Vad fan ska man med Asus SABERTOOTH Z77 till ?

Permalänk

Vad fan ska man med Asus SABERTOOTH Z77 till ?

Undrar vad man ska med detta mobo till igentligen. Det är fult och det lär ju bli väldigt varmt, finns ju fan inga fördelar med detta alls, eller ?
Vad är det som gör detta så speciellt igentligen ?
Skulle inte ens ta imot det gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Undrar vad man ska med detta mobo till igentligen. Det är fult och det lär ju bli väldigt varmt, finns ju fan inga fördelar med detta alls, eller ?
Vad är det som gör detta så speciellt igentligen ?
Skulle inte ens ta imot det gratis.

Om du trollar så är de itne ens lyckat...
Har själ en Sabertooth x58, vilket inte har all skydd som z77 har..vilket är för att z77 är nyare..men polarn har en z77, och den kyler hur bra som helst..Alla TUF skal som finns på den är grym, och effektiv..Moderkortet står för de den säger ..
http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/SABERTOOTH_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Undrar vad man ska med detta mobo till igentligen. Det är fult och det lär ju bli väldigt varmt, finns ju fan inga fördelar med detta alls, eller ?
Vad är det som gör detta så speciellt igentligen ?
Skulle inte ens ta imot det gratis.

För ASUS skulle ju verkligen sälja ett moderkort som blir för varmt. Dessutom så har du dedikerade fläktar som blåser in luft i det dom har valt att kalla för "thermal armor".

Sedan är det högkvalitativa komponenter monterade på den om jag inte minns fel.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem

har ett Z77 sabertooth skaffa det bara för att det var det enda kortet som inte var svart/blå och kostade inte svin mycket.

och den passar perfect till ett svart bygge med noctua fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Undrar vad man ska med detta mobo till igentligen. Det är fult och det lär ju bli väldigt varmt, finns ju fan inga fördelar med detta alls, eller ?
Vad är det som gör detta så speciellt igentligen ?
Skulle inte ens ta imot det gratis.

Det som gör det speciellt är som de andra säger, att de har satt plattor över komponenterna och har fläktar som blåser runt luft så att det blir bättre kylning.

Sen är Sabertooth-korten riktigt hög kvalitet på alla komponenter och strömförsörjningen, klockar minst lika bra som de dyrare Crosshair och har dessutom längst garanti, 5 år (det har mitt 990FX iaf).

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Är ett bra moderkort, enda kritik man faktiskt kan ge kortet är fläkten i sig, kan låta eller strejka

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Idén är väl att skydda mot damm och smuts, och ge dedikerad kylning till de komponenter som behöver det.

Jag skulle köpa det själv om det inte vore för fläkten (jag är allergisk mot små fläktar, de brukar alltid låta för högt och i extra irriterande hög frekvens).

Om de kom med en speciallösning med plats för en lågvarvad 120mm-fläkt (eller större) så kanske, men det blir krångligt på flera sätt (chassikompatibilitet, montering osv). Alternativt om den kommer med förmonterat vattenblock för enkel anslutning, om man nu är en vattenkylare... vilket inte jag är...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad och låst under 1.5*

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers