Visa stabilitet så snabbt som möjligt (CPU OC)

Permalänk

Visa stabilitet så snabbt som möjligt (CPU OC)

Tja, undrar om det finns något program som man kan få veta om processorn är stabil eller inte inom 15-60 min?
Istället för att behöva köra OCCT i flera timmar mellan varje lilla höjning.

Vill alltså veta vilket program som snabbast avgör om processorn är stabil eller inte

Tack på förhand!

Permalänk

fem-tio rundor linpack räcker till det mesta, varför kör du så länge?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Aha, har fått höra att man ska köra så länge man vill att man vill att datorn ska kunna vara stabil, så jag brukar köra en timma mellan varje höjning och sedan 2-3 timmar när jag är nöjd. Det är OCCT linepack jag använder för tillfället.

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

fem-tio rundor linpack räcker till det mesta, varför kör du så länge?

Hur lång tid tar 10-15 rundor btw?

Permalänk

Det beror på mängden minne du använder och din klock, prova. Om det inte blivit fel på fem rundor linpack är det osannolikt att den är väldigt ostabil utan eventuellt behövs nån parameter ändras lite och om du klockar vidare är det möjligt att du löser det ändå för att du tex behöver ställa upp vcore och vipps så försvinner problemet.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

Det beror på mängden minne du använder och din klock, prova. Om det inte blivit fel på fem rundor linpack är det osannolikt att den är väldigt ostabil utan eventuellt behövs nån parameter ändras lite och om du klockar vidare är det möjligt att du löser det ändå för att du tex behöver ställa upp vcore och vipps så försvinner problemet.

Okej, kör just nu min Phenom II X4 965 i 4 Ghz men en Vcore på 1.5, ska se om det är stabil

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Okej, kör just nu min Phenom II X4 965 i 4 Ghz men en Vcore på 1.5, ska se om det är stabil

När jag hade den CPUn så var min stabil i 4GHz med en VCore på 1.43.
Provade att få upp den i 4.1GHz men den ville inte de inte ens med en VCore på 1.55.
Det verkar vara ganska vanligt att just 965an har ett tak på 4GHz.
Ja btw......

Permalänk
Skrivet av punchline82:

När jag hade den CPUn så var min stabil i 4GHz med en VCore på 1.43.
Provade att få upp den i 4.1GHz men den ville inte de inte ens med en VCore på 1.55.
Det verkar vara ganska vanligt att just 965an har ett tak på 4GHz.
Ja btw......

Okej, min visade sig nyss ostabil på 4 Ghz med en Vcore på 1.5 :/ Vågar man dra upp Vcoren mer?

Var inget, körde nu 30 min med OCCT linpack