RIM redovisar miljardförlust – säger upp 5 000 anställda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vet inte vad Porsches aktiekapital har för relevans. Speciellt inte med tanke på att VW gick in och köpte nästan motsvarande aktiekapital hos Porsche för att rädda dom från konkurs (eller Qatar Holdings).
Saab gjorde helt enkelt inte tillräckligt attraktiva bilar för att sälja tillräckligt. Handen på hjärtat, hur många tycker nya 9-5 är något man skulle vilja bli sedd i?

Nya 9-5:an är ju skitsnygg. Kombin, som jag såg på någon konceptbild, är ännu snyggare.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

SAAB har aldrig gått med vinst för att de envisades hela tiden med att göra för bra bilar som kostade för mycket att tillverka. Vinstmarginalerna var noll. Det håller inte. Därför finns de inte längre.

Det enda som är viktigt när man tillverkar en produkt är att man tjänar pengar på varje enhet. Gör man inte det så går det åt skogen förr eller senare, SAAB, RIM, Sony-Ericsson, Sony (ps3) osv osv. Finns hur många exempel som helst där man inte fattat detta.

Vad är det som är så mycket bättre på en saab då?
http://www.dn.se/ekonomi/trygg-hansa-sagar-kvaliteten-pa-saab
Själv tror jag alla inkl saab försöker snåla så mycket det går.

@dr mabuse
Jag menade att det verkar va mer vinst i att göra svindyra sportbilar om man inte ska sälja många.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Militär??? Please do tell. Blev nyfiken på vad du menar med detta.

Militären, underrättelsetjänst, etc behöver också mobiltelefoner men dom har andra säkerhetskrav och då räcker inte en vanlig konsumenttelefon.

* Blir enheten stulen så ska man inte kunna läsa information från den. Datan ska vara krypterad.
* Kommunikation (text, samtal) ska ske krypterat så att inte en tredjepart kan avlyssna.
* Appar ska köras säkert och inte kompromissa säkerheten.

Amerikanska underrättelsetjänsten NSA utvecklade SE-Linux (Security Enhanced Linux) för Linux.
Android kör Linux, så då kan man applicera det också för att få Android säkrare.
http://selinuxproject.org/page/SEAndroid

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Militären, underrättelsetjänst, etc behöver också mobiltelefoner men dom har andra säkerhetskrav och då räcker inte en vanlig konsumenttelefon.

* Blir enheten stulen så ska man inte kunna läsa information från den. Datan ska vara krypterad.
* Kommunikation (text, samtal) ska ske krypterat så att inte en tredjepart kan avlyssna.
* Appar ska köras säkert och inte kompromissa säkerheten.

Amerikanska underrättelsetjänsten NSA utvecklade SE-Linux (Security Enhanced Linux) för Linux.
Android kör Linux, så då kan man applicera det också för att få Android säkrare.
http://selinuxproject.org/page/SEAndroid

Tack för detta väldigt utförliga svar. Ska läsa vidare via din länk. Tack

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vad är det för slött folk som köper telefoner efter trender, det är ju inte kläder precis.

Men det är klart bland yngre är det ju en status grej.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Militären, underrättelsetjänst, etc behöver också mobiltelefoner men dom har andra säkerhetskrav och då räcker inte en vanlig konsumenttelefon.

* Blir enheten stulen så ska man inte kunna läsa information från den. Datan ska vara krypterad.
* Kommunikation (text, samtal) ska ske krypterat så att inte en tredjepart kan avlyssna.
* Appar ska köras säkert och inte kompromissa säkerheten.

Amerikanska underrättelsetjänsten NSA utvecklade SE-Linux (Security Enhanced Linux) för Linux.
Android kör Linux, så då kan man applicera det också för att få Android säkrare.
http://selinuxproject.org/page/SEAndroid

BlackBerrys används också inom den amerikanska militären.

Permalänk
Avstängd

Men jag tror dom kommer ditcha RIMs BlackBerry och istället använda Android.
Med BlackBerry kan dom inte göra så mycket.
Android är open source så dom kan modifera, ändra, patcha, rusta upp och säkra det hur mycket dom vill.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Men jag tror dom kommer ditcha RIMs BlackBerry och istället använda Android.
Med BlackBerry kan dom inte göra så mycket.
Android är open source så dom kan modifera, ändra, patcha, rusta upp och säkra det hur mycket dom vill.

Att Android skulle vara så "fritt och öppet" tvivlas det om:
http://www.pcworld.com/businesscenter/article/246140/is_andro...
http://www.extremetech.com/mobile/108911-is-android-the-most-...

Då är väl Meego, Meltemi m.m.. mer öppet.

I slutändan är Google/Android ett företag som andra.

Om man tänker på säkerhetsfunktioner/affärsfunktioner tror jag snarare Windows Phone 8 kan ta över RIM/Blackberrys roll:

http://www.engadget.com/2012/06/20/windows-phone-8-enterprise...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Att Android skulle vara så "fritt och öppet" tvivlas det om:
http://www.pcworld.com/businesscenter/article/246140/is_andro...
http://www.extremetech.com/mobile/108911-is-android-the-most-...

Då är väl Meego, Meltemi m.m.. mer öppet.

I slutändan är Google/Android ett företag som andra.

På vilket sätt är det inte fritt menar du? Vem som helst kan använda android i sin konstruktion.

Visst är det inte lika öppet i den bemärkelsen att utvecklingen drivs av en community, men likväl är koden öppen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ozo64:

SAAB har aldrig gått med vinst för att de envisades hela tiden med att göra för bra bilar som kostade för mycket att tillverka. Vinstmarginalerna var noll. Det håller inte. Därför finns de inte längre.

Det enda som är viktigt när man tillverkar en produkt är att man tjänar pengar på varje enhet. Gör man inte det så går det åt skogen förr eller senare, SAAB, RIM, Sony-Ericsson, Sony (ps3) osv osv. Finns hur många exempel som helst där man inte fattat detta.

Fast man behöver inte tjäna pengar på varje såld enhet om man kan tjäna pengar på tillbehör istället. Se spelkonsoler, rakhyvlar och framförallt, skrivare som exempel. Det är en bättre affärsidé att sälja en skrivare till förlust och sedan ta igen pengarna på bläckpatroner än att försöka tjäna pengar på bara skrivaren.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vespaman:

På vilket sätt är det inte fritt menar du? Vem som helst kan använda android i sin konstruktion.

Visst är det inte lika öppet i den bemärkelsen att utvecklingen drivs av en community, men likväl är koden öppen.

Det är belagt med en massa restriktioner:
http://www.visionmobile.com/blog/2010/04/is-android-evil/
http://www.infoworld.com/d/mobile-technology/proof-android-no...

Så jag förstår inte riktigt att det hävdas vara "öppet".
Men det spelar väl ingen roll i sig. Viktigast är väl att plattformen är populär och funkar bra.
Det är väl snarare en fördel att Google/Android har tagit mer kontroll.

Jag skulle tro att RIM/Blackberry överväger att ta Android eller Windows Phone 8.

Eller om de ska fortsätta med Blackberry 10.

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vet inte vad Porsches aktiekapital har för relevans. Speciellt inte med tanke på att VW gick in och köpte nästan motsvarande aktiekapital hos Porsche för att rädda dom från konkurs (eller Qatar Holdings).

Produktionsmässigt har porsche aldrig gått back utan tjänar extrema summor per bil jämte andra bilföretag.
Problemet var att de ville få "kontroll" i VwAG och därmed skapade mycket skulder.
Vad porsches aktier i VwAG var värda om man jämför vad Qatar/VwAG gick in med håller jag ingen koll på.

Ett klassiskt exempel när man ekonomiskt går på knäna när "resten" av företaget blomstrar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rSon:

Kan du ge några exempel? Den bilden jag har fått är nämligen tvärt emot, speciellt när det kommer till Apples iOS. Många företag jag har kommit i kontakt med genom min utbildning(systemvetenskap) har varit väldigt positiva till just iOS som företagsplattform.

Enligt min farbror som är väldigt högt uppsatt i ett stort världsföretag så är enda anledningen säkerheten, Blackberrytelefonerna är tydligen de enda som klarar säkerhetskraven samt alltid är uppkopplade mot företagets servrar.

Kommer inte ihåg exakt mer men vad jag fattade så menade han på att enda anledningen var säkerheten, för de hata blackberry allihop

Permalänk
Medlem

Bankers och managementkonsulter som hanterar känslig information (tex. uppköp och merges av företag) har nästan uteslutande använt sig av Blackberry pga. säkerheten. Detta har troligtvis bidragit till att BB fått ett uppskjut i popularitet i UK där dessa brancher är stora. Det är också dessa människor som rör sig på de exklusivaste klubbarna/inneställena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Produktionsmässigt har porsche aldrig gått back utan tjänar extrema summor per bil jämte andra bilföretag.
Problemet var att de ville få "kontroll" i VwAG och därmed skapade mycket skulder.
Vad porsches aktier i VwAG var värda om man jämför vad Qatar/VwAG gick in med håller jag ingen koll på.

Ett klassiskt exempel när man ekonomiskt går på knäna när "resten" av företaget blomstrar.

Det är iof sant; produktionsmässigt ja. Dålig företagsledning är dock ofta den bakomliggande orsaken till att företag går back oavsett orsak, och just spekulationer från Porsches sida höll ju på att stjälpa dem så jag tyckte inte de var ett bra exempel

Och jag har förstahandsinformatin om händelseförloppet eftersom jag vid tillfället arbetatde med VGS (Volkswagen i Sverige) och det finns många sätt att beskriva hur Porsche misslyckades med sitt aggresiva övertagande och där VWs folk kom att ta den egentliga makten över båda företagen. Jag säger bara: Ironi på hög nivå och bitter för Wolfgang Porsche. hehe. Ursäkta min skadeglädje (den enda sanna glädjen)

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av anon15480:

apple.com/jobs

Hahahahhaa!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Anroids nackdelar

Skrivet av rektor:

Men jag tror dom kommer ditcha RIMs BlackBerry och istället använda Android.
Med BlackBerry kan dom inte göra så mycket.
Android är open source så dom kan modifera, ändra, patcha, rusta upp och säkra det hur mycket dom vill.

Android är inte på långa vägar lösningen på alla problem, jag tror tex inte en sekund på att Android skulle lösa Nokias långsiktiga problem. Det skulle vara lite som att kissa i byxorna, dom skulle sälja bra nu i början men i längden blir det för svårt att utmärka sig från alla andra och vara "stor".. Dom har garanterat mycket bättre chanser med Windows Phone även om det ju just nu är en "viss" uppförsbacke..

Se t.ex. på Sony(SonyEricsson) som knappast har lyckats särskilt bra med sin Android satsning utan nog ganska snart är tämligen marginaliserade...

Däremot måste ju BlackBerry OS 10 snarast komma ut och även Microsoft få fart på sin försäljning om något ska hända för dessa spelare..

För en sak har iaf jag lärt mig av Apples otroliga succe och det är att man inte ska ta situationen som är idag för given, om några dagar/månader/år kan situationen vara så otroligt mycket annars än vi kan drömma om idag. Och att ALLA skulle börja köra andriod det kan jag lova ALDRIG kommer att hända även om jag själv har en Galaxy Nexus och trivs helt okej med den.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

BB var/är väl rätt stora i Norge också? Jag jobbar för en europeisk koncern och var placerad på Oslokontoret förra året. Där hade var och varannan BB. I Sverige kör vi därimot i princip bara Iphone och Android.

OT:

Njae. Saab låg nog inte efter. De hade såna höga utvecklingskostnader som gjorde att de gick back på varje bil de sålde. Det finns väl en anledning till att Opel och Chevrolet bygger på Saabs Sverigeutvecklade plattformar?

Min 17 år gamla Saab har i viss mån modernare styrelektronik än vad min farsas en vecka gamla Subaru på vissa delar...

Men Saab förtjänar att dö. Är man 1,90 så har man knäna i pannan vid förarplatsen. Dom har inte insett att folk blivit längre än 1,75 sen stenåldern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det är belagt med en massa restriktioner:
http://www.visionmobile.com/blog/2010/04/is-android-evil/
http://www.infoworld.com/d/mobile-technology/proof-android-no...

Så jag förstår inte riktigt att det hävdas vara "öppet".
Men det spelar väl ingen roll i sig. Viktigast är väl att plattformen är populär och funkar bra.

OK, beror ju isf på vad man lägger för värderingar i ordet 'öppet'. Och självklart är det ett samelsurium av licenstyper kod i något så komplext som en smartphone. Tycker det är samma sak med alla open source licenser; man måste ha koll på vad man får och inte får göra. Att Google tillåter sig att styra sitt ekosystem är för mig helt självklart, eftersom man måste ha kommersiella framgångar för att orka finansiera utvecklingen.

Dock är jag övertygad om att den öppenhet som faktisk finns har spelat en stor roll i androids utbredning, det är *en* av orsakerna till att den blivit så popular.

Men som konsument så har du rätt; det är viktigast att plattformen funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

Men Saab förtjänar att dö. Är man 1,90 så har man knäna i pannan vid förarplatsen. Dom har inte insett att folk blivit längre än 1,75 sen stenåldern.

Skickades från m.sweclockers.com

De envisas även med att ha sina egna special lösningar och konstruktioner så att det blir ett helvete att byta delar på dem. Sry för offtopic, kanske har spårat lite.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

De envisas även med att ha sina egna special lösningar och konstruktioner så att det blir ett helvete att byta delar på dem. Sry för offtopic, kanske har spårat lite.

Fast så tycker jag det är med alla.. Är något enkelt så är något annat jävligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad är det som är så mycket bättre på en saab då?
http://www.dn.se/ekonomi/trygg-hansa-sagar-kvaliteten-pa-saab
Själv tror jag alla inkl saab försöker snåla så mycket det går.

@dr mabuse
Jag menade att det verkar va mer vinst i att göra svindyra sportbilar om man inte ska sälja många.

Anledningen till att Saab gick dåligt var att GM tvingade på Saab gamla värdelösa plattformar att bygga på. Saab var tvungna att lägga stora resurser på att förbättra plattformen så att inte bilarna skulle bli HELT värdelösa. Ganska onödigt jobb.

Sen kan man alltid diskutera huruvida GM sög ut pengar från Saab för att rädda de övriga märkena.

Saab har även fått ett oförtjänt dåligt rykte. När alla bilmärken (inkl. Saab) började bygga lågfriktions-mototorer för att klara nya miljökrav så började motorerna rasa pga "oilsludge" hos väldigt många märken. Eftersom Svensk media älskar när det går dåligt för Svensk industri och tar varje tillfälle att kasta skit så började Svenska media skriva om Saabs motorras-medans man ignorerade de övriga märkenas ras, trotts att Saab var långt ifrån värst...

Resultat, Saabs motorer är värdelösa och rasar direkt (sanningen är att chansen att motorna skulle rasa var mycket liten, och med en uppgradering av motorn (gratis) försvann riskerna helt)

Sen att Saabs turbo-bilar är mycket lätta att trimma ( 300hk får du med ett fingerknäpp) gör att ungdomar börjar köra dem som Porschar = slänger i växlarna = växellådan rasar. Så därför är givetvis även Saabs växellådor kass. Testa att trimma en Volvo till 300hk och crossväxla med den så ska du se att den rasar ganska snabbt med..

Jag är snarare förvånad att det aldrig gått bra för Saab. De gör ganska snygga, sportiga bilar och man får riktigt mycket bil för pengarna. Finns många märken som fortfarande lever som tillverkar fula jävla plastbilar . ser ut som asiatiska leksaksbilar. DESSA märken förtjänar att dö snabbt..

Angående blackberry så har de väl stirrat sig blind på den amerikanska marknaden och glömt att den finns en värld utanför USA. Jag har aldrig någonsin sett varken en blackberry reklman eller en blackberry-mobil över huvud taget i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De får satsa på sin gamla kärnmarknad igen, företag. Det är en marknad som de kan och som de borde kunna göra en del pengar på. Där är Apple och Android inte lika intressanta av flera anledningar. Det största hotet blir nog Windows på den marknaden.

Företagsmarknaden är den enda egentliga anledningen till att blackberry ö.h.t existerar idag, många större företag sitter fast med dyra och kostsamma enterprise licenser/prenumerationer och de telefoner man stöter på i Sverige är i huvudsak företagslurar från internationella företag. Det är inte för att telefonerna och system är bra utan de är att de har lyckats att låsa in stora företag i deras system.

Varför skulle inte Apple eller Android lurar vara intressant? Windows erbjuder egentligen inget mer än Android eller iOS för företag, möjligtvis interna applikationer för vissa processer eller arbetsmoment inom företaget vara svårt för iOS PGA restriktiv market men är inget problem på Android.

Permalänk
Skrivet av Khamel:

Det skulle vara lite som att kissa i byxorna, dom skulle sälja bra nu i början men i längden blir det för svårt att utmärka sig från alla andra och vara "stor".

Kan du förklara den jämförelsen, jag får inte riktigt ihop det? På vilket sätt är det bra att kissa i byxorna eller vad fan menar du, hahaha.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Har man fortfarande kvar fysikst tangentbord på telefon är det inte så konstigt folk går över till iphone/andriod.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sunnis:

Företagsmarknaden är den enda egentliga anledningen till att blackberry ö.h.t existerar idag, många större företag sitter fast med dyra och kostsamma enterprise licenser/prenumerationer och de telefoner man stöter på i Sverige är i huvudsak företagslurar från internationella företag. Det är inte för att telefonerna och system är bra utan de är att de har lyckats att låsa in stora företag i deras system.

Varför skulle inte Apple eller Android lurar vara intressant? Windows erbjuder egentligen inget mer än Android eller iOS för företag, möjligtvis interna applikationer för vissa processer eller arbetsmoment inom företaget vara svårt för iOS PGA restriktiv market men är inget problem på Android.

På fråga A svarar jag säkerhet och på fråga B svarar jag kompatibilitet.

Blackberry är uppbyggt runt säkerhet och allt går att kryptera och krypteringen är enkel att administrera centralt. Detta saknas på andra plattformar. Sedan hade den fler fördelar för företag förr som den interna messengerklienten som nu Apple uppfunnit igen och tangentbordet. De hade även bra mailklient och så vidare men de är ju inte så intressanta längre.

Windows har den enorma fördelen med att de är kompatibla med resten av windowssystemen. En en version av Officepaketet för mobila enheter räcker långt för att företagen ska slänga allt vad Apple och Android heter i soporna. Det finns inga appar som klarar av att hantera excelfiler idag. Det finns inte ens andra program än Office till Windows som klarar excelfiler på ett vettigt sätt. Även Worddokument har en förmåga att bli väldigt konstiga om man har lite formatering i dem. Eftersom så gott som alla företag använder sig av Office så är det en enorm fördel. Klarar de av att slänga ut en någorlunda säker plattform också så har inte Apple och Android en chans.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

På fråga A svarar jag säkerhet och på fråga B svarar jag kompatibilitet.

Blackberry är uppbyggt runt säkerhet och allt går att kryptera och krypteringen är enkel att administrera centralt. Detta saknas på andra plattformar. Sedan hade den fler fördelar för företag förr som den interna messengerklienten som nu Apple uppfunnit igen och tangentbordet. De hade även bra mailklient och så vidare men de är ju inte så intressanta längre.

Windows har den enorma fördelen med att de är kompatibla med resten av windowssystemen. En en version av Officepaketet för mobila enheter räcker långt för att företagen ska slänga allt vad Apple och Android heter i soporna. Det finns inga appar som klarar av att hantera excelfiler idag. Det finns inte ens andra program än Office till Windows som klarar excelfiler på ett vettigt sätt. Även Worddokument har en förmåga att bli väldigt konstiga om man har lite formatering i dem. Eftersom så gott som alla företag använder sig av Office så är det en enorm fördel. Klarar de av att slänga ut en någorlunda säker plattform också så har inte Apple och Android en chans.

Säkerhetsprinciper via Microsoft ActiveSync fungerar utmärkt på Android och iOS, finns även Remote wipe mm.

http://help.apple.com/iosdeployment-exchange/?lang=en#exchang...

Angående Office så kan jag hålla med dig! Dock tycker Apple egna Appar för Office är rätt hyffsade faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Kan du förklara den jämförelsen, jag får inte riktigt ihop det? På vilket sätt är det bra att kissa i byxorna eller vad fan menar du, hahaha.

Haha det är definitivt dåligt

Men det jag menade är att det skulle troligtvis ge en snabb boost Nokias försäljning just nu men frågan är om man kommer att kunna utmärka sig nog mycket i längden. Personligen tror jag att bolag som ZTE Huawei och liknande kan göra livet hemskt jobbigt för en del Android tillverkare då det verkar svårt att erbjuda så mycket extra genom Android, se tex HTC som ju kämpar på med sitt Sense men ändå inte verkar gå sådär superbra just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!