Permalänk
Medlem

Updatering av BIOS?

Hej.

Har haft mitt MSI Big Bang X-power (socket 1336) sedan det släpptes.. Men har aldrig updaterat BIOS, så tänkte bara höra mig för om det är något som "bör" göras och om det har någon effekt på prestanda etc.. Försökte med Live Update 5 från MSI:s hemsida men den verkar inte vilja updatera mina bios som den ska göra så funderar på om det är värt att göra det manuellt.. Övrig specc ser ni i sig om det behövs..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Förslagsvis kolla du på hemsidan om det står något i noterna kring uppdateringarna. Du kan även googla och se om du har några problem som löses genom uppdatering.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Förslagsvis kolla du på hemsidan om det står något i noterna kring uppdateringarna. Du kan även googla och se om du har några problem som löses genom uppdatering.

Saken är den att jag inte haft några problem med den.. Förutom i Guild Wars 2 där jag fick Hardware Failure och det pekade mot minnena men har inte haft problem utöver det..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Man ska bara uppdatera BIOS om man verkligen måste.

Permalänk
Medlem

Man ska inte fixa något som inte är trasigt, det har man själv gjort och det är då det ofta går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Man ska inte fixa något som inte är trasigt, det har man själv gjort och det är då det ofta går sönder.

Tack för svaren ! Då håller jag mig borta från det hehe.. Är bara desperat efter att få ut så mycket prestanda som möjligt av den befintliga burken utan att behöva köpa nytt men verkar inte finnas så mycket mer att hämta..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB