Amazon Kindle Fire uppdateras under tredje kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Amazon Kindle Fire uppdateras under tredje kvartalet

Prispressade surfplattan Kindle Fire får enligt färska rykten uppföljare under tredje kvartalet. Nytt är bland annat en skärm med upplösningen 1280x800 pixlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska mycket till om de ska klara av att slå Nexus 7 :/

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade tjänsten fungerat i sin helhet här, så hade man ju varit lite sugen.
Men rättighetskrångel (dvs företagen som trilskas och inte de som ger med sig) utanför USA blir alltid ett problem.
Nåväl.
Jag tycker för övrigt att, förutom ur batteriaspekten, att hårdvaran borde stanna vid två kärnor och 1.0-1.2 GHz för handhållna system.
Helst genom att ha mindre törstiga applikationer och bättre optimisering.

Permalänk

Jag säger in med retina/hög upplösning på den också, det ska ju trots allt vara en läsplatta, men det kanske inte går i den prisklassen ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

Jag säger in med retina/hög upplösning på den också, det ska ju trots allt vara en läsplatta, men det kanske inte går i den prisklassen ännu

Om du hittar en platta i dagens läge, med retina-display för 1 800kr, hojta till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

Jag säger in med retina/hög upplösning på den också, det ska ju trots allt vara en läsplatta, men det kanske inte går i den prisklassen ännu

Med tanken på upplösningen 800x600 som min Kindle 3 har, och den har riktigt bra skärpa nog för att läsa på, bättre än en LCD hade haft på samma upplösning, så behövs det faktiskt inte alls högre upplösning för läsplattan, snarare bättre skärm, utan bakgrunds belysning o.s.v.

Önskar personligen det kommer fler hybrid skärmar ut, vet att det var ett företag som släpte en lcd/e-ink display men för få finns där ute.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Valiumballong:

Ska mycket till om de ska klara av att slå Nexus 7 :/

Det beror väl helt på vad prislappen landar på? Kan de hålla den nere så är det ju fortfarande intressant då Kindle i första hand konkurrerade med pris och inte rå prestanda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Intressant! Jag som just tittat lite på just läsplattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det beror väl helt på vad prislappen landar på? Kan de hålla den nere så är det ju fortfarande intressant då Kindle i första hand konkurrerade med pris och inte rå prestanda.

Nexus 7 ska tydligen ha en prislapp på 199$, så det blir nog väldigt svårt att slå den tror jag.

Permalänk
Medlem

Lär nog bli precis samma pris som Nexus 7, kanske aningen högre. Skulle fortfarande hellre ha en platta med stock Android, så jag ångrar inte köpet av min Nexus 7.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Men jaha, hur är det med skärmen egentligen? Är det inte något som går att läsa på i dagsljus (jag trodde att det var grejen med läsplattor)? (jmfrt med NExus)

Permalänk
Skrivet av sodapop:

Men jaha, hur är det med skärmen egentligen? Är det inte något som går att läsa på i dagsljus (jag trodde att det var grejen med läsplattor)? (jmfrt med NExus)

Kindle fire är ju en surfplatta snarare än en läsplatta. En läsplatta har epapper och det fungerar utmärkt i solljus

http://www.youtube.com/watch?v=5UEqd-AnGeI

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Kindle fire är ju en surfplatta snarare än en läsplatta. En läsplatta har epapper och det fungerar utmärkt i solljus

http://www.youtube.com/watch?v=5UEqd-AnGeI

Aha, tack för hjälpen. Inte så intressant då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det beror väl helt på vad prislappen landar på? Kan de hålla den nere så är det ju fortfarande intressant då Kindle i första hand konkurrerade med pris och inte rå prestanda.

Båda landar i snåret kring $200, billigare än så går nog inte att få det om man vill göra vinst.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Känner mig nästan mer sugen på en Kindle Fire 2 än på en Nexus 7.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Avstängd

Går den att roota? att unlocka?
Kan man komma åt Google Play?
Kan man köra egna .apk filer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Båda landar i snåret kring $200, billigare än så går nog inte att få det om man vill göra vinst.

Jo, om du säljer alla böckerna som skall läsas på plattan och den dessutom är rätt låst till din appbutik...
Jag trodde att det var hela affärsidén med kindle fire.