Permalänk
Medlem

Söker bra 120mm fläkt med RÖDA LEDs

Hallå,

Då jag nyligen bytt ut sidopanelen på mitt FT02 mot en med fönster så skulle jag vilja sprida lite ljus i chassit. Högst upp i taket sitter en förmonterad 120mm fläkt som jag tänkte byta ut till en med röda LEDs.

Jag har inte så bra koll på fläktar för tillfället så behöver lite tips, vill inte ha något skit. Ska för övrigt kopplas till en fläktkontroller initialt, plus är dock om den stödjer PWM då alla fläktar på sikt ska bli automagiskt styrda.

priset har mindre betydelse bara det är bra skit.

tack

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda jag lyckas hitta som har röda LEDs och PWM:
http://www.inet.se/produkt/5321995/phobya-nano-g-12-pwm-led-s...

Kan du nöja dig utan PWM blir alternativen fler, men jag tror ändå att den ovan är ett bra kort.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/8903337/revoltec-120mm-rod-transpa...

Bra omdömen på revoltecs serie med 120mm LED fläktar.
tänker nog skaffa en sån själv

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Jag måste inte ha PWM, men det vore ett plus som sagt.
Den där Revoltec står ju att den har 4pin adapter, menar de molex då eller?

Vad är Phobya för märke annars?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Vad är Phobya för märke annars?

Phobya är ett bra märke, mest kända för vattenkylning.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Skulle också rekomendera Phobya, de gör bra produkter!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Det låter bra, blir nog en sådan då. Känns lustig att bara beställa 1st fläkt så får vänta på något mer att köpa

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”