Permalänk
Medlem

Ny cpu-kylare till 2500k

Jag har en oklockad stock i5 2500k som jag nu skulle vilja klocka lite och förbättra kylningen på. Har tittat på Cooler Master Hyper 212. Är det något att ha eller är det bara skräp? Ni som har den får gärna komma med synpunkter och hur högt ni har lyckats klocka eran processor med den. Om det finns någon bättre kylare för ungefär samma prislapp så tar jag glatt emot förslag.

Edit: Den ska passa till mina Corsair Vengeance minnen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Vad jag hört så är Hyper 212 EVO i stort sett den bästa kylaren du kan få för det priset. http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

Letar också efter en kylare till i5 2500k/i5 3570K, dock så finns inte Hyper 212 i lager hos CDON så letar efter någon ersättare som finns i lager för samma peng +/- 100kr typ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Jag har en oklockad stock i5 2500k som jag nu skulle vilja klocka lite och förbättra kylningen på. Har tittat på Cooler Master Hyper 212. Är det något att ha eller är det bara skräp? Ni som har den får gärna komma med synpunkter och hur högt ni har lyckats klocka eran processor med den. Om det finns någon bättre kylare för ungefär samma prislapp så tar jag glatt emot förslag.

Edit: Den ska passa till mina Corsair Vengeance minnen.

jag skulle titta på antec 620

Permalänk
Medlem

Arctic i30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

jag skulle titta på antec 620

Jag har en 620 till min i7:a. Kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd. Kör Scythe GT i PnP, riktigt bra temperaturer trots lite överklockning.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

jag skulle titta på antec 620

620n presterar likvärdigt med Cooler master Hyper 212+ (Den tidigare modellen dvs) och vad jag hört är EVOn betydligt bättre och kostar dessutom mindre än 620n.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Lutar mot en hyper 212 EVO, är fortfarande lite skraj mot vattenkylinings-system.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator