Permalänk
Medlem

AMD Phenom II x4 925

Tjena!

Jag behöver hjälp för jag vill överklocka min processor litegrann.
Jag har ett 500W nätagg, 8GB RAM DDR3 som ligger i 1333Mhz.

Behöver tips på vad för program/tweaks jag ska köra/använda.
+ Vad kan jag få upp för klockfrekvens på den?
+ Den ligger just nu på 2,8Ghz.

/Fredde

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Tjena!

Jag behöver hjälp för jag vill överklocka min processor litegrann.
Jag har ett 500W nätagg, 8GB RAM DDR3 som ligger i 1333Mhz.

Behöver tips på vad för program/tweaks jag ska köra/använda.
+ Vad kan jag få upp för klockfrekvens på den?
+ Den ligger just nu på 2,8Ghz.

/Fredde

500watt räcker gott, in i bios och fixa lite bara.
Du har väl bytt kylare?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

"Dator:
AMD Phenom II x4 925 @ 2,9, 8GB RAM, MSI HD7850 TWINFROZR III OC, Samsung 830 SSD 128GB "

fyyy! haha. Testa öka multiplerna i bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

"Dator:
AMD Phenom II x4 925 @ 2,9, 8GB RAM, MSI HD7850 TWINFROZR III OC, Samsung 830 SSD 128GB "

fyyy! haha. Testa öka multiplerna i bios?

Jag är nybörjare, jag vet inte var man ska öka och vad man inte får öka, + vad för temperaturer är max.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

500watt räcker gott, in i bios och fixa lite bara.
Du har väl bytt kylare?

Yes, det finns en kylare över processor som är inbytt, dock gjordes detta av personen som byggde den åt mig, kan inte vad tillverkaren är.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Yes, det finns en kylare över processor som är inbytt, dock gjordes detta av personen som byggde den åt mig, kan inte vad tillverkaren är.

Men är kylaren boxformad alltså liknande som dom kylare som följer med själva prollen?

Det finns oändligt med guider hur man överklockar, bara att söka! Vet inte vad gränsen på din Phenom II är men dom nyare Phenom II har en gräns på 61-62 grader så allt under det är bra under belastning

vad är det för märke på nätägget förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

Men är kylaren boxformad alltså liknande som dom kylare som följer med själva prollen?

Det finns oändligt med guider hur man överklockar, bara att söka! Vet inte vad gränsen på din Phenom II är men dom nyare Phenom II har en gräns på 61-62 grader så allt under det är bra under belastning

Så här ser den ut:

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

Men är kylaren boxformad alltså liknande som dom kylare som följer med själva prollen?

Det finns oändligt med guider hur man överklockar, bara att söka! Vet inte vad gränsen på din Phenom II är men dom nyare Phenom II har en gräns på 61-62 grader så allt under det är bra under belastning

vad är det för märke på nätägget förresten?

Xion är märket, inget som är certifierat dock :/

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Helt okej kylare det där, men sök sök lite så hittar du MASSOR om överklockning. Vet du om den är BE (black edition) eller inte förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

Helt okej kylare det där, men sök sök lite så hittar du MASSOR om överklockning. Vet du om den är BE (black edition) eller inte förresten?

Det är inte BE på den, men jag är osäker på överklockning, har inte du några tips?
Får väl ta och söka själv, måste finnas någon guide för det, vad ska jag ha för program för temperatur etc?

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

BE är alltså att det är upplåsta multipler, kan bli lite knepigt om det inte går att ändra multipler. Coretemp är ett bra program använd inte Speed fan! Sök sök sök så hittar du

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

BE är alltså att det är upplåsta multipler, kan bli lite knepigt om det inte går att ändra multipler. Coretemp är ett bra program använd inte Speed fan! Sök sök sök så hittar du

Jag har för mig att jag gjorde något med att låsa upp kärnorna om det är det du menar?
Laddar ner Coretemp!

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Skrivet av QRS5:
Skrivet av QRS5:

Xion är märket, inget som är certifierat dock :/

Skrivet av QRS5:

Tjena!

Jag behöver hjälp för jag vill överklocka min processor litegrann.
Jag har ett 500W nätagg, 8GB RAM DDR3 som ligger i 1333Mhz.

Behöver tips på vad för program/tweaks jag ska köra/använda.
+ Vad kan jag få upp för klockfrekvens på den?
+ Den ligger just nu på 2,8Ghz.

/Fredde

Inte för att vara sån, men det blir fruktansvärt mkt lättare om du letar upp en bra guide, och sedan läser den och försöker ta in så mkt av infon som möjligt. Då det är rätt mkt du behöver veta och det blir jobbigt att sitta här och skriva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Inte för att vara sån, men det blir fruktansvärt mkt lättare om du letar upp en bra guide, och sedan läser den och försöker ta in så mkt av infon som möjligt. Då det är rätt mkt du behöver veta och det blir jobbigt att sitta här och skriva

Yes, förstår självklart vad du menar!
Ska leta en massa guider imorgon.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Skrivet av QRS5:

Yes, förstår självklart vad du menar!
Ska leta en massa guider imorgon.

Vad bra Blir väldigt mkt att skriva annars :>

Permalänk
Medlem

Glöm bara inte att ställa in Vcore (volten) manuellt, för den kommer annars å öka när du drar upp Multipeln/FSB. lycka till. MVH Melker

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro