Zotac förbereder litet Geforce GTX 670

Permalänk
Medlem

Inga problem att modda, det är ganska kul

Permalänk
Entusiast

Vore högst intressant och se hur det här kortet skulle stå emot lite stress och belastning över tid.
Referensdesignen är tänkt att ge spänningsregulatorer, minnen, GPU och andra kretsar den kylning dem behöver, och samtidigt ha tillräckligt stor ledningsarea i kortets kopparlager för att klara av beklastningarna utan att ledningarna i kortet brinner av.

Vi vet alla hur svårt de flesta tillverkarna har haft att få fram tillräckligt effektiva spänningsregulatorer och kylning till dessa och samtidigt hålla en något sånär lagom storlek.

Jag tvivlar på att det här kortet följer alla satta regler och föreskrifter när det kommer till temperaturutveckling, ledningsarea och tillräckligt effektiva spänningsregulatorer.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Blev själv sugen på det. Dock så brukar de mini-ITX-lådor som är konstruerade för "prestandakomponenter" ha plats för ett längre grafikkort. Kanske kan man fylla tomrummet som blir med något vettigt, men för de yttre dimensionerna vinner man inget på det kortare grafikkortet.

Har du idéer på lämpliga lådor så välkomnas dessa!

Jag har länge tänkt bygga en kombinerad htpc och filserver. Men när jag såg bitfoenix prodigy slog mig tanken att om någon gjorde en liten kylare till 670 skulle man kunna använda den som LAN-burk också. Med detta så borde det ju gå att ha hårddiskburarna kvar på plats. Tanken nu är att fylla den med 3TB-diskar för lagring och en ssd för OS och spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Jag tvivlar på att det här kortet följer alla satta regler och föreskrifter när det kommer till temperaturutveckling, ledningsarea och tillräckligt effektiva spänningsregulatorer.

Varför gör du det?
PCB:n på ett original GTX 670 är inte längre än drygt 17cm det heller. Det är alltså inte alls omöjligt att Zotacen har ett original PCB! ... och två 80mm fläktar torde klara att hålla temperaturerna i schack.

Det är bara en klumpiga OEM-kylaren som gör att OEM-kortet blir längre - se förtydligande bild här:
http://images.anandtech.com/doci/5818/GeForce_GTX_670_B-1.jpg

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Roger W:

Varför gör du det?
PCB:n på ett original GTX 670 är inte längre än drygt 17cm det heller. Det är alltså inte alls omöjligt att Zotacen har ett original PCB! ... och två 80mm fläktar torde klara att hålla temperaturerna i schack.

Det är bara en klumpiga OEM-kylaren som gör att OEM-kortet blir längre - se förtydligande bild här:
http://images.anandtech.com/doci/5818/GeForce_GTX_670_B-1.jpg

Om så är fallet är det en helt annan femma. Då är det bara en an passning av kylaren det handlar om.
Fick för mig att dem utförde en mycket mer drastisk ändring och kortade av hela PCBn med tiotal centimeter.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Trevligt, men längden på grafikkortet är enligt mig inte det viktigaste. 670 Low profile ska det vara!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av Xedious:

Det var nog det sötaste grafikkortet jag sett

Haha, jag kom att tänka på detta, nog ännu sötare

http://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

En sån här ska jag köpa och sätta i kusinens burk, hoppas den lirar väl med dual core processor

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Gulligt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Haha fy fan vad bra, jag tar 2st

OnT: gillar skarpt när tillverkare gör lite special lösningar som täcker upp behov som finns och inte bara show off kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad det är för chassi som visas på bilden??

Permalänk
Medlem

Något sådant har jag tänkt göra med Zotackortet!
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=21998604

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Låter som ett argument man borde kunna ta till sig och använda själv

Haha, hade gärna sett det argumentet gått hem på krogen!:D

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Är det någon som vet vad det är för chassi som visas på bilden??

Det första jag tänkte på var lian li, iom PCI plåtarna och formen på chassit:P
Sugen på någe nytt igen?:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Det första jag tänkte på var lian li, iom PCI plåtarna och formen på chassit:P
Sugen på någe nytt igen?:)

Ett mini itx med 4 pci plåtar ju, måste få tag i det
Det skulle vara nice att bygga i, DC2 får ju plats haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Ett mini itx med 4 pci plåtar ju, måste få tag i det
Det skulle vara nice att bygga i, DC2 får ju plats haha

Well, true story!:D Får kollar runt lite;) men skulle iaf tro att det var ett lian li

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Någon som hört något mer om detta kort? Har det släppts och finns att köpa?

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Skrivet av Andreas951:

Någon som hört något mer om detta kort? Har det släppts och finns att köpa?

Hittar nada, så undrar också.

Permalänk
Skrivet av leffeblond:

Hittar nada, så undrar också.

Ok. Vi får hålla ögonen öppna och rapportera tillbaka i denna tråd när vi hittar detta kort tillgängligt för köp.

Var som sugen på detta kort

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk

Tråkiga nyheter. Kortet säljs endast i Korea enligt support nissen hos Zotac.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas951:

Tråkiga nyheter. Kortet säljs endast i Korea enligt support nissen hos Zotac.

Det var ju korkat av dem eftersom flera här vill ha. Den stora frågan är nu har någon en bekant i Korea?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Ngn som hittat kortet eller ett med motsvarande längd ?

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...