Amerikansk domstol ger Samsung kalla handen, säljstopp för Galaxy Nexus

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Hur vet du att de inte försöker få försäljningsstopp på andras saker till 100%? Allt når inte media, speciellt inte nu när deras blickar endast är dragna till Apple vs. Samsung just nu

du menar Samsung?
det skulle inte förvåna mig det är ju som sagt va ett superstort föetag, större än vad du jag och alla andra kan tänka oss...
företag är skräp egentligen... så är det bara det enda dom vill är att få så mycket pengar i kassan som möjligt så att cheferna kan ta åt sig så mycket av dom pengarna som möjligt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tycker folk bör se Pirates of Sillicon Valley (http://www.imdb.com/title/tt0168122/).

Det som vi ser idag, när företag stämmer varann på små tekniska detaljer (som vanlig svensson inte har koll på) är ju mer bara ett nytt trick för att vinna tid, men tjuvknep och smutskastning mellan stora IT-företag har ju funnits sen dess begynnelse.

Se filmen! Rekommenderas.

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk

det här är ju bara så larvigt att hålla på med...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jingeL:

Tycker folk bör se Pirates of Sillicon Valley (http://www.imdb.com/title/tt0168122/).

Det som vi ser idag, när företag stämmer varann på små tekniska detaljer (som vanlig svensson inte har koll på) är ju mer bara ett nytt trick för att vinna tid, men tjuvknep och smutskastning mellan stora IT-företag har ju funnits sen dess begynnelse.

Se filmen! Rekommenderas.

Kan oxå rekomendera den starkt

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Och vad sa jag, stoppet är tillfälligt hävt inget att hänga upp sig om som vanligt och alltid. Müllers absolutism och felriktade bedömningar av den icke lärda mannen finns inte. Ni behöver inte dra på högväxel jämt eller måla upp domedagsprofetior. Patent finns inte där för att stoppa konkurrens eller användas som vapen mot andras innovation, eller för att täcka något helt annat än patentet gäller eller täcka idéer, du kan inte skydda en idé t o m och det är lagens syfte. Det är för det mesta inget som påverkar alls. Utbildade jurist är dessutom bättre att lyssna på för bedömningar än betalda lobbyister utan juristutbildning. Övrig media behöver inte dra på så jävligt heller bråk är sånt som händer och sånt som sysselsätter några procent av pengar i USA. Detta handlar inte om några ärenden där det är fall om industrispionage eller intrång på hårda patent som får företag att gå i graven av förlorad marknad och ersättningskrav. Apple själv är bland det företag som har minst patent i området, vilket är varför de fick betala Nokia istället för tvärt om t ex.

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/07/samsungs-galaxy-nexus-...

Permalänk
Medlem

tyvärr ser jag samma bild som många andra. Och då att det är apple mot resten av tillverkarna. Jag ser enbart ett enda stort storhetsvansinne hos apple. Det är möjligt att andra stämningar mellan andra bolag inte riktigt når ut i media, men endå känner jag att apple försöker ta över och slå ut resterande bolag. Däremot licenser är the way to go, det kan jag absolut acceptera som en lösning för att försvara vissa idéer.

Permalänk
Medlem

Hahahaha, ohh vad skönt att (oftast iaf) håller sig borta från såna här trådar... Blir bara för mycket ibland..!

Jag står inte bakom specifika tillverkare så som många här uppenbarligen gör oavsett bad dom själva säger sig göra..?

Tycker dock att det skulle vara intressant att se lite statistik på vem som faktiskt stämmer flest i detta fallet, samt under vilka omständigheter? Jag menar i stället för de vanliga kommentarerna i stil med: "nej dom stämmer varandra lika mycket och är lika löjliga etc.." ?? (Därmed INTE sagt att det inte är så?) Gå till botten med så att säga och få se vilka som verkligen trollar mest och vilka som försöker vara uppriktiga? Jag tycker det är svårt att dra några slutsatser av såna här trådar då det mesta upplevs som pajkastning i mina ögon? Försöker inte vara lustig el så utan är faktiskt lite intresserad av den riktiga statistiken, för att ta ett exempel: Behöver inte vara från 18 hundra kallt utan sista 2-3 åren mellan Samnung vs Apple el Apple vs Android tillverkare tex? Det är väl ändå det som det skrivs mest om här?

Själv upplever jag det som att Apple beter sig ovanligt svinigt och att försvara detta med "business as usual" låter lite väl tragist i mina öron, jag menar det är väl ändock upp till dessa företag att bete sig schysst och upprätthålla sig inom någon typ av juste ram för att hela marknaden inte skall urarta rejält vilket den verkar ha gjort? Ta dock inte min egna syn på saken som någon typ av sanning då jag helt enkelt inte vet själv? Använder enbart sunt förnuft här och inget annat! Mina egna små försök till "Googlingar" verkar mest visa Apple som det mest aggressiva företaget vad gäller stämningar (samt flest urlöjliga sådana) men jag är nyfiken på riktig statistik och inte min "känsla" baserad på enkla sökningar samt vad andra sidor eventuellt väljer att skriva om?

EDIT: I min mening så är INTE alls vad som helst tillåtet bara för att tjäna pengar i denna industri, samt att jag tycket att ni här inte heller borde skriva så för "in the end of the day" så kommer detta bara bli värre om nästkommande generationer bara fortsätter att ha denna inställning! För ett schysstare klimat på marknaden så behöver vi ändra denna uppfattning och det bör i min mening komma ifrån de yngre som är på väg in i marknaden och inte ifrån toppen där man redan är nerlusade av den stinkande äckligt sjuka inställningen att "what ever goes" och vi kan trampa på allt och alla så länge vi tjänar storkovan.
Borde ju en 5 åring kunna lista ut att det inte är hållbart i längden och att girigheten inte vet några som helst gränser...