Total War: Rome 2 får ny grafikmotor – lanseras under 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Som det står så är det inte enheterna som får xp utan hela Legionen. Tänk dig själv om legionen går upp i Germanien och strider i några år, legionen skapar sig ett "rykte"* och erfarenhet och xp'n som kvarstår oavsett vilken general eller enhet som legionen innehåller.

Vilket gör spelet mycket mer realistiskt. Man skickade inte 1000 pilbågsmän 200 mil för att ersätta de skadade enheterna i legionen och skickade hem de 1000 skadade. Man vilade hela legionen! Legionen slåss som en.

När du blev soldat i Romarriket så svor du din trohet till legionen, inte som soldat i en enhet bestående av 120 man.

*legionerna skapade sig rykten och Romarrikets 10'e legion blev extremt kända och avgudade i Rom för alla dess segrar, inte minst under Caesars tid i legionen. Vore kul om någon liknande celebertis kom in i spelet och att senaten kunde rangordna olika legioners framgångar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

fast ser inte att det skulle vara så stor skillnad. I m2 hade man sina arméer som man såg till att re-train'a när de började bli lite ont om soldater i t.ex. den kungliga arén eller den norra eller crusade armén bruakde bli riktigt elit.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Älskar denna nyhet:

"How can Legions be characters too?

Along with making the AI a force that you can understand and predict, Creative Assembly are also aiming their sights squarely on the troops you shuffle around their expanded map, turning them from just a mob of archers, infantry and cavalry into armies, and more specifically, Legions.
It’s another way for Rome 2 to push forward its “Human Face”. It’s a phrase that comes up time and again while talking to Russell.

“What we want the player thinking about is not ‘I’m going to move that archer unit and combine it with those two units of cavalry.’ We want the player to think ‘Where’s the Tenth Legion?’, or ‘The Eighth Legion has been in a battle, it’s weakened, let’s move up the Tenth to support it.’ We want the player thinking about the grand strategy with armies, not fiddling about individual units.” Importantly, this doesn’t mean simplifying the game, but instead bringing about more colour to your manoeuvrings. And it’s there that they’re putting a lot of effort in tying you to these Legions.

Legions will “gain traits and properties that outlive their general”, dependent on how they perform in battle, leaving you with a tracked history that “help unify that idea of Legions being an army. It also creates this institutional memory that isn’t just dependent on one character.” So while your generals will gain their own traits, your Legions will, too, becoming more fearsome, or more cowardly, depending on their victories and losses."

Fyfan vad jag längtat efter detta spel, finns ingen bättre tidsera. Hoppas spelet blir episkt utan motstycke!

Fyfan vad jag älskar denna nyhet!!! Galet vad taggad jag blev!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Stöd för 4-6 kärnor och bra drivrutiner från GPU tillverkaren samt bra optimering av CA lär göra att det kommer långt, men det lär fortfarande vara tyngre än Shogun 2.
Iofs kommer vi väl ha Haswell och kanske GTX 800-serien samt HD 9000-serien vid det laget så

Samt Piledriver är ute då också.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FribBe:

Samt Piledriver är ute då också.

Mjo, men jag vågar inte hoppas för mycket på AMD efter Bulldozer.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Mjo, men jag vågar inte hoppas för mycket på AMD efter Bulldozer.

Med tanke på hur bra Trinity på laptops är så tror jag det blir bra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kazoom:

Rome 2 är bästa nyheten det här året helt klart, om man bortser från Diablo III...
Hoppas coop kampanjen fungerar den här gången, så jävla frustrerande i shogun 2 när man spelat massa timmar och sen får de-syncs så att det inte går att slutföra kampanjen!

Det är numera fixat.

Skrivet av FribBe:

Med tanke på hur bra Trinity på laptops är så tror jag det blir bra.

Jo de ser rätt bra ut, men jag väntar på Sweclockers test av desktop versionerna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du snarare svor lojalitet mot Generalen än mot staten. Detta var ett problem som Romerska riket fick äta upp gång på gång.. Tex. Så var de tre legionerna som stred i Gallien under Julius Ceasar fruktansvärt lojala mot honom och detta gjorde armen till smått fanatiska och fruktade. Detta är antagligen det CA vill få fram.. Något som vore smått coolt vore om CA förde in att man under belägring kunde bemanna hustak med bågskyttar..

Håller delvis fullständigt med dig. Men man svor fortfarande lojalitet till legionen, men som du säger bli detta indirekt till generalen. En omtyckt general kunde marschera med sin legionen till Rom och ta över makten i staden, detta hände inte bara en gång heller.

Blir hursomhelst väldigt intressant hur CA lägger upp det med legionerna, för det är precis så det är. Man strider med legioner, inte med enskilda enheter.

Vi får ta en match i vår

Ha det gott!

Permalänk
Avstängd

Det blir ett köp. Jag har inte tyckt Total War-serien varit mycket att hänga i granen sedan RTW, äntligen kommer en uppföljare.

Permalänk

Ahhh RTW, det bästa spelet under 2000-talet. Jag hoppas att CA använder sig av egenskaper och enheter som alla dessa underbara moddar tillfört första RTW (Vae Victis, Roma Surrectum etc) och skapar ett spel med mer djup än föregångaren. Speciellt stadsstrider behöver ett lyft från RTW1. Vilket fall, detta var bästa spelnyheten på flera år.

Permalänk

Hoppas verkligen på att online läget blir bra! Bara rome som har en fungerande lobby där det faktiskt är trevligt att hänga och prata och arrangera matcher! Shogun är ju katastrof när det gäller "lobbyn" där. Jag tycker även att dom ska anpassa online spelandet för klaner bättre! Totalt värdelöst i shogun där man bara behöver göra en grupp på steam och sedan invita halva världen.

JAG tycker att man ska få registrera sin klan hos CA eller vem det nu blir som hostar online läget där sedan klanerna har en karta dom tävlar på som i shogun, där man även kan alliera sig med andra klaner och starta krig. Finns ju flera klaner som fortfarande är aktiva på rome. Några av dom är BH, KINGS, GREEK, COR och WOLVES. Nämnde bara några 31k klaner då jag har för dålig koll på 15k klanerna. Tycker därför att CA ska satsa på att göra spelet mer vänligt och anpassat för dom större klanerna som hängt med sen starten, för på shogun finns det så förbannat många helt värdelösa klaner som bara satsar på att ha så många medlemmar som möjligt för att kunna hamna bra till på TIER systemet. Sen så ska det även vara möjligt att spela det och ha kul utan att behöva gå med i någon av de större klanerna. Man kanske skulle kunna dela upp det så att dom som är i klaner spelar bara mot andra klaner och dom som väljer att inte vara med i någon klan spelar mot varandra?

Fast det är ju min åsikt