Permalänk
Medlem

Corsair H100 Läcka?

Fix precis hem min H100, men när jag öppnade paketet så såg jag detta.

Är detta något från tillverkning när dom fyllt på eller läcker den helt enkelt?
Vätskan är oljig.

Permalänk
Medlem

Hör med corsair - de har utomordentligt bra support.

Permalänk
Medlem

Yes, har skickat ett mejl.
Tänkte bara om någon annan har varit med om något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacer:

Yes, har skickat ett mejl.
Tänkte bara om någon annan har varit med om något liknande.

Starta utanför datorn och se om det läcker?

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

jag skulle torkat av det och startat den utanför datorn bara för att se om det är spill från produktion eller om den faktiskt läcker. läcker den är det bara att skicka tillbaka!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kan även vara ifrån fläktarna. Testa som sagts tidigare i tråden att starta den _utanför_ datorn och se om det läcker vätska någonstans ifrån.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Skumt, mitt var snustorrt. Dåliga vibbar..

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem

Kopplade i den utanför chassit som ni sa.
Den har gått i 5 minuter nu och jag kan inte se någon vätska.

Har hållit den i olika vinklar men den verkar ju faktiskt vara tät, det enda är att man hör en massa bubblor i blocket
men det hör jag i min andra vattenkylare också.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag skulle kört den ett slag utanför systemet och kollat så att den är tät, är allt som det ska vara kan du nog montera den efter en timme eller så. Kolla även själv blocket så att det inte läcker något. Fläktarna brukar ha olja i sig, kan vara det som läckt ute lite.

*Förresten säker på att det är bubblor du hör och inte pumpen som bara låter lite ? H80/H100 är ju lite (ö)kända för att pumparna håller på och "knarrar" olika högt.

Här är en video som jag tror att någon här på sweclockers postade innan i år, ett tydligt exempel på hur pumpen kan "knarra/surra"

Svensk version - Corsair H100 Pump Noise test

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacer:

Kopplade i den utanför chassit som ni sa.
Den har gått i 5 minuter nu och jag kan inte se någon vätska.

Har hållit den i olika vinklar men den verkar ju faktiskt vara tät, det enda är att man hör en massa bubblor i blocket
men det hör jag i min andra vattenkylare också.

Tror det är något fel för jag hör inga bubblor, har dock vanlig vattenkylning.

Visa signatur
Permalänk

Låt den gå några timmar för att vara säker du kan inte avgöra bra på fem minuter.

Permalänk
Medlem

Ja den går fortfarande sedan jag startade den.
Får väl plocka ihop sakerna imorgon istället, bah tortyr

Permalänk
Medlem

Några timmar senare och den är fortfarande torr.
Antar att det var olja från fläktarna som ni nämnde.
Jag har inte koll på hur det går till vid tillverkning men testar dom fläktarna på kylaren innan det paketeras?
För fläktarna har jag ju inte personligen monterat ännu.

Permalänk
Medlem

Var det vatten eller olja? Ganska så enkelt att utesluta då. När systemet är varmt så expanderar det och kan leda till att hålet börjar läcka, så kör lite bf3 eller 3d tester som gör systemet varmt och se om det börjar hända något.

Permalänk
Medlem

Det var ju tunn olja och jag var inte säker om det var någon special blandning som var i systemet för det var väldigt tunt.
Men är det vanligt vatten i systemet ja då kan det ju inte varit det som var utanför radiatorn.

Permalänk
Medlem

Montera fläktarna på radiatorn (utanför datorn) och kör något krävande spel etc. så det blir varmt.. läcker det inte då, kommer det inte läcka sedan heller.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD