Slutgiltigt EU-nej till ACTA

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.457626/sveriges-roster-kring-actaa...

Dagens ynkryggslista:

Hökmark - Check
Fjellner - Check
Ibrisagic - Check
Paulsen - Check
Svensson - Check

Dagens överbetalda noll-jobbare:
Corazza Bildt - Check

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Sveriges politik måste bygga på EUs regler och lagar om man ska delta i unionen, därför kommer detta starka nej även ha betydelse i Sverige. Hade det varit jämnare i omröstningen då tror jag att det hade kunnat tolkats lite fritt fram för hur länderna själva vill göra, men nu var det ett bestämt nej och då får nog förslaget svårt att gå igenom även i EU länderna, snudd på omöjligt skulle jag säga. Take that in the ass Henrik Pontén!

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Här är asen som inte ens vågade stå för sin åsikt och och avstod från att rösta för att dem visste att dem skulle förlora...

Christofer Fjellner, Gunnar Hökmark, Anna Ibrisagic, Alf Svensson, Anna Maria Corazza Bildt och Marit Paulsen

Moderater givetvis.

Det är föga förvånande är det den konservativa falangen, dvs en hög med Moderater och en Kristdemokrat som inte vågar visa vad de står för. De hade onekligen röstat ja om de haft röstantalet på sin sida.

Permalänk
Avstängd

Hade lämnat denna planet om EU fått för sig att rösta igenom ett avtal som till 80% är hemligt och därför inte får inte ens EU veta vad som finns i skiten. Typiskt Amerikanskt resonemang..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det här var första och hittils enda gången jag faktiskt mailat EU-ledamöter. Otroligt att de svarade. Mycket glad och jag tänkter nog fortsätta med det när nästa ACTA-liknande avtal närmar sig.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Bra. Tur att inte alla är blåsta i skallen. Integritet är viktigt.