Permalänk
Medlem

Antec H2O 620 - Lågt pip?

Har försökt söka mig runt om detta men hittar bara massor relaterat klick ljud, det problemet(?) jag har är att den genererar ett ganska tyst men hörbart pip, liknande coilwhine. Ibland även pulserande, detta pipet uppstår inte när datorn står i bios och det kommer fram ganska snart efter att windows har bootat.

Vad skulle detta kunna vara?

Den fungerar dock utan problem, bra temps osv men att den börjar pipa i windows men ej i bios stör mig... det betyder att den kan vara helt tyst.

Permalänk
Medlem

Kan det vara PWM fläkten?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

hade samma på min. sen blev det värre på webhallen sa dom att det är ett fabriks fel.

Permalänk
Medlem

Okej, problemet är lite smått mysko men har hittat en lösning. Kör jag med en vanlig fläkt fungerar det utan problem men kör jag med 620:an så uppstår det ganska fort, men det visade sig vara relaterat till vissa cstates, en viss cstate med 620:an gjorde att den började pipa. Enkel lösning, stänga av cstates.

Visst, lite högre temps men inte så märkbart, även högre energiförbrukning men jaja. Viktigaste är att den är tyst.