Köpe av modekort samt processor, hjälp behövs!

Permalänk
Medlem

Köpe av modekort samt processor, hjälp behövs!

Hej
Jag ska byta ut min processor och mitt modekort för att de är för gamla.
Mitt förra modekort är såhär stort: ATX Form Factor 12 inch x9.6 inch ( 30.5 cm x24.4 cm ) och runt den storleken skulle behövas för det nya också, då mitt chassi inte är så gigantiskt.
Det bästa är om jag skulle kunna få ihop båda för ca 3000kr men skulle kunna gå upp till 4000kr.
Problemet jag har nu är att BF3 som jag vill spela, inte går helt hundra och jag har köpt ett nytt grafikkort så det behövs inte.

Fråga gärna på om ni har några frågor, är inte helt hundra inom området så jag kan ha glömt något.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lezima:

Hej
Jag ska byta ut min processor och mitt modekort för att de är för gamla.
Mitt förra modekort är såhär stort: ATX Form Factor 12 inch x9.6 inch ( 30.5 cm x24.4 cm ) och runt den storleken skulle behövas för det nya också, då mitt chassi inte är så gigantiskt.
Det bästa är om jag skulle kunna få ihop båda för ca 3000kr men skulle kunna gå upp till 4000kr.
Problemet jag har nu är att BF3 som jag vill spela, inte går helt hundra och jag har köpt ett nytt grafikkort så det behövs inte.

Fråga gärna på om ni har några frågor, är inte helt hundra inom området så jag kan ha glömt något.
Tack på förhand!

Jag har köpt nya delar nyligen å dom ska vara hyfsat bra. Jag har inte fått dom än (Beställda) så jag kan inte säga hur det presterar.

I7 3770K

ASRock Z77 Extrem 4 ATX

Corsair minnen...

https://www.webhallen.com/se-sv/kassan-steg1

Du kan säkert hitta billigare moderkort å så vidare. men har du ddr3 minnen?

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

Jag har köpt nya delar nyligen å dom ska vara hyfsat bra. Jag har inte fått dom än (Beställda) så jag kan inte säga hur det presterar.

I7 3770K

ASRock Z77 Extrem 4 ATX

Corsair minnen...

https://www.webhallen.com/se-sv/kassan-steg1

Du kan säkert hitta billigare moderkort å så vidare. men har du ddr3 minnen?

Okej det vore bäst om du hade haft någon erfarenhet av produkterna men men, rekommenderar du att köpa en I7 eller klarar man sig bra med en I5.
Jag vill inte behöva byta ut processorn snart igen men vill tänka på plånboken också :).
Jag har inga ddr3 minnen än så länge men jag har tänkt köpa och vet vilka jag ska köpa, tack ändå för omtanken!

@Henke Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lezima:

Okej det vore bäst om du hade haft någon erfarenhet av produkterna men men, rekommenderar du att köpa en I7 eller klarar man sig bra med en I5.
Jag vill inte behöva byta ut processorn snart igen men vill tänka på plånboken också :).
Jag har inga ddr3 minnen än så länge men jag har tänkt köpa och vet vilka jag ska köpa, tack ändå för omtanken!

@Henke Tack för tipset!

------------------
Man klarar sig fasligt långt på en i5, det är bara om du ska t e x syssla med tung videoredigering, bildhantering, cad osv som du behöver i7, men om du vill att maskinen ändå ska räcka så länge det bara går, så satsa på en i7, men för spel, så kommer det inte göra stor skillnad
Jag kör själv i5 2500k och är supernöjd med prestandan

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------------
Man klarar sig fasligt långt på en i5, det är bara om du ska t e x syssla med tung videoredigering, bildhantering, cad osv som du behöver i7, men om du vill att maskinen ändå ska räcka så länge det bara går, så satsa på en i7, men för spel, så kommer det inte göra stor skillnad
Jag kör själv i5 2500k och är supernöjd med prestandan

Okej, jag tror jag klarar mig bra på en i5 eftersom att spel är det mest krävande som jag håller på med, Tack för svar!

Permalänk
Inaktiv

i5 och i7 är ingen skillnad på i spel! Tex så presterar 3960x (en prolle för 10k+) och 3570k likadant i spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lezima:

Okej det vore bäst om du hade haft någon erfarenhet av produkterna men men, rekommenderar du att köpa en I7 eller klarar man sig bra med en I5.
Jag vill inte behöva byta ut processorn snart igen men vill tänka på plånboken också :).
Jag har inga ddr3 minnen än så länge men jag har tänkt köpa och vet vilka jag ska köpa, tack ändå för omtanken!

@Henke Tack för tipset!

Får nog grejer na på Tisda eller Onsda så jag kan återkomma å berätta hur det funkar å så (om du orkar vänta) . Det är inte en sån stor skillnad I5 och I7 i spel å så, men I7 är ju ändå "lite" bättre.

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro