Valve släpper videoverktyg för Source

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det är ju faktiskt någonting som fungerar riktigt bra för vissa, ex. Rooster Teeth borta i Amerikatt med deras serie Red vs Blue som du måste känna till.

Dock inte en långfilm mer uppbyggd som en serie á la 10m/ep

Jodå, jag känner till det!

Men, egentligen skulle det kunna bli riktigt stort, och vinstdrivande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Tror dock inte man kan beskylla EA för att inte släppa Battlefield 3 till Steam, vilket ägs av deras konkurrent, Valve.
Som att ge bränsle till fienden och samtidigt betala för att få göra så, då Steam är en otroligt vinstbringande tjänst för Valve, då de bara behöver ta det lugnt och invänta stålarna ifrån alla andra publishers som lanserar sina spel igenom Steam.

Desutom så är det inget fel på Origin, bara för att ett gäng gnäggande datanördar/ Steam fanboiis inte kan låta bli att gnälla på Origin så betyder det inte att Origin är dåligt, eller det väldigt fördelaktiga battlelog för den delen, bara en komplett idiot skulle kunna kritisera battlelog.

Aha så jag är en idiot? Men vad bra, då vet jag de!

Förövrigt är jag ingen steam fanboy, jag föredrar när spel är stand alone.

Det optimala är när spelen startar och sen kan du hitta servers ingame. Battlelog får gärna finnas, men jag avskyr att de ska vara nödvändigt för att hitta servers och att jag ska behöva starta om spelet varje gång jag hoppar in på en server. Det är så jävla idiotiskt att bara en riktigt dum människa skulle säga att det var "fördelaktigt".

Att vi som spelar inte får göra egna servers är skit. Spel som modern warfare 1, cs-css och många andra hade lyckats, nu håller vi på att gå till en tråkig och stängd värd där vi inte får göra som vi vill.

Battlog är ett resultat av att de ville hindra piratkopiering och göra det svårt, problemet är att det har bara gjort det svårt för oss som har betalat för spelet medans de som piratkopierar har en underbar upplevelse.

Att EA tror att vi som spelar BF3 vill ha ett facebook där vi kan göra statusuppdateringar är så jävla dumt att deras ledning borde avskedas.

Hade BF3 bara kunna vara igång och sedan att battlelog skulle vara "ingame" så skulle det lösa nästan allt jag hatar med de, men icke. Jag ska behöva hoppa in och ur och använda en webläsare för att spela ett spel. FANTASTISKT.

Du kan älska battlelog och kalla mig idiot allt du vill, men för mig så är det bara ett helt onödigt steg som har pissat på strömlinjeformningen utav spelet.

Ha en bra dag

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev helt mindfucked av "Meet the Pyro"? jag har lirat pyro sen TF classic typ ^^. (inte hela tiden ofc)
Och har aldrig fått känslan av att han/hon skulle vara helt jävla totalt vrickad i huvudet. Snacka om psyko!
Nog för att de flesta klasserna är lite galna, men den här introduktionsfilmen slår något rekord tror jag

Lite besviken blev man, trodde man skulle få en roligare story än den där.
Gillade meet the medic tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Bara jag som blev helt mindfucked av "Meet the Pyro"? jag har lirat pyro sen TF classic typ ^^. (inte hela tiden ofc)
Och har aldrig fått känslan av att han/hon skulle vara helt jävla totalt vrickad i huvudet. Snacka om psyko!
Nog för att de flesta klasserna är lite galna, men den här introduktionsfilmen slår något rekord tror jag

Lite besviken blev man, trodde man skulle få en roligare story än den där.
Gillade meet the medic tex.

Är inte de meningen att Pyro ska fram stå som ett Psycho? Han ser juh allt som fakking my little pony medans han igentligen brännerihjäl folk och bankar dem med yxor? Jag tycker det reflekterar ett riktigt jäkla psycho

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Är det bara jag eller har valve alltid varit "all about the gameplay"?

Permalänk
Medlem

Ännu ett bevis på vad som gör att Valve alltid har varit, och alltid kommer vara, bättre än alla andra spelföretag. Öppenheten mot sin egen community.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Tror dock inte man kan beskylla EA för att inte släppa Battlefield 3 till Steam, vilket ägs av deras konkurrent, Valve.
Som att ge bränsle till fienden och samtidigt betala för att få göra så, då Steam är en otroligt vinstbringande tjänst för Valve, då de bara behöver ta det lugnt och invänta stålarna ifrån alla andra publishers som lanserar sina spel igenom Steam.

Desutom så är det inget fel på Origin, bara för att ett gäng gnäggande datanördar/ Steam fanboiis inte kan låta bli att gnälla på Origin så betyder det inte att Origin är dåligt, eller det väldigt fördelaktiga battlelog för den delen, bara en komplett idiot skulle kunna kritisera battlelog.

Det är mycket fel på Origin. Du har tydligen inte använt den tillräckligt mycket. Både BF3 och ME3 har jag haft problem med när jag ska försöka komma in eller hitta info på Origin. Har t.o.m haft problem med att KÖPA via Origin. Då är det jävligt illa.

Anledningen till varför det är mycket fel på Origin är för att det är ett nytt system och behöver få mogna. Precis som det var väldigt, väldigt mycket problem med Steam när det först släpptes.

Endast en komplett idiot, kallar andra för kompletta idioter för att de kritiserar något.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallberg95:

Är det bara jag eller har valve alltid varit "all about the gameplay"?

Vet inte men Valve har ju själva klagat på konsolernas begränsningar, kan det ha något med att hl3 ska se super ut vet man ej

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Saknar Battlerecorder till BF3 faktiskt. DICE skjuter sig i foten gång på gång med sina löften och retarderade beslut som tas.

Tror mer det är EA som säger till DICE vad dom får och inte får göra.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

source enginen är sämre än kass om man gemför med morderna engines som unrealengine eller cryengine. Om ni har spelat garrys mod något så borde ni känna till motorns gränser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

source enginen är sämre än kass om man gemför med morderna engines som unrealengine eller cryengine. Om ni har spelat garrys mod något så borde ni känna till motorns gränser

Tycker Source engine ser sjukt bra ut i DotA2, men det kanske bara är jag som har fel på ögonen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

source enginen är sämre än kass om man gemför med morderna engines som unrealengine eller cryengine. Om ni har spelat garrys mod något så borde ni känna till motorns gränser

Om du nu jämför SE med moderna versioner, tycker du inte att du själv påstår dig lägga en dum kommentar?

SE ÄR gammal, det behövs en uppdatering, ingen har påstått annat.

SE är dock jäkligt kompetent, trots alla år på nacken, dock lider den av en uppdatering snarast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Tycker Source engine ser sjukt bra ut i DotA2, men det kanske bara är jag som har fel på ögonen?

Om man tar i betänkande hur många år den verkligen har på nacken så är den fortfarande riktigt bra tycker jag, speciellt fysiken i SE har jag gillat.

Minns när den först kom med HL2, och man drog upp inställningarna på dumburken, det var ett verkligt WOW ögonblick.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Jösses vad det klagas på Source nu då..........tillhör jag en av de fåsom verkligen genuint GILLAR grafiken den motorn levererar än idag?

Tydligen.....

Jag gillar den mer "matta" känslan i den motorn till skillnad från många andra glossy saker som finns ute
"Ju mer det glänser ju bättre är det" verkar vara ngt många går på när de gör motorer

Skrivet av Drager:

Tycker Source engine ser sjukt bra ut i DotA2, men det kanske bara är jag som har fel på ögonen?

Dota 2 ser helt fantastiskt ut, särskilt partikeleffekterna är de bästa jag sett i ett spel.

Permalänk
Medlem

en animerad långfilm baserat på Team Fortress 2 vore i mina ögon hur kul som helst att se..
Dvs, 2 lag som fightas emot varandra på en större bana..
Ena laget har dominans och det andra ska arbeta sig igenom och ta över, i allt detta ska det finnas intriger i alla dess slag, planeringsmöten mellan generaler osv, scouterna får en framträdande roll tillsammans med spionerna osv osv
Hade ju varit så sjukt kul o se med tanke på hur roliga o välgjorda "meet the" filmerna är

Animerad krigsfilm baserad på ett spel, kan det ens bli bättre?

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skinpop:

Dota 2 ser helt fantastiskt ut, särskilt partikeleffekterna är de bästa jag sett i ett spel.

Jag menar det! Bästa DotA-liknande spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Film i source-motorn funkar redan skitbra och har själv producerat massvis med filmer, så vet inte hur användbart detta blir. Men väntar fortfarande på att DICE släpper något till BF3, vem orkar recorda FRAPS som gör det nästan omöjligt att spela in med hög fps om du inte har en superdator. Sedan kan man inte spela in hela tiden då det tar massvis plats och äter upp din FPS (när du spelar) + att cinematics måste man själv vara kameran, vilket inte skulle vara fallet om ett verktyg liknande det I source motorn fanns.

Nej tack, fixa battlerecorder dirr!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Jodå, jag känner till det!

Men, egentligen skulle det kunna bli riktigt stort, och vinstdrivande.

Skickades från m.sweclockers.com

Att göra vinst och vara vinstdrivande är inte samma sak.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofmoon:

Att göra vinst och vara vinstdrivande är inte samma sak.

Jag vet, dock jämförde jag aldrig dom två emellan heller!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Synd bara att motorn är så fruktansvärt ful till allt utom just ett spel som ska se ut som gummi.

håller med till fullo, allt ser ut som leksaker i sourcemotorn...

Permalänk
Medlem

Jag tycker fokl har fel när dom säjer att source motorn passar för spel som ska se ut att vara gjorde med gummi, det är mer Valves egna beslut och kanske inte något dom upptäckt själva att spelen just blev så?
För om ni hoppar in i fantastiska "Dear Esther" lovar jag er att ni kommer se på andra bullar, visserligen har det teamet fixat en väldans massa med motorn men det finns ju inget som säjer att Valve kan göra det samma
Sen som någon sa så kan jag faktiskt hålla med om att man i Garrys Mod kan testa gränserna för den ganska bra, men eftersom att Valve alldrig har haft samma tanke som unrealengine att folk andra företag skall köpa licenser av motorn. Det är la bara ett dinosaurie slagsmålspel och något amerikanst mmo som inte har gjorts utav Valve på source, och The ship såklart, kanske finns mer?
Så dom utvecklar den just för sina spel och inte mycket annat, dock är vad man kan göra i hammer är sjukt mycket..

Visa signatur