Fractal Design skjuter Define XL med hagelgevär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Vad är det för fel på lättklädda tjejer... MED vapen?

Större än din?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Tycker dom ska testa frontpanelen på XL mot tex Silverstone Sugo08... Hehe

Permalänk
Medlem

Då vet man var man ska gömma sig om man skulle råka ut för en drive by i sitt hus

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Fractal Design har humor, inget snack om saken! Sen att alla inte fattar det, är en helt annan sak! I reklamsyfte är "påhittet" riktigt bra.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kilroy:

Men herregud!
Jag förstår att okunniga Amerikaner skämtar om Nokia, men här i Sverige borde du veta bättre att det är Hajen som är kung av stryktålighet!
http://www.idg.se/polopoly_fs/1.114834.1184664310!imageManage...

Lol.. neeej då! Farsan tappade sin från 20 meters höjd (rakt ner på asfalt).. den fungerade fint efter det. xD

Permalänk
Medlem

dat be awesome

Permalänk
Medlem

Detta är alltså en säljare i USA och hans sätt att marknadsföra. Bra? Jag vet inte.

Jag som svenska och med erfarenhet av fractal vet att de håller hög kvalitet. Det kanske måste bevisas för amerikanerna på något sätt.

Själv fördrar jag en lätt dator framför en allt för tung vilket tjockare plåt leder till.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det handlar inte om propaganda eller om att försöka få krig att se bra ut. Det handlar bara helt enkelt om att de flesta populära spel är krigsspel.

Hur kommer det sig att det är just en viss typ av krigsspel som dominerar så hårt?
Är det "helt enkelt" för att dom spelen är bäst?

Jag säger inte att det är datorspelens fel, absolut inte.
Jag säger att det är en ganska stor kugge i hur vårat samhälle förhåller sig till krig, och då framförallt huvudmålgruppen för dessa spel, män, 15-35.
Amerikanska armen, flottan och marinkåren gör mycket reklam i samband med dessa datorspel.
I vissa fall är det svårt att veta om en reklamfilm man ser är reklam för ett nytt COD eller om det är reklam för amerikanska armen.
osv osv osv.

Jag gör inte sambandet rättvisa, men jag är övertygad om att det finns flera samband mellan den vapen- och krigs-romantisicm vi ser inom gamingindustrin och hur samhället förhåller sig till dom krig vi nu befinner oss i.

Och det finns mycket forskning som håller med mig, jag har dock inte sett någon forskning som kommit fram till att det är helt parallella och separata fenomen.

Permalänk
Medlem

Jag förstår nog poängen med det här!

Chassit behöver vara kraftigt och säkert UTIFALL man har oturen och får ett grafikkort så som GTX 590 när det var nytt, eller om man råkar köpa livsfarliga nätagg från Ace of Sweden eller Hantol!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Orici:

Så Fractal Design försöker marknadsföra sina chassin med vapen... Sorgligt.

Gud va tråkiga människor det finns...

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

För övrigt skjuter de ju med en klen fågelladdning. De går ju inte ens igenom en plywoodskiva i min erfarenhet, faktum är att det knappt gör märken i den ens.

Konstigt, haglet gick ju genom den sämre sidopanelen av metall

Permalänk
Medlem

ska bygga en skyddsväst från mitt Fractal design chassi, sen ska jag gå ut och bli skjuten.. Går skotten igenom ska jag åka till Usa och stämma Fractal design för falsk marknadsföring och personskada och få massa miljoner $

Usa is the shit!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte han påminnde om John Ross Bowie, aka Kripke från Big Bang Theory)

Permalänk
Medlem

Skön snubbe! Honom har de rekryterat väl.

Permalänk
Avstängd

Äntligen kan man ha en skott-säker dator.

Permalänk
Medlem

Första jag gjorde med mitt fractal var att smocka på ny och tjockare bitumen för plåten kändes vek, mitt nästa chassie blir en tiger tank

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kilroy:

Hur kommer det sig att det är just en viss typ av krigsspel som dominerar så hårt?
Är det "helt enkelt" för att dom spelen är bäst?

Jag säger inte att det är datorspelens fel, absolut inte.
Jag säger att det är en ganska stor kugge i hur vårat samhälle förhåller sig till krig, och då framförallt huvudmålgruppen för dessa spel, män, 15-35.
Amerikanska armen, flottan och marinkåren gör mycket reklam i samband med dessa datorspel.
I vissa fall är det svårt att veta om en reklamfilm man ser är reklam för ett nytt COD eller om det är reklam för amerikanska armen.
osv osv osv.

Jag gör inte sambandet rättvisa, men jag är övertygad om att det finns flera samband mellan den vapen- och krigs-romantisicm vi ser inom gamingindustrin och hur samhället förhåller sig till dom krig vi nu befinner oss i.

Och det finns mycket forskning som håller med mig, jag har dock inte sett någon forskning som kommit fram till att det är helt parallella och separata fenomen.

Glöm inte att den amerikanska armén faktiskt har släppt ett eget FPS som heter America's Army. Poängen med spelet är att locka folk till armén.

http://en.wikipedia.org/wiki/America%27s_Army

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Visar ändå att det är tjocka plåtar och bra kvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Nå ta vilken dator från 90talet o skjut på sidan och man får samma resultat tror jag.
Sen verkade dom köra med klen ammo också...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Hur kommer det sig att det är just en viss typ av krigsspel som dominerar så hårt?
Är det "helt enkelt" för att dom spelen är bäst?

Jag säger inte att det är datorspelens fel, absolut inte.
Jag säger att det är en ganska stor kugge i hur vårat samhälle förhåller sig till krig, och då framförallt huvudmålgruppen för dessa spel, män, 15-35.
Amerikanska armen, flottan och marinkåren gör mycket reklam i samband med dessa datorspel.
I vissa fall är det svårt att veta om en reklamfilm man ser är reklam för ett nytt COD eller om det är reklam för amerikanska armen.
osv osv osv.

Jag gör inte sambandet rättvisa, men jag är övertygad om att det finns flera samband mellan den vapen- och krigs-romantisicm vi ser inom gamingindustrin och hur samhället förhåller sig till dom krig vi nu befinner oss i.

Och det finns mycket forskning som håller med mig, jag har dock inte sett någon forskning som kommit fram till att det är helt parallella och separata fenomen.

Ojojoj... Om det är crysis eller crysis warhead, när två amerikaner står bredvid en knockad Koreansk soldat eller var han nu kommer ifrån. Den ena hållet fram pistolen dör att skjuta honom, men då stoppar den andra honom och säger "no, he is unarmed. There bare some rules I do follow", medans kameran är från sidan, så att USAs flagga som sitter på hans överarm täcker halva skärmen.

Jag var nära på att ge upp och bara avinstallera spelet. Det blev för mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kom direkt att tänka på det här klippet när jag såg filmen hehe.

Snodd idé från HP?

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Ett sådant hade jag viljat ha till mitt Asus Sabertooth moderkort.

En så här tjock plåt ger tyngre chassi, något som inte är speciellt kul när man skall flytta på datorn.
Jag föredrar en tunnare med ett bra dämpmaterial.

Hehe! Svart i så fall, den militärgröna färgen gillade jag inte men roligt att dom gjort den.