nog kanske inte universitetsmaterial.
3. Jag är sur idag, jag vet:)

Tänk på § 5 i reglerna.

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Haha, jag trodde först att det var en mod som skrev det där. Fyfan vad roligt det hade varit.

Förövrigt, jag har tyvärr ingenting över): Dock, grattis till körkortet. :>

Vad menar du med grattis till körkortet?

Skrivet av GAPa:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.Tänk på § 5 i reglerna.

Ska tänka på detta. Ironiskt nog bumpar vi nu TS' tråd åt honom. Hur som helst, åter till ämnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad menar du med grattis till körkortet?

Ska tänka på detta. Ironiskt nog bumpar vi nu TS' tråd åt honom. Hur som helst, åter till ämnet.

Var menat till TS (:

"(för er som undrar sålde jag min förra dator för att ha råd med mitt körkort, och det är därför jag sitter på den här burken)"

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Tackar!
Förlåt förstod inte att man inte fick bumpa, brukar man få på dem flesta andra forum