Apple når uppgörelse om namnet Ipad i Kina

Permalänk
Entusiast
Skrivet av S_Z:

Även funktionaliteten att använda smileys är gammal men det hindrar inte Samsung från att använda det mot Apple:
http://www.fosspatents.com/2011/12/samsung-hits-apple-with-fo...
http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/originalDoc...

Och Motorola (Google) anklagas av både Apple och Microsoft för att utnyttja sin FRAND (Fair, Reasonable and Nondiscriminatory) patent för att få till säljstopp på iPhone, iPad och XBox360. Många stora företag har ställt sig på Apple och Microsofts sida, ingen på Motorolas (Googles)

Källa: http://www.fosspatents.com/2012/06/intel-and-at-join-ftc-appl...

Så nej, det är inte bara Apple som ställer till problem i patentkriget.

Snabblektion i hur patentkrig fungerar. De kontrar stämningar med motstämningar för att kunna kvitta patentbrotten mot varandra. Det är mycket smidigare att göra så än att gå hela vägen i domstol och hålla på att betala skadestånd. Kan de istället slänga en motstämning som vinner så kan de kvitta skadestånden. Tror du Samsung hade gett sig på Apple oprovocerat?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Absurd:

Men Apple har ingen fejd med Google

Wait what? Steve Jobs har ju sagt att han ville ta till kärnvapenkrig mot Android och därmed Google. Nu menade han det nog inte bokstavligt talat men herr Jobs ansåg att hela Android var plagiat vilket säger en del om hur han fungera och om hela striden. Apple stämmer telefontillverkare åt höger och vänster för att skada Android, inte för att skada enskilda tillverkare. Jobs lär ha sagt följande enligt biografin av Walter Isaacson:

"Our lawsuit is saying, 'Google you f***ing ripped off the iPhone, wholesale ripped us off,'"

"I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple's $40 billion in the bank, to right this wrong. I'm going to destroy Android, because it's a stolen product."

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davaa:

Just det kanske inte drabbar just dig, vad vet jag, men ett säljstopp leder till högre priser, finns det mindre konkurrens kan, i detta fallet Apple, höja priserna. Får en produkt säljstopp p.g.a. plagiat eller liknande gynnar det inte dig på något sätt. Både iOS och Android har "tagit" en del funktioner från varandra vilket har höjt användarprestandan. Är där nu någon som föredrar iOS men verkligen gillar notifikationsfältet i Android är det ju smidigt om de kan behålla sin iPhone som sedan får en uppdatering som innehåller ett notifikationsfält.

Och det förklarar på vilket sätt att SGS3 kostar MER än en iPhone?!

Skrivet av scienta:

Låt säga att det är så, fortfarande så hävdar du att Apple inte orsakat något. Om media bara skrapar på ytan så har de iaf "lite" rätt, eller hur? Hur kan du påstå att Apple inte orsakar någonting när du inte ens erkänner media som en bra källa? Du framhäver själv inte ens spekulationer, utan säger bara att media, och vi som läser denna media, har fel.

Igen, jag vill inte kommentera hur det faktiskt är med stämningar till höger och vänster - men om jag ska göra som du så kan jag ju rent av fantisera ihop vad som helst om vad som pågår i rättssalen. Nej du har inte sagt vad det egentligen handlar om, men eftersom du förnekar media som källa så betyder det iaf att du har nån form av fantasi om vad som pågår. Jag undrar om den sortens konspirations-propaganda verkligen lämpar sig här.

Media har inte ens "lite rätt", de förmedlar bara det som de tillåts att få veta (som inte ens behöver vara sant, vill man helighåla något så säger man något annat till dem)...och än en gång, Apple har inte orsakat något, de tar inga beslut om något i stämningarna, de gör bara vad alla andra företagt gör i samma situation för att skydda sin produkt, Samsung gör samma sak

Skrivet av Zotamedu:

Wait what? Steve Jobs har ju sagt att han ville ta till kärnvapenkrig mot Android och därmed Google. Nu menade han det nog inte bokstavligt talat men herr Jobs ansåg att hela Android var plagiat vilket säger en del om hur han fungera och om hela striden. Apple stämmer telefontillverkare åt höger och vänster för att skada Android, inte för att skada enskilda tillverkare. Jobs lär ha sagt följande enligt biografin av Walter Isaacson:

"Our lawsuit is saying, 'Google you f***ing ripped off the iPhone, wholesale ripped us off,'"

"I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple's $40 billion in the bank, to right this wrong. I'm going to destroy Android, because it's a stolen product."

Nu är det ju så att det är en tolkningsfråga hur den som skrev hans biografi tog till sig det han faktiskt sa, men de är fortfarande inte i fejd med Google, skulle de varit det så skulle inte Google ha samarbetat med dem på det sätt de gör idag

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Snabblektion i hur patentkrig fungerar. De kontrar stämningar med motstämningar för att kunna kvitta patentbrotten mot varandra. Det är mycket smidigare att göra så än att gå hela vägen i domstol och hålla på att betala skadestånd. Kan de istället slänga en motstämning som vinner så kan de kvitta skadestånden. Tror du Samsung hade gett sig på Apple oprovocerat?

Förstår inte vad din kommentar har med mitt citat att göra. Verkar det som jag inte förstår hur det fungerar menar du? Tro mig jag är väl insatt. Även om jag tycker hela patentkriget har spårat ur totalt följer jag det intresse.

Och ja, varför skulle det vara omöjligt att Samsung hade gett sig på Apple "oprovocerat" (vilket det inte handlar om) om de varit i Apples kläder? Tror du Samsung är något helgon till företag? Otroligt naivt i så fall.

De har exempelvis haft heta patentstrider med Sharp och LG över TV relaterade patent och har precis som Motorola anklagas för att utnyttja sina FRAND patent på ett icke rättvist sätt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Absurd:

Och det förklarar på vilket sätt att SGS3 kostar MER än en iPhone?!

Media har inte ens "lite rätt", de förmedlar bara det som de tillåts att få veta (som inte ens behöver vara sant, vill man helighåla något så säger man något annat till dem)...och än en gång, Apple har inte orsakat något, de tar inga beslut om något i stämningarna, de gör bara vad alla andra företagt gör i samma situation för att skydda sin produkt, Samsung gör samma sak

Nu är det ju så att det är en tolkningsfråga hur den som skrev hans biografi tog till sig det han faktiskt sa, men de är fortfarande inte i fejd med Google, skulle de varit det så skulle inte Google ha samarbetat med dem på det sätt de gör idag

Apple och Samsung stämmer varandra som galningar och ändå fortsätter Samsung glatt att tillverka alla apples ARM-processorer. De säljer även minneskretsar och skärmpaneler till Apple. Vad drar du för slutsats av det? Vidare jobbar Apple på att bli av med Google helt. Se till exempel deras senaste satsning på en ersättare till Google Maps. Apple har också tidigare hindrat appar från Google till ios. Till exempel Latitude. Google däremot bryr sig inte så mycket utan har själva sagt att de skiter i om folk köper iphone eller android, så länge de gör sina sökningar på Google. Så det verkar som om Apple har en envägsfejd.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av S_Z:

Förstår inte vad din kommentar har med mitt citat att göra. Verkar det som jag inte förstår hur det fungerar menar du? Tro mig jag är väl insatt. Även om jag tycker hela patentkriget har spårat ur totalt följer jag det intresse.

Och ja, varför skulle det vara omöjligt att Samsung hade gett sig på Apple "oprovocerat" (vilket det inte handlar om) om de varit i Apples kläder? Tror du Samsung är något helgon till företag? Otroligt naivt i så fall.

De har exempelvis haft heta patentstrider med Sharp och LG över TV relaterade patent och har precis som Motorola anklagas för att utnyttja sina FRAND patent på ett icke rättvist sätt.

Jag pratar inte om det hypotetiska fallet att Samsung var i Apples kläder. Jag pratar om fallet då Samsung vore i sina egna kläder. Vad har Samsung att tjäna på att starta ett patentkrig mot Apple? När började den här soppan? Vems chef har utsett det andra företaget till sin största fiende?

Du är medveten om att Sharp började stämma Samsung som sedan svarade med att stämma tillbaks, av samma anledning jag redan nämnt. Hur det är med LG vet jag inte för jag orkar inte Google mer. Hittade bara ett fall där Osram stämde både Samsung och LG för patent gällande lysdioder.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag pratar inte om det hypotetiska fallet att Samsung var i Apples kläder. Jag pratar om fallet då Samsung vore i sina egna kläder. Vad har Samsung att tjäna på att starta ett patentkrig mot Apple? När började den här soppan? Vems chef har utsett det andra företaget till sin största fiende?

Förstår fortfarande inte vad det har med det citat av mig du kommenterade som handlade om att även Samsung utnyttjade patent som var löjliga. Inte om vem som startade striden.

Om ett företag inte har något att vinna eller inte anser att ett annat företag har felaktig utnyttjat något patent man äger är det klart att man inte startar patentbråk. Man gör det inte för skojs skull. Apple startade inte detta mot Samsung oprovocerat. De ansåg att Samsung bröt mot deras patent och mösterskydd och försvarade vad de ansåg vara deras. Rätt eller fel, det var inte oprovocerat.

Att Samsung får ta största smällen för vad som egentligen i mångt och mycket är en strid mot Android är ju inte speciellt konstigt. Det är den största konkurrenten och sett genom Apples ögon den som mest utnyttjar vad Apple anser vara deras patent.

Och återigen, oavsätt om man själv tycker det är rätt eller fel så har domstolen både i USA och Tyskland i flera fall gått på Apples linje

Skrivet av Zotamedu:

Du är medveten om att Sharp började stämma Samsung som sedan svarade med att stämma tillbaks, av samma anledning jag redan nämnt. Hur det är med LG vet jag inte för jag orkar inte Google mer. Hittade bara ett fall där Osram stämde både Samsung och LG för patent gällande lysdioder.

Jag sa aldrig att det var Samsung som började striden LG, bara visar på att det inte bara är Apple de är i krig mot. Ingen rök utan eld. Man blir inte attackerad oprovocerat, man blir attackerad för att andra anser att de man bryter mot deras patent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Förstår inte vad din kommentar har med mitt citat att göra. Verkar det som jag inte förstår hur det fungerar menar du? Tro mig jag är väl insatt. Även om jag tycker hela patentkriget har spårat ur totalt följer jag det intresse.

Och ja, varför skulle det vara omöjligt att Samsung hade gett sig på Apple "oprovocerat" (vilket det inte handlar om) om de varit i Apples kläder? Tror du Samsung är något helgon till företag? Otroligt naivt i så fall.

De har exempelvis haft heta patentstrider med Sharp och LG över TV relaterade patent och har precis som Motorola anklagas för att utnyttja sina FRAND patent på ett icke rättvist sätt.

Självklart är Samsung helgon, de är ju Gud, det ser man ju på alla haters här

Skrivet av Zotamedu:

Apple och Samsung stämmer varandra som galningar och ändå fortsätter Samsung glatt att tillverka alla apples ARM-processorer. De säljer även minneskretsar och skärmpaneler till Apple. Vad drar du för slutsats av det? Vidare jobbar Apple på att bli av med Google helt. Se till exempel deras senaste satsning på en ersättare till Google Maps. Apple har också tidigare hindrat appar från Google till ios. Till exempel Latitude. Google däremot bryr sig inte så mycket utan har själva sagt att de skiter i om folk köper iphone eller android, så länge de gör sina sökningar på Google. Så det verkar som om Apple har en envägsfejd.

1. De har bara tillverkningen, men det är Apples arkitektur, alltså Apples ritningar de gör dem efter, då de inte har egen tillverkning av komponenter så läggs de ut på entreprenad, det finns även inte många CPU-tillverkare i världen, hittar Apple någon annan som vill göra dem så går de dit, det blir då en miljardförlust för Samsung då Apple är den största enskilda kund de har, Skärmpaneler gör de inte, de görs av Foxconn och Sharp

2. Så att Apple äntligen kommer att använda ett eget kartprogram som de utvecklat under ett par år och innehåller bättre saker än buggiga Google maps är fel då menar du? Om det är fel att använda sina egna saker, varför använder då Android Google Maps? Det är ju lika buggigt där som i iOS

3. Google Latitude har funnits så länga jag har haft iPhone i alla fall, dvs de senaste 4 åren, men är inget jag anser är något bra eller användbart, det finns en uppsjö saker från Google i Appstore och de har alltid funnits där, så vad babblar du om?

4. Så att det är rätt?! Det är ju samma löjliga uttalande som ni säger kommer från Apple hela tiden

5. Apple strider inte mot Google över huvud taget

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Och det förklarar på vilket sätt att SGS3 kostar MER än en iPhone?!

SGS3 är bättre än iphone, där av priset.

Skrivet av Absurd:

2. Så att Apple äntligen kommer att använda ett eget kartprogram som de utvecklat under ett par år och innehåller bättre saker än buggiga Google maps är fel då menar du? Om det är fel att använda sina egna saker, varför använder då Android Google Maps? Det är ju lika buggigt där som i iOS

Källa på det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Media har inte ens "lite rätt", de förmedlar bara det som de tillåts att få veta (som inte ens behöver vara sant, vill man helighåla något så säger man något annat till dem)...och än en gång, Apple har inte orsakat något, de tar inga beslut om något i stämningarna, de gör bara vad alla andra företagt gör i samma situation för att skydda sin produkt, Samsung gör samma sak

Eftersom du vägrar besvara min fråga om vart ifrån du tar dina fakta, utan enbart hävdar att media har en liten tomtenisse i grön dräkt som hittar på de historier de postar, så antar jag att du kör med en liknande taktik. Måhända att du har en röd dräkt på dig istället, jag vet inte.

Förstår förresten inte riktigt hur du får ihop att Apple inte orsakar någonting, samtidigt som de "bara" gör vad andra företag gör i samma situation?

Skrivet av Absurd:

Självklart är Samsung helgon, de är ju Gud, det ser man ju på alla haters här

Jag vet inte vem det är som hater egentligen. Du har hamnat i diskussion med x antal människor som är långt mer objektiva än vad du är. Ingen av oss har sagt att Samsung eller något annat företag är bättre. Men själv höjer du Apple till skyarna som ett skenheligt helgon-förklarat företag som aldrig gör någon nåt ont. När man börjar påstå att media fabricerar nyheter mot ett företag, bara för att man själv gillar företaget, så bör man nog fundera på vad titeln Fan-Boy innebär.

Skrivet av Orici:

Källa på det?

Nej nej, du har missförstått. Absurd jobbar inte så, källor är onda skapelser som är till för att vilseleda pöbeln!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

SGS3 är bättre än iphone, där av priset.

Källa på det?

1. Enligt vem? Finns inget som säger att den ena är bättre än den andra, det är upp till vad den enskilde användaren tycker, inga siffror som kan bestämma det

2. Källa på vad? Saker du kan ta reda på själv eller att Google Maps är buggigt? Eller att Apple har utvecklat sit kartprogram under ett par år? Vad är det du vill ha källa på?

Skrivet av scienta:

Eftersom du vägrar besvara min fråga om vart ifrån du tar dina fakta, utan enbart hävdar att media har en liten tomtenisse i grön dräkt som hittar på de historier de postar, så antar jag att du kör med en liknande taktik. Måhända att du har en röd dräkt på dig istället, jag vet inte.

Förstår förresten inte riktigt hur du får ihop att Apple inte orsakar någonting, samtidigt som de "bara" gör vad andra företag gör i samma situation?

Jag vet inte vem det är som hater egentligen. Du har hamnat i diskussion med x antal människor som är långt mer objektiva än vad du är. Ingen av oss har sagt att Samsung eller något annat företag är bättre. Men själv höjer du Apple till skyarna som ett skenheligt helgon-förklarat företag som aldrig gör någon nåt ont. När man börjar påstå att media fabricerar nyheter mot ett företag, bara för att man själv gillar företaget, så bör man nog fundera på vad titeln Fan-Boy innebär!

Vad är det de har orsakat då? De har lämnat in en stämningsansökan (som är allas fulla rätt, alla företag gör det), sedan är det domstolen som tar beslutet, vad är det som apple orsakar då, det samma gäller när det är Samsung, Motorola, HTC eller whoever som lämnar in dem, de som företag orsakar inget, de gör endast det de har sin fulla rätt att göra.
När det gäller haters så ploppar alla Apple-haters upp som ogräs så fort det är en tråd som innehåller "Apple" i namnet, jag höjer dem inte till skyarna eller är fanboy av märken, ALLA företag gör omoraliska saker för att försöka få igenom diverse saker, ÄVEN det helgonförklarade Samsung, kolla upp deras omoraliska tillvägagångssätt innan du yttrar dig om andra i en jämförelse, kolla även upp hur de behandlar sin egen personal i sina egna fabriker innan du anklagar Apple för hur Foxconn behandlar sin personal (som apple inte har ett skit med att göra då det inte är deras fabrik), även Dell, Samsung, LG, Ericsson etc. använder Foxconn

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

2. Källa på vad? Saker du kan ta reda på själv eller att Google Maps är buggigt? Eller att Apple har utvecklat sit kartprogram under ett par år? Vad är det du vill ha källa på?

Källa på ditt påstående att appels maps skulle vara bättre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Källa på ditt påstående att appels maps skulle vara bättre.

För det första så har det ett väldigt etablerat företag som de gjort det tillsammans med som försett dem med kartor och andra diverse saker till det, TomTom..de är väldigt etablerade och färdiga medan Google Maps fortfarande är en BETA...och det är fakta

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

För det första så har det ett väldigt etablerat företag som de gjort det tillsammans med som försett dem med kartor och andra diverse saker till det, TomTom..de är väldigt etablerade och färdiga medan Google Maps fortfarande är en BETA...och det är fakta

Bara för att Tomtom hjälper till så betyder inte det att apple maps blir bra sen varför tror du att Google Maps är beta?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Och det förklarar på vilket sätt att SGS3 kostar MER än en iPhone?!

Nu är jag lite vilsen här, jag debatterade inte mellan vilken som var dyrast utan vad som händer för oss kunder om en större aktörs produkt försvinner ur "den högre ligan". SGS3 är betydligt nyare än en iPhone, och mycket dyrare är den ju dock inte, om jag nu inte har missat något, jämförelse på Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1172708
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420

I flera av fallen från samma återförsäljare är SGS3 t.o.m. billigare.
Hur det sen är med priserna på abonnemang är jag inte särskilt insatt i, men återigen, det var inte det jag kommenterade.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Skulle bara fattas att Linksys kommer till Apple och vill ha tillbaka varumärket "iPhone"

Permalänk
Medlem

har inte apple retina skärmar i sina datorer och i ipad:sen? äger inte samsung det där patentet om retina skärmen?

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Apple och Samsung stämmer varandra som galningar och ändå fortsätter Samsung glatt att tillverka alla apples ARM-processorer. De säljer även minneskretsar och skärmpaneler till Apple. Vad drar du för slutsats av det? Vidare jobbar Apple på att bli av med Google helt. Se till exempel deras senaste satsning på en ersättare till Google Maps. Apple har också tidigare hindrat appar från Google till ios. Till exempel Latitude. Google däremot bryr sig inte så mycket utan har själva sagt att de skiter i om folk köper iphone eller android, så länge de gör sina sökningar på Google. Så det verkar som om Apple har en envägsfejd.

För att inte nämna Chrome som man inte kan sätta som default browser på iOS utan att jailbreaka telefonen. Apple försöker hela tiden kontrollera användaren, på Android kan man välja vilken default browser man vill och det gäller även alla andra program.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av McFreedy:

har inte apple retina skärmar i sina datorer och i ipad:sen? äger inte samsung det där patentet om retina skärmen?

Samsung äger inte något sånt patent, däremot är det LG som utvecklat retina skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFreedy:

har inte apple retina skärmar i sina datorer och i ipad:sen? äger inte samsung det där patentet om retina skärmen?

Det är Samsungs paneler. FACEPALM.

---

Skrivet av AgentDinozzo:

Samsung äger inte något sånt patent, däremot är det LG som utvecklat retina skärmarna.

i Nya iPad och iPhone 4(s) är det Samsungs paneler. LG Philips hade man förr.

--

Skrivet av Dunde:

Skulle bara fattas att Linksys kommer till Apple och vill ha tillbaka varumärket "iPhone"

Cisco har redan bråkat med Apple om varumärket.

Edit: 2007, http://www.macnn.com/articles/07/02/21/apple.gets.iphone.mark...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Bara för att Tomtom hjälper till så betyder inte det att apple maps blir bra sen varför tror du att Google Maps är beta?

Har du kört Google Maps på iPhone? DET är BETA...annars är de verkligen skitdåliga på att göra kartor, ingenting stämmer i dem, bara här där jag bor ligger inte ställen där de ska vara och en gata ligger på 3 olika ställen, är jag ute och åker någonstans så får jag en vägbeskrivning från mitt i ingenstans som talar om hur jag ska åka för att komma till vägen jag redan befinner mig på osv osv

Skrivet av McFreedy:

har inte apple retina skärmar i sina datorer och i ipad:sen? äger inte samsung det där patentet om retina skärmen?

Vad får du det ifrån?

Skrivet av ficklampa:

Det är Samsungs paneler. FACEPALM.

i Nya iPad och iPhone 4(s) är det Samsungs paneler. LG Philips hade man förr.

Inte bara Samsung, det är från Samsung och Chimei Innolux, men det kvittar ju i det stora hela vem som gjort dem, det är ju ingen hemlighet att Apple är Samsungs största enskilde kund, dvs Apple pumpar in miljardbelopp i Samsung

http://raissarobles.com/wp-content/uploads/Corona-Dear-haters...

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Har du kört Google Maps på iPhone? DET är BETA...annars är de verkligen skitdåliga på att göra kartor, ingenting stämmer i dem, bara här där jag bor ligger inte ställen där de ska vara och en gata ligger på 3 olika ställen, är jag ute och åker någonstans så får jag en vägbeskrivning från mitt i ingenstans som talar om hur jag ska åka för att komma till vägen jag redan befinner mig på osv osv

Vad får du det ifrån?

Inte bara Samsung, det är från Samsung och Chimei Innolux, men det kvittar ju i det stora hela vem som gjort dem, det är ju ingen hemlighet att Apple är Samsungs största enskilde kund, dvs Apple pumpar in miljardbelopp i Samsung

http://raissarobles.com/wp-content/uploads/Corona-Dear-haters...

Ja, men Samsung är inte exklusiv längre. Apple gör lite tester med Quadcore A6 hos STMC.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Har du kört Google Maps på iPhone? DET är BETA...annars är de verkligen skitdåliga på att göra kartor, ingenting stämmer i dem, bara här där jag bor ligger inte ställen där de ska vara och en gata ligger på 3 olika ställen, är jag ute och åker någonstans så får jag en vägbeskrivning från mitt i ingenstans som talar om hur jag ska åka för att komma till vägen jag redan befinner mig på osv osv

För iphone kanske men det är ju förståeligt då det är en appel produkt som det ska fungera på, på datorn och min Android telefon fungerar det utmärkt och är så vitt jag vet ingen beta.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Ja, men Samsung är inte exklusiv längre. Apple gör lite tester med Quadcore A6 hos STMC.

Längre?! Har den någonsin varit?
De testar en A5X som är en dual-core CPU med quad GPU för kommande iPhone, A6 för kommande iPad

Skrivet av Orici:

För iphone kanske men det är ju förståeligt då det är en appel produkt som det ska fungera på, på datorn och min Android telefon fungerar det utmärkt och är så vitt jag vet ingen beta.

Inte?! Du kanske ska ta reda på mer om det innan du påstår det

http://www.google.se/mobile/navigation/

http://support.google.com/mobile/bin/static.py?hl=en&page=gui...

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Längre?! Har den någonsin varit?
De testar en A5X som är en dual-core CPU med quad GPU för kommande iPhone, A6 för kommande iPad

Inte?! Du kanske ska ta reda på mer om det innan du påstår det

http://www.google.se/mobile/navigation/

http://support.google.com/mobile/bin/static.py?hl=en&page=gui...

Det där är inte Google Maps, det är Google Maps Navigation. Stor skillnad.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Det där är inte Google Maps, det är Google Maps Navigation. Stor skillnad.

...och du påstår fortfarande att det inte är Beta? ...sen skrev jag faktiskt "är jag ute och åker någonstans så får jag en vägbeskrivning från mitt i ingenstans som talar om hur jag ska åka för att komma till vägen jag redan befinner mig på" alltså finns det en navigator att tillgå som är helt fucked up, där vinner TomTom stort som ett etablerat bra företag för just kartor och navigation (även om det hade varit snäppet bättre att gjort ett samarbete med Navigon), kartorna i iOS 6 är även i realtid (så som Talia Navigator är idag) så att du får trafikinformation hela tiden och blir omdirigerad ifall det hänt något på vägen, något som inte heler finns i Google, men förlita dig på Google du så kommer jag fram dit jag ska utan omvägar

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

...och du påstår fortfarande att det inte är Beta? ...sen skrev jag faktiskt "är jag ute och åker någonstans så får jag en vägbeskrivning från mitt i ingenstans som talar om hur jag ska åka för att komma till vägen jag redan befinner mig på" alltså finns det en navigator att tillgå som är helt fucked up, där vinner TomTom stort som ett etablerat bra företag för just kartor och navigation (även om det hade varit snäppet bättre att gjort ett samarbete med Navigon), kartorna i iOS 6 är även i realtid (så som Talia Navigator är idag) så att du får trafikinformation hela tiden och blir omdirigerad ifall det hänt något på vägen, något som inte heler finns i Google, men förlita dig på Google du så kommer jag fram dit jag ska utan omvägar

Nej det skrev du inte. Dessutom kan du få allt det där redan idag hos Google istället för att vänta på att appel ska bygga upp samma sak.

Citat:

2. Så att Apple äntligen kommer att använda ett eget kartprogram som de utvecklat under ett par år och innehåller bättre saker än buggiga Google maps är fel då menar du? Om det är fel att använda sina egna saker, varför använder då Android Google Maps? Det är ju lika buggigt där som i iOS

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Nej det skrev du inte. Dessutom kan du få allt det där redan idag hos Google istället för att vänta på att appel ska bygga upp samma sak.

Så det skrev jag inte?! Du kanske ska läsa #111 en gång till då

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Längre?! Har den någonsin varit?
De testar en A5X som är en dual-core CPU med quad GPU för kommande iPhone, A6 för kommande iPad

Du missförstår nog, att testa en produkt är inte att sälja den. A5X kommer tillverkas av Samsung vad jag hittar. TSMC har man dock vänt sig till för att test-tillverka A6.

http://www.appleinsider.com/articles/11/08/12/apple_begins_tr...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Så det skrev jag inte?! Du kanske ska läsa #111 en gång till då

Nej

Citat:

Har du kört Google Maps på iPhone? DET är BETA...annars är de verkligen skitdåliga på att göra kartor, ingenting stämmer i dem, bara här där jag bor ligger inte ställen där de ska vara och en gata ligger på 3 olika ställen, är jag ute och åker någonstans så får jag en vägbeskrivning från mitt i ingenstans som talar om hur jag ska åka för att komma till vägen jag redan befinner mig på osv osv

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"