Antec KÜHLER H2O 620 eller Corsair Cooling Hydro H60

Permalänk
Medlem

Antec KÜHLER H2O 620 eller Corsair Cooling Hydro H60

Har hört att Antec låter lite? Klickande ljud från den...stämmer det ni som har den?
Första vattenkylning för mig....tog en stund

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem

Antec 620 är betydligt smidigare att installera iaf.
Dom kör med mjuka slangar jämfört med Corsairs plastpinnar.

Men gemensamt för alla förfyllda vattenkylningar är att du dels måste mondera radiatorn rätt, d.v.s med slanguttagen neråt.
Och dels bör köra den innan den monteras samtidigt som man vrider och ruskar på pumpen för att få bort eventuella luftfickor.

Och alla varianter oavsett tillverkare verkar ha problem med högljudda pumpar, eller konstiga ljud från dom.
Det verkar helt enkelt vara slumpen som avgör om man får ett tyst system eller inte.

Permalänk
Medlem

Kanske man ska satsa på luftkylning ett tag till....i allafall tills bättre grejer lanseras.
Tack för svaret tigern

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk

Corsairs plastpinnar är faktiskt bättre än antecs slangar men där slutar det roliga. Framförallt så kyler antecen bättre. Jag har hört konstiga ljud från både 620 och h60, men båda är helt tysta om man sätter de till 90% i bios.

Rekommenderar ändå en luftkylare om du inte har problem med utrymme, eller har problem att få ut varmluften ur chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Corsairs plastpinnar är faktiskt bättre än antecs slangar men där slutar det roliga. Framförallt så kyler antecen bättre. Jag har hört konstiga ljud från både 620 och h60, men båda är helt tysta om man sätter de till 90% i bios.

Rekommenderar ändå en luftkylare om du inte har problem med utrymme, eller har problem att få ut varmluften ur chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Har en Cooler Master Stryker...så plats har jag,problemet är att jag har CM Hyper 212 EVO som låter som Boeing 747 vid takeoff
Några bra tips på luftkylning?

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem

Har själv en 620, hemligheten med ljuden är att få exakt rätt strömnivå, då försvinner alla missljud. Jag kopplade t.ex min pump direkt på nätagget och har inga som helst problem med missljud. Dock kopplade jag även på pwrfan uttaget på mitt moderkort, vilket orsakade missljud i början.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kör också med 620. Som Shamzin säger så låter pumpen inte så farligt om man kör den på 100%.
Har testat att sänka men då kommer dessa knackningar fram.

Pump på 100% och sedan kör jag *fläktarna* med PWM från moderkortet, funkar kanon!

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Skrivet av htc-hiih:

Har en Cooler Master Stryker...så plats har jag,problemet är att jag har CM Hyper 212 EVO som låter som Boeing 747 vid takeoff
Några bra tips på luftkylning?

provat nya flaktar?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

provat nya flaktar?

Handlat in 2 st Be quiet ShadowWings 120mm PWM.....Blir PnP om dom inte låter för mycket

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk

Jag fundera också på att köpa 620.
Min fråga sänker den något i tempratur eller?
Jag menar sänker det bara 5-10 grader är det knappt lönt för min del.
Men i och försig har jag ju andra planer för den där med följande fläkten som man får med på köpet.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Jag fundera också på att köpa 620.
Min fråga sänker den något i tempratur eller?
Jag menar sänker det bara 5-10 grader är det knappt lönt för min del.
Men i och försig har jag ju andra planer för den där med följande fläkten som man får med på köpet.

5-10 grader är ganska mycket tycker jag...

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Skrivet av htc-hiih:

5-10 grader är ganska mycket tycker jag...

Nja vet jag inte om det är i och för sig så över klocka jag ju inte. då kanske 5-10 grade skulle funka
Men grejerna är inte över hettade i dag. Så man får vell fundera lite kanske skulle köpa det bara för en kul grej XD
men vist hadde jag kunnat sänka cpun med 15 grader hadde jag varit nöjd.
Kanske kan lyckas om jag byter ut den med följande fläkten mot en industribaserad 120mm fläkt som drivs 220v i stället. Så kanske det funka?

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Inaktiv

Ligger i samma problem, dock är det kopian till h60 jag snackar om, http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HS-001-O... Jag får 620+ 2 f12 fläktar till samma pris som h60(kopia) + 2 f12 fläktar. Det jag då undrar är om det är värt att ta h60 istället för 620 om dom kostar lika mkt? Det är ju en liten prisskillnad på original H60

Permalänk
Skrivet av anon188021:

Ligger i samma problem, dock är det kopian till h60 jag snackar om, http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HS-001-O... Jag får 620+ 2 f12 fläktar till samma pris som h60(kopia) + 2 f12 fläktar. Det jag då undrar är om det är värt att ta h60 istället för 620 om dom kostar lika mkt? Det är ju en liten prisskillnad på original H60

Det är kanske inte svarade på din fråga. Men jag resunerade som så att om sweclockers bygger sin sommar dator med 620 vatten system.
Så är det nog fina grejer där av beställde jag 620 vatten system. Vänta innerligt hoppas den kommer i morgon då ska jag få ha vatten system i min dator för första gången någonsin

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GrymmeMannen:

Det är kanske inte svarade på din fråga. Men jag resunerade som så att om sweclockers bygger sin sommar dator med 620 vatten system.
Så är det nog fina grejer där av beställde jag 620 vatten system. Vänta innerligt hoppas den kommer i morgon då ska jag få ha vatten system i min dator för första gången någonsin

sant, dock är corsairs h60 dyrare än ocuk, fast dom är identiska. Tror att tog 620 för det är bättre prestanda/pris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Antec 620 är betydligt smidigare att installera iaf.
Dom kör med mjuka slangar jämfört med Corsairs plastpinnar.

Men gemensamt för alla förfyllda vattenkylningar är att du dels måste mondera radiatorn rätt, d.v.s med slanguttagen neråt.
Och dels bör köra den innan den monteras samtidigt som man vrider och ruskar på pumpen för att få bort eventuella luftfickor.

Och alla varianter oavsett tillverkare verkar ha problem med högljudda pumpar, eller konstiga ljud från dom.
Det verkar helt enkelt vara slumpen som avgör om man får ett tyst system eller inte.

Snacka skit.
Äger du ens någon av dom ?