Permalänk

Nytt bygge - H100 låter inte bra

Förmodar att detta är ett dåligt ex av h100 som man fått tag på?
http://www.youtube.com/watch?v=SMYaCOGh218

Något man kan göra åt saken, eller är det rma som gäller?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Min H100 låter verkligen inte så.
Om man ska jämföra så låter min ungefär som när det ljudet försvann.

Hur länge har du haft din H100? Om du haft det några dagar så är det RMA

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Förmodar att detta är ett dåligt ex av h100 som man fått tag på?
http://www.youtube.com/watch?v=SMYaCOGh218

Något man kan göra åt saken, eller är det rma som gäller?

Skrivet av Soberz:

Min H100 låter verkligen inte så.
Om man ska jämföra så låter min ungefär som när det ljudet försvann.

Hur länge har du haft din H100? Om du haft det några dagar så är det RMA

Mvh Billy

---------------------
Har precis gjort en rma på en H100 som låter precis sådär också
Ledsamt att inte alla gamla H100 från den äldre revisionen med dåliga pumpar sålts slut än och de tömt lagren på dem hos distarna:/
Den ska vara knäpptyst i princip, jag har ett par H60 och de hör man inte ens pumpen på.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Så ska det inte låta, bara att reklamera.

Off topic: Fint bygge!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Gjorde rma på min H80 som lät så där. gjorde som Corsair ville och skickade den till direkt till dem, alltså ner till Amsterdam vilket kostade mig 300 kr. fick hem en ny som låter lika dant efter några timmar.... fy fan vad glad man blir på livet :3

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Min H60 låter så också. Jag satte ner pumphastigheten till 90%i BIOS, och nu hörs den inte

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Så ska det inte låta, bara att reklamera.

Off topic: Fint bygge!

Tack, men hela glädjen med det sabbades nu

Känns ju lagom kul att hålla på och rengöra cpu och sånt sen...

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
99:e percentilen

Exakt samma ljud på H60, även på den nya jag fick på garantin. Corsair får fan ta sig i kragen nu (angående vattenkylare), för det är inte acceptabelt att det här ljudet finns på så många enheter som det gör!

Skrivet av _MmattiasS_:

Min H60 låter så också. Jag satte ner pumphastigheten till 90%i BIOS, och nu hörs den inte

Detta är vad man får göra. Men det funkar bara ungefär 2 av 3 gånger man startar datorn. Resterande 33 % får man slå på datorn tills pumpen blir tyst.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en sådan diod-molex, enkelt bygge utan lödning, bara en avbitare och en spets tång eller dylikt behövdes.

Diod
+
molex-hona
+
molex-hane

Du behöver även lite gammal överbliven kabel, t.ex från någon gammal sata-molex adapter som brukar bli över.

Knippas ihop, ha dioden där den gula kabeln skulle suttit och en vanlig kabel bredvid, dom andra två kan vara tomma, sen är det bara att koppla den till pumpen och köra!

Detta sänker pumpens varvtal från ca 2100 till 1900 och pumpen blir tyst!

Fråga mer om ni är osäkra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Exakt samma ljud på H60, även på den nya jag fick på garantin. Corsair får fan ta sig i kragen nu (angående vattenkylare), för det är inte acceptabelt att det här ljudet finns på så många enheter som det gör!

Detta är vad man får göra. Men det funkar bara ungefär 2 av 3 gånger man startar datorn. Resterande 33 % får man slå på datorn tills pumpen blir tyst.

Det är för dåligt!!

Skrivet av _MmattiasS_:

Min H60 låter så också. Jag satte ner pumphastigheten till 90%i BIOS, och nu hörs den inte

Hur gör man det i bios? testade ändra cpu fan men funkade ej, det blir kanske fläktarna man ändrar då?

Skrivet av Biermann:

Jag gjorde en sådan diod-molex, enkelt bygge utan lödning, bara en avbitare och en spets tång eller dylikt behövdes.

Diod
+
molex-hona
+
molex-hane

Du behöver även lite gammal överbliven kabel, t.ex från någon gammal sata-molex adapter som brukar bli över.

Knippas ihop, ha dioden där den gula kabeln skulle suttit och en vanlig kabel bredvid, dom andra två kan vara tomma, sen är det bara att koppla den till pumpen och köra!

Detta sänker pumpens varvtal från ca 2100 till 1900 och pumpen blir tyst!

Fråga mer om ni är osäkra.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja så skulle man ju kunna göra, men kyler den lika bra då?
Det är dock inget jag kommer göra i första hand, jag vill ha en felfri enhet, inte meningen att man ska behöva rätta till deras fel!
Verkar som att fläktkontrollern är kass också, händer inget när man trycker på knappen..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Spaderkung:

Hur gör man det i bios? testade ändra cpu fan men funkade ej, det blir kanske fläktarna man ändrar då?

Ja så skulle man ju kunna göra, men kyler den lika bra då?

Det beror på vilken fan header som pumpen är ansluten till. Jag har den ansluten till CHA_FAN3 (kan ha vilken som helst eftersom pumpen inte är PWM-styrd) och ändrar därför hastigheten för Case Fan 3 eller nåt sånt i BIOS.

Ja, den kyler i praktiken lika bra. Skillnaden är kanske mätbar, men absolut inte märkbar, och risken för överhettning förändras inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Har mailat både till cdon och corsair om detta nu.
Hittade denna stora tråden på overclock.net: http://www.overclock.net/t/1236923/corsair-h100-h80-h60-noise...

En kille från Corsair har svarat i den och de har lokaliserat felet och åtgärdat det i nya enheter
Ni kan själv läsa från sida 44 och frammåt där "CorsairGeorge" skriver.

http://www.overclock.net/t/1236923/corsair-h100-h80-h60-noise...
Regardless, this has since been corrected and we are now shipping units that do not experience the issue. If you’ve got a noisy H100, H80, or H60 unit, and the noise is coming from the pump (not the fans), we’d like to offer you a selective RMA. Please email us at RMAservice@corsair.com with the subject line “Hydro Series Buzz” and include your name, phone number, shipping address, and email address. We will contact you to start a replacement with a known good unit.

Känns som att det är vettigare att skicka den direkt till Corsair i och med detta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Gjorde rma på min H80 som lät så där. gjorde som Corsair ville och skickade den till direkt till dem, alltså ner till Amsterdam vilket kostade mig 300 kr. fick hem en ny som låter lika dant efter några timmar.... fy fan vad glad man blir på livet :3

Inte behöver man skicka något till holland om man köpte det i Sverige. Bara att gå tillbaka med den till butiken och få en ny eller en ersättande produkt. Jag fick en H80 av Webhallen istället för min defekta H100 och lite pengar emellan.