Permalänk
Medlem

Ingen Beep ljud

Hej

En fråga.

När jag startar datorn så får jag inget "Beep" ljud vid post. Datorn startar annars normalt till post och bootar till windows 7

Jag har monterat den lilla speakern enligt moderkort manualen

Moderkortet är Gigabyte GA Z68X-UD3H-B3 v1.3.

Har också letat i bios om där finns någon silent beep att aktivera / avaktivera.

VHL
DennyBoy

Permalänk

har du testat att vända kontakten oppochned?

Permalänk

Om det är nya grejer så kan ju högtalaren/kontakten vara trasig också, behöver inte vara svårare än så
Kanske du har en äldre högtalare till moderkort kvar? Själv struntar jag i dessa.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Jag testade att vända kontakten upp och ner, men med samma resultat.

Speakern följde med datalådan, en Lancool PC-K9X, låg i en liten egen plastpåse.

Datorn funkar normalt, så det är kanske ingen förlust

DennyBoy

Permalänk

tja då behöver du inte ha den alls. men när du väl får problem med datorn så kostar en ny kanske 20 kr eller någe sånt. frågan är ju om den ska pipa alls? den måste ju inte pipa om du inte har några problem eller dyligt, min piper för att mina minnen är för snabba för mitt moderkort men inte annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

tja då behöver du inte ha den alls. men när du väl får problem med datorn så kostar en ny kanske 20 kr eller någe sånt. frågan är ju om den ska pipa alls? den måste ju inte pipa om du inte har några problem eller dyligt, min piper för att mina minnen är för snabba för mitt moderkort men inte annars

Ska pipa en gång vid POST, min gjorde det när den var inkopplad.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem och det visade sig att det var löskontakt
Har du testat den lilla speakern i ett annat system? Om den inte fungerar är ditt moderkort i gott skick. Uteslutningsmetoden