Permalänk
Medlem

Processor och minne vid Fraps

Hej!

Sitter och knåpar det sista på min dator som skall införskaffas (http://www.inet.se/kundvagn/visa/1988122/2012-07-04).

Just nu ligger det en 3570k och 8 gig ram i.
Det främsta datorn skall göra är att maxa bf3, men jag vill gärna ha fraps eller annat inspelningsprogram igång medan jag kör och funderar då om det blir någon skillnad på att ha 3570k 8 gig ram ELLER 3770k 16 gig ram i detta fall.

För enligt recensionen här på sweclockers så skiljer ju proccesorerna inte ens 1 fps i spel mellan varandra, men jag funderade på om man kanske slapp fpsdrop med fraps igång om man har snabbar processor/16gig ram.

Tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Bra fråga. Om du lugnar dig så kan jag ge dig mina speks med Fraps och BF3 på ultra med GTX670 och i5 3570K senare ikväll

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det viktigaste jag har hört är att du ska recorda till en annan disk för bästa möjliga fly

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Prestandan när du spelar in med fraps begränsas nästan alltid utav din disk. Skaffa en ssd eller kör med dxtory som tydligen ska fungera bättre då den komprimerar filmerna. Man kan tydligen även spela in med fraps utan någon skillnad i fps... men jag är inte helt säker.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag ligger utan problem i runda slängar kring en 75FPS på max settings på BF3.
Kan spela in lite och ladda upp till min YouTube med FPS både ingame och fraps räknare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Dxtory och MSI Afterburner är vägen att gå när det gäller att spela in. Fraps är skit i kontrast till dem. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Du får 1tb extra för ~200kr mer. Och som redan sagt så är det hårddisken som har stört roll när man spelar in i full hd. Man vill gärna ha en skrivhastigt över 150mb för att det ska flyta på. Kan variera beroende på vad man använder sig för komprimering vid inspelningen. De bästa är två hårddiskar i raid0 för att försäkra sig om bra prestanda.

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem

2st hårddiskar (eller SSDer) i RAID0 helst om du ska spela in i hög upplösning.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kör med en hårddisk med 7200RPM.
Ska testa så får vi se vad jag kommer upp i ikväll så vi får lite faktiska siffror.
SDD i Raid 0 känns onödigt overkill.
Dock ser jag anledningen till att använda två Mekaniska i Raid 0 vid inspelning. Tror det kan vara grymt Speed-cost Ratio.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag ligger utan problem i runda slängar kring en 75FPS på max settings på BF3.
Kan spela in lite och ladda upp till min YouTube med FPS både ingame och fraps räknare.

Du får hemskt gärna redovisa fps både utan och med fraps kör du allt på ultra och AA i 1920x1080?

Ladda gärna upp något och länka, vore kanon!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av 13ilbo:

Du får hemskt gärna redovisa fps både utan och med fraps kör du allt på ultra och AA i 1920x1080?

Ladda gärna upp något och länka, vore kanon!

Kör med allt.
Väljer så högt det bara går. ^^

Utan Fraps:
52-84, 75 i average.

Temp på mitt grafik kort går upp i 64 som högst.
Processorer på ca 55 vid absolut topp.

Edit:
Körde med Fraps.
Landade på runda slängar på 60FPS dock dippade den ner precis under 60 ett par gånger.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kör med allt.
Väljer så högt det bara går. ^^

Utan Fraps:
52-84, 75 i average.

Temp på mitt grafik kort går upp i 64 som högst.
Processorer på ca 55 vid absolut topp.

Edit:
Körde med Fraps.
Landade på runda slängar på 60FPS dock dippade den ner precis under 60 ett par gånger.

aright lät ju mysigt vilka banor samt antal spelare spelar du då?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av 13ilbo:

aright lät ju mysigt vilka banor samt antal spelare spelar du då?

Grand bazaar 32 pers och Caspian 32pers.
Märker själv ingen skillnad om jag spelar in på 32 eller 64 men kan tyvärr inte svära på att jag har något dokumenterat med 64pers.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Grand bazaar 32 pers och Caspian 32pers.
Märker själv ingen skillnad om jag spelar in på 32 eller 64 men kan tyvärr inte svära på att jag har något dokumenterat med 64pers.

Okej, vet du om det skiljer något när du klockar/ inte klockar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Dxtory och MSI Afterburner är vägen att gå när det gäller att spela in. Fraps är skit i kontrast till dem. (:

Hur kan fraps vara skit? Den spelar ju in loseless. Det ända negativa är storleken men om man har en dedikerad fraps disk blir ju inte det något problem.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

Hur kan fraps vara skit? Den spelar ju in loseless. Det ända negativa är storleken men om man har en dedikerad fraps disk blir ju inte det något problem.

Vad menar du med loseless?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av 13ilbo:

Okej, vet du om det skiljer något när du klockar/ inte klockar?

Dessvärre inte. Har inte märkt någon direkt skillnad jämfört med standard klock på processor eller med 15-25% överklock. Verkar vara i runda slängar det samma.
Har inte gett mig in i branchen att klocka min GPU ännu dock och kommer troligen inte försöka med det förens jag märker att jag behöver det x)

Skrivet av 13ilbo:

Vad menar du med loseless?

Ingen avskalning av data.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Dessvärre inte. Har inte märkt någon direkt skillnad jämfört med standard klock på processor eller med 15-25% överklock. Verkar vara i runda slängar det samma.
Har inte gett mig in i branchen att klocka min GPU ännu dock och kommer troligen inte försöka med det förens jag märker att jag behöver det x)

Ingen avskalning av data.

Aright, tack för alla svar! men summa av kardemumma så kan du lira allt på max i 1920x1080 och spela in samtidigt, allt i 60 fps?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av 13ilbo:

Aright, tack för alla svar! men summa av kardemumma så kan du lira allt på max i 1920x1080 och spela in samtidigt, allt i 60 fps?

Kan dippa något under 60 då och då när man spelar in. Men kan du klocka GPU och CPU lite så bör det inte vara några som helst problem att kunna fixa 60FPS record
Dock kan jag ju självklart inte garantera detta

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin