Permalänk
Medlem

Old HDD gets some love

Hej sweclockers

Allt började när min pappas vän ville ge mej hans gamla dator istället för att slänga den, datorn var sjukgammal den är så gammal att usb tangenbord och mus funkade inte på den så jag öppnade den och plockade ut hårddisken på hela 3,5gb, så jag visste inte vad jag skulle göra med den så jag öppnade den och så slutade den

fick ideen på att göra något med hårddisken från ett galleri som heter "en hårddisk blir prydad" kommer inte ixakt vad den heter, men finns här på swec.

"är kanske inte ens värt att ladda upp bilder men ni kanske får några ideer och utveckla dem till något som kan bli något stort "

enjoy

Old HDD gets some love

Permalänk
Medlem

Gravyra = gravera*
Såg iaf ganska bra ut för första gången ^^
Och sjukt mycket bättre att ladda upp sånna här gallerier istället för "min datorhörna" och liknande gallerier

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

5 stjärnor för att du hade laddat upp mer än en bild.
Fan vad jag är trött på alla "det här tänker jag köpa"-gallerier! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Gravyra = gravera*
Såg iaf ganska bra ut för första gången ^^
Och sjukt mycket bättre att ladda upp sånna här gallerier istället för "min datorhörna" och liknande gallerier

oj då, ska ändras så klart.
tacktack ja lite ändring är alltid kul:)
graverar du? hur ska man ha ledlampan för att lysa gravyrn bra? blev bra i början men blev sämre när jag limmade fast den(inte på denna utan på en annan)

edit: skit i första frågan! såg dina gallerier, sjukt ju

Skrivet av biorrith:

5 stjärnor för att du hade laddat upp mer än en bild.
Fan vad jag är trött på alla "det här tänker jag köpa"-gallerier! :/

tackartackar
ja eller hur alla liknar varandra förutom en annan användare och i ett annat rum XD

ska snart göra en guide på hur man gör en fläktkontroller, ska kunna styra 10fläktar och kompakt* och kostar bara 60 kr att göra

Permalänk
Medlem

såg hårddisken ut sådär inuti original? svart alltså? sjukt snyggt måste jag säga, men personligen tycker jag att plexiskivan förstörde lite

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Fin fint Är man kreativ kan man alltid göra snygga saker av gamla hårddiskar! Bra jobbat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hur ska man ha ledlampan för att lysa gravyrn bra? blev bra i början men blev sämre när jag limmade fast den(inte på denna utan på en annan)

Alltså ifall jag lyser upp någon gravyr så sätter jag bara led-dioderna i en ram längs kanten, brukar lysa tillräckligt bra
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.304812606983.145839....
Galleri med lite fler gravyrer jag gjort

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Alltså ifall jag lyser upp någon gravyr så sätter jag bara led-dioderna i en ram längs kanten, brukar lysa tillräckligt bra
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.304812606983.145839....
Galleri med lite fler gravyrer jag gjort

du e bra ju!! addade dejxD jag testade att ha led:erna på ramen men blev inte så bra kanske pga eproxy :/ men det björn bilden hur djupt graverade du?
gillade verkligen draken och kråkan och mannen med skägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

såg hårddisken ut sådär inuti original? svart alltså? sjukt snyggt måste jag säga, men personligen tycker jag att plexiskivan förstörde lite

ja den var svart från början, sjuksnygg eller hur!! det var det som fick mej att börja:) ang plexiskivan så är det faktiskt fint irl men den kanske förstörde formen på hårddisken eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Fin fint Är man kreativ kan man alltid göra snygga saker av gamla hårddiskar! Bra jobbat

tackartackar, det handlar bara om att börja, resten löser sej hårddiskar är inte bara hårddiskar utan gamla minnen som man inte kan komma åt:) (snackar om hårddiskar som dör )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

du e bra ju!! addade dejxD jag testade att ha led:erna på ramen men blev inte så bra kanske pga eproxy :/ men det björn bilden hur djupt graverade du?
gillade verkligen draken och kråkan och mannen med skägg

Inte djupt alls på björnarna.
Och "mannen med skägg" är klar nu också, men har tyvärr inga bilder på den

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Inte djupt alls på björnarna.
Och "mannen med skägg" är klar nu också, men har tyvärr inga bilder på den

aha så det måste antingen vara vinkeln på led:en eller eproxy limmet emellan

vadå var den inte klar?var riktigt snyggt ändå:)

Permalänk

Kreativt! Mera "konstiga" saker borde det vara på skrivborden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddn182:

Kreativt! Mera "konstiga" saker borde det vara på skrivborden

tacktack, jag flyttade på dem när jag tog bilderna