Permalänk

Cpu-kylare tips!

Hej

Jag undrar om någon vet någon bra Cpu-kylare, som det går att överclocka till minst 4,00 Ghz med, som kommer få plats på mitt Asus P8H77-V moderkort, tillsammans med Corsair Vengeance 8gb ram.
Jag har en oöverklockad i5 2500K, jag skulle helst inte vilja betala mer än 500-600 kr, för en Cpu-kylare, tror jag
http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-evo
Jag funderar på denna, men jag är inte säker

Snälla, hjälp mej

Permalänk
Medlem

Hyper 212 är en väldigt bra kylare, har sett folk få upp sina CPU:er till runt 4,5GHz med den.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Hyper 212 är en väldigt bra kylare, har sett folk få upp sina CPU:er till runt 4,5GHz med den.

+1, billig och bra.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Antec Kühler H20 620.
Köper du till t.ex. en Cooler Master Turbine Master och slänger den medföljande fläklten åt helvete så har du en tyst och riktigt bra kylare.

Kostar 430:- eller så nu som billigast om jag minns rätt.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Skrivet av Thompaam:

Hyper 212 är en väldigt bra kylare, har sett folk få upp sina CPU:er till runt 4,5GHz med den.

Okej, tack så mycket!
Det blir säkert den jag köper!

Permalänk
Medlem

Antec Kühler 620 is the way to go! Den lilla pumpen tar ingen plats alls på moderkortet jämfört med hypern. Jag har i princip samma setup som dig och kör min i 4.4GHz just nu (4.5 krävde onödigt hög spänning).

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Skrivet av Make.Sense:

Antec Kühler H20 620.
Köper du till t.ex. en Cooler Master Turbine Master och slänger den medföljande fläklten åt helvete så har du en tyst och riktigt bra kylare.

Kostar 430:- eller så nu som billigast om jag minns rätt.

Är den riktigt högljudd med fläkten och funkar det ändå bra med den medföljande fläkten, för jag vill helst inte hålla på med att byta delar och sånt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av speedfighter1:

Är den riktigt högljudd med fläkten och funkar det ändå bra med den medföljande fläkten, för jag vill helst inte hålla på med att byta delar och sånt

Självklart fungerar det bra med den fläkten, men den låter som en dammsugare.
AMDs standardkylare är knäpptyst jämfört med den fläkten, om du haft privilegiet att lyssna på en sådan.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Skrivet av Make.Sense:

Självklart fungerar det bra med den fläkten, men den låter som en dammsugare.
AMDs standardkylare är knäpptyst jämfört med den fläkten, om du haft privilegiet att lyssna på en sådan.

Okej, men är det svårt att montera den? Och är det mycket att tänka på, som tex byte av vatten? (förlåt, jag är väldigt okunnig inom vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Ja men Hyper 212 EVO är prisvärd o bra kylare .

men om du vill ha vattenkylare men bättre kika på andra forum o har lite problem men efter du får fundera o köpa av dom .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speedfighter1:

Skulle avråda. Bättre med en kylare som du har riktat luftflöde ifrån (t.ex. Hyper 212), som du sedan leder ut ur lådan. Med den du länkade till är det risk att du mest bara rör runt den varma luften..

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av speedfighter1:

Okej, men är det svårt att montera den? Och är det mycket att tänka på, som tex byte av vatten? (förlåt, jag är väldigt okunnig inom vattenkylning)

Det är ett slutet system som är helt underhållsfritt! I paketet du får kommer fläkt och radiator separata, så dessa sätter du ihop när du monterar in kylaren i chassit. Du kan alltså bara byta ut den medföljande fläkten och istället använda en annan. Jätte lätt att byta alltså! Det enda som var någorlunda dåligt var manualen, så man får testa lite själv när själva fästanordningen runt CPU ska dit.

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Skulle avråda. Bättre med en kylare som du har riktat luftflöde ifrån (t.ex. Hyper 212), som du sedan leder ut ur lådan. Med den du länkade till är det risk att du mest bara rör runt den varma luften..

//Lasse

Oj då ,då ska jag akta mej för den!

Permalänk
Skrivet av fille044:

Det är ett slutet system som är helt underhållsfritt! I paketet du får kommer fläkt och radiator separata, så dessa sätter du ihop när du monterar in kylaren i chassit. Du kan alltså bara byta ut den medföljande fläkten och istället använda en annan. Jätte lätt att byta alltså! Det enda som var någorlunda dåligt var manualen, så man får testa lite själv när själva fästanordningen runt CPU ska dit.

Okej, det blir nog kanske vattenkylning efter allt, om inte Cooler Master Hyper 212 Evo