Googles "Jelly Bean"-staty smälter i solen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

En sak jag inte förstår är att de bara är här på swec jag ser folk ha problem med SII och ICS. Varken jag, sambon eller några av våra vänner eller bekanta som har SII med ICS har några som hellst problem. Hur kommer det sig?

Hela detta är egentligen rätt så offtopic.. men om du verkligen vill veta så.. Here goes.

Endast de som använder sig av Exchange mailsync fick stora problem då ICS släpptes. Vi har cirka 20st S2 här på jobbet. Samtliga fick allvarliga problem med CPU-spikar där mailappen låg och drog en massa CPU hela tiden. Lösningen initialt va att lägga om Exchange-inställningarna men buggen kunde komma tillbaka när som helst egentligen.

För efter två små fixar så fick samsung rättat till buggen. Det man fick göra då var dock att utföra en återställning och sedan va problemen hanterbara. Ibland mina vänner och min kärring där hemma så har ingen av dom haft detta typ av problem, då dom inte använder Exchange utan endast Gmail. Men med det sagt har de inte varit 100% problemfritt för dom heller men inget som kommer dock i närheten av Exchange-buggen.

Hoppas vi kan hålla tråden ren ifrån ios vs android nu. Ovan problem har inget att göra med vare sig ios eller android som sådant. Det är Samsungs programvara (deras implementation) som har strulat. Inte Android i sig.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Den stulna bönan lär ju gå för en och annan dollar på ebay så småningom.

Lär ju inte vara så svårt att få tag i ändå men...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag hade också snott en liten böna.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av radx:

För efter två små fixar så fick samsung rättat till buggen. Det man fick göra då var dock att utföra en återställning och sedan va problemen hanterbara. Ibland mina vänner och min kärring där hemma så har ingen av dom haft detta typ av problem, då dom inte använder Exchange utan endast Gmail. Men med det sagt har de inte varit 100% problemfritt för dom heller men inget som kommer dock i närheten av Exchange-buggen.

Har era varit helt stabila sedan fix #2?
Min rullade på i ett par veckor med helt galet bra batteritid, fram tills i fredas.
Då körde den slut på batteriet medans den låg på laddning över USB, och sen dess har exchange spökat som aldrig förr.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Kanske det är VLC som har lagt in någon bugg i styn. Med tanke på konerna som står runt statyn och spärrar av området så pekar det nog på det.

Visa signatur

Q9550 || Asus P5KC || 4GB DDR3 || Intel X-25 80GB || Radeon HD4870 || Vattenkylt med passiv radiator.

Permalänk
Medlem

Haha, kul sätt de hanterar det på.

Tips: Ställ den mellan froyo and ICS så kanske den kyler ner sig lite

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielbrogren:

Kanske det är VLC som har lagt in någon bugg i styn. Med tanke på konerna som står runt statyn och spärrar av området så pekar det nog på det.

Den där var faktiskt väldigt bra.

Permalänk
Avstängd

Googles lilla trädgård ser ut som en lekplats för små barn, ganska roligt

Permalänk
Medlem

Gillar hur sweclockers skribent fixar in en egen liten ordvits - en hotfix. För att fixa hettan alltså. Hoho.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Är det någon som vet vilka telefoner som kommer begåvas med 4.1?

Bekräftat är Nexus S, Galaxy Nexus och Nexus 7. Men jag bjuder på en påse gelebönor om inte åtminstone Galaxy S III, HTC One X och One S uppdateras

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Då har DU gjort nått fel med den. Båda min och sambons SII funkar bättre sen ICS kom.

Gjort något fel tror jag minsann inte. Först vare batteriet som blev varmt när jag ökade ljusstyrkan på skärmen, nu är det skärmen som blir kokhet och sedan lägger mobilen av Samma hände med min gamla HTC Hero.

Permalänk
Sötast

Jag retade mig stundvis på lagget i Android tills dess att jag läste mig till VARFÖR det är så i android.

Så fort man rör skärmen på iOS så läggs 100% av kraften på telefonen att just skrolla mjukt, surfar du så slutar dina sidor att laddas och liknande, inte konstigt att det går så smidigt då.

Min android laggar till lite då och då... men nu vet jag att det är för att den faktiskt laddar webbsidan jag skrollar på, vilket jag endast kan se som en positiv sak

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jag retade mig stundvis på lagget i Android tills dess att jag läste mig till VARFÖR det är så i android.

Så fort man rör skärmen på iOS så läggs 100% av kraften på telefonen att just skrolla mjukt, surfar du så slutar dina sidor att laddas och liknande, inte konstigt att det går så smidigt då.

Min android laggar till lite då och då... men nu vet jag att det är för att den faktiskt laddar webbsidan jag skrollar på, vilket jag endast kan se som en positiv sak

och med JB så kommer det att flytta på med 60 fps

Permalänk
Sötast
Skrivet av combatzone:

och med JB så kommer det att flytta på med 60 fps

Det kommer att flyta på bättre helt klart, men att det _alltid_ ska flyta på i 60 fps är bara en dröm.

Permalänk
Medlem

Gött att det äntligen kommit en hotfix! Har buggat så mycket men nu blir det snart bättre. Version 1.01 nu?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Jag hade också snott en liten böna.

Jag skulle snott en stor böna dock...

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ren tur?
Torsdags exemplar av telefonerna (inte måndags iaf)?
Inte använt dem lika mycket som alla andra?
Tycker för mycket om mobilen för att orka bry sig om mindre problem och "ser" dem därför inte?
Kan finnas gott om förklaringar, allt från användare till mobil, till komponenterna. Man ska dock inte misstro att andra kan ha problem bara för att du/ni inte har haft det, då låter det lätt som en fanboy. Inga prylar är perfekta, alla har problem, gäller bara att välja den med de problem man stör sig minst på ^^

SII är den första Samsung mobilen jag har. Har kört enbart Sony Ericsson innan. Men vi använder mobilerna väldigt mycket, Visst vi får ladda dom varje natt men de är ju skit samma att den måste laddas när man ändå ska sova. Sen ENDA tillfället när nån av våra blir varma är när vi har W-lan aktivt och belastar de hårt under längre stunder genom fil överföring osv här hemma. Min SII har startat om sig EN gång och de va efter att den blivit tappad i marken. Annars har båda våra SII funkat felfritt.

Har verkligen alla ni som har problem med era SII:or sett till att installera ALLA uppdateringar som har kommit efter ISC kom?

Vet att de buggade lite innan första uppdateringen kom. Men efter den så har allt funkat prima.

För mig funkar det så att jag skiter i vilket märke det är på min mobil så länge den har de saker jag kräver och gjort bra ifrån sig i tester. Och när vi köpte våra SII så fanns de INGEN mobil som var bättre än SII. Därför sitter jag och sambon idag med varsin SII och varsin Galaxy Tab 10.1 då de ingick i ett paket från vår operatör.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hade varit schysst om man fick tag i en Jelly Bean... Skulle nog gå för en fin slant på ebay

Permalänk

Så ICS smälter inte då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algot1998:

Jag skulle snott en stor böna dock...

Jag skulle stulit en grön böna.

Permalänk

En android mobil är ingen android mobil innan du har rootat den. Min galaxy nexus blev jävligt varm men det försvann efter ha rootat den. Finns bara fördelar med att roota som t ex bättre battertid, mkt bättre signal styrka, inga värme problem. Men bäst av allt du behöver inte vänta på utebliva uppdateringar. (Jag vet att det var off topic).

P.S. Man behöver inte vara en ingenjör för att kunna utföra det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Eller FAKE Jellybeans...

Google Jellybean (Engineering sample) You buy now!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av Ant3:

SII är den första Samsung mobilen jag har. Har kört enbart Sony Ericsson innan. Men vi använder mobilerna väldigt mycket, Visst vi får ladda dom varje natt men de är ju skit samma att den måste laddas när man ändå ska sova. Sen ENDA tillfället när nån av våra blir varma är när vi har W-lan aktivt och belastar de hårt under längre stunder genom fil överföring osv här hemma. Min SII har startat om sig EN gång och de va efter att den blivit tappad i marken. Annars har båda våra SII funkat felfritt.

Har verkligen alla ni som har problem med era SII:or sett till att installera ALLA uppdateringar som har kommit efter ISC kom?

Vet att de buggade lite innan första uppdateringen kom. Men efter den så har allt funkat prima.

För mig funkar det så att jag skiter i vilket märke det är på min mobil så länge den har de saker jag kräver och gjort bra ifrån sig i tester. Och när vi köpte våra SII så fanns de INGEN mobil som var bättre än SII. Därför sitter jag och sambon idag med varsin SII och varsin Galaxy Tab 10.1 då de ingick i ett paket från vår operatör.

stort grattis till att era fungerar så bra då, och att ni helt verkar slippa exchangeproblem. Vad kör ni för mjukvara på er exchangeserver? Det kanske är där skillnaden ligger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Googles lilla trädgård ser ut som en lekplats för små barn, ganska roligt

Då har du inte sett kontoren. Färgglada och div. gadgets och kuligheter. Soffor/fotöljer överallt, rutschkanor, butiker med google-gear etc...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

"Google jobbar på en hotfix" *badum tsh* - Det var dagens leende!

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.