Corsair AX-serien till butik

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av astrob0y:

Bra med överdimensionerade agg enligt skrivande. Avskyr att behöva höra på mitt aggs fläkt när jag lirar något grymt lir.

Ehm... Jag kör med ett på 450w och har aldrig hört mitt nätagg...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ehm... Jag kör med ett på 450w och har aldrig hört mitt nätagg...

vattenkylning, tre stycken lågvarvs 140 mm fläktar till radiatorn och du kommer höra ditt agg när de överklockade gpu;erna och processorn får arbeta lite.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av astrob0y:

vattenkylning, tre stycken lågvarvs 140 mm fläktar till radiatorn och du kommer höra ditt agg när de överklockade gpu;erna och processorn får arbeta lite.

Tveksamt, då ljudet från högtalarna med all sannolikhet överröstar det lilla ljud som nätagget kan orsaka ganska så rejält.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mitt hx750 = knäpptyst
Ax850 = hörs mest av alla delar även i idle

buhuhu

Permalänk
Medlem

Returnera agget, du har fått ett måndags ex av fläkten.

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av nodnox:

Returnera agget, du har fått ett måndags ex av fläkten.

det buzzar, typ som en strömsignal. Höra utan problem 1m ifrån agget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillin:

det buzzar, typ som en strömsignal. Höra utan problem 1m ifrån agget.

Finns några andra som fått liknande problem, men det är bara att returnera i så fall. Såg ett par kommentarer om det på deras forum.
Power Supplies - The Corsair Support Forums
Edit: Såg att du hade postat där, men det fanns någon med ett AX1200 som hade samma problem.

Det är inte unikt för Corsair, och ibland kan det dyka upp efter lång tid också som för mig, det är coil whine hela tiden (har inte Corsair). Har dragit ut på det alldeles för länge att byta, men om en månad så är det dags.

Permalänk
Skrivet av T.sripakdee:

Fyra fem externa hårdiskar. plus diverse annat. ja

Vi tar ditt extremfall; fem externa hårddiskar drivna enbart genom USB (och inte genom det externa nätaggregatet du fick med till varje disk).

5 enheter * 0,5 Ampere * 5 Volt vilket är 25/2, som är 12,5. 12,5 Watt.
850 - 12,5 = 847,5. 847,5 Watt kvar att leka med.

Jag drog till med ett extremfall. Inget speciellt, bara 15 USB-enheter, sex hårddiskar, HD5870 i Crossfire, i7 720 @ 4,5 GHz, 1,5 volt. 16 RAM-minnen, 9 SSD samt två DVD-brännare.

Till detta rekommenderas ett nätaggregat på 876 Watt.

Men sitt du och oroa dig för dina 5 USB-enheter på 850 Watt...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tveksamt, då ljudet från högtalarna med all sannolikhet överröstar det lilla ljud som nätagget kan orsaka ganska så rejält.

haha
om du säger det så

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Men hörrni!

Kan han inte få vilja ha ett 1200 nätagg utan att alla drabbas av moralpanik?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bellum:

Men hörrni!

Kan han inte få vilja ha ett 1200 nätagg utan att alla drabbas av moralpanik?

Nej

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tveksamt, då ljudet från högtalarna med all sannolikhet överröstar det lilla ljud som nätagget kan orsaka ganska så rejält.

...vilket också förutsätter att du sitter i ett rum där du kan använda högtalare utan att störa andra, och inte är förpassad till att använda hörlurar. Problemet då är att personerna som hade störts av dina spelljud kommer störas av dina fläktar i nätagget istället.

Men ok, 1200w är lite överdrivet med tanke på hur få som verkligen behöver så mycket för att ens komma undan med "för tysthets skull" argumentet...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Xake:

Problemet då är att personerna som hade störts av dina spelljud kommer störas av dina fläktar i nätagget istället.

Då skulle det allt behöva väsnas väldigt mycket...

Vilket det inte gör.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

mitt ax 850 höll i en timme sen la det av så nu väntar man på att inet ska reparera den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Då skulle det allt behöva väsnas väldigt mycket...

Vilket det inte gör.

Jag älskar ibland hur mycket folk utgår från "din mamma behöver inte detta" och missar att bara för deras spel inte kräver så mycket så kanske det finns folk som behöver skiten.

Min erfarnehet säger att det beror lite på hur du bor och hur ljudkänsliga de du bor med är.
Det är sällan som nätagget är vad som ger ljud nog för att störa folk, men jag har själv varit med om riktigt sjuk högljydda nätagg, varav en som gick väldigt varm (antagligen för jag hade jobbigt överbelastat nätagg och som i slutändan brann). Och för två pers på en etta gör man allt för att få den så tyst som möjligt.
Jag har även en vän vars nätagg blir sjukt varmt och höjlytt då han drar igång sina rederingar han gör för sitt jobb. Antagligen för att det belastar hela datorn mer än vad ett "simpelt" spel någonsin kan göra. Och i hans fall har han "hela" 450w, som står i hans vardagsrum i sin tvåa.

Så det finns behov, men bara för att du inte stör någon när du spelar cs med din dator i din mors källare så betyder inte det att alla andra inte behöver datorer som håller sig tysta utan att överhettas när de drar igång sina kompileringar/renderingar/spel.
Och kanske hellre lägger 1400 på vattenkylning än ett passivt nätagg.

Permalänk

Är nu en stolt ägare till ett AX1200 agg. Jag fick problem med att mitt corsair HX1000 inte orkade driva maskinen i full load med mer än 2diskar. Sen nu 2år senare har fläkten givit upp hoppet om livet på mitt HX1000. Så jag tänkte vafan jag retunerar det och sen köper jag mig ett AX1200 istället. Hoppas aggregatet är bra. Och hoppas på att maskinen håller fint.

I7 920
Rampage II extreme
Nvidia 295 QUAD sli.
9800GT för physX och Cuda
5st hårddiskar + optisk enhet
Vattenkylning och 14st långsamgående fläktar.
12GB ram (6st 2GB sticks)

Nyttjar även alla utgångarna på mina grafikkort. Så gillar dom äldre Nvidia 295orna dual gpu och 3utgångar. En utgång togs ju bort på dom nyare generationerna. Och mina gamla grafikkort fungerar perfekt än. 3år nästan och väldigt nöjd med om.

Tyst fin och snabb konfiguration. Nu kanske man når högre överklocks också när nätdelen inte bromar lika hårt. Och ja jag inser maskinen inte skall dra så extremt mycket räknade tidigare 900watt dryga på full load. Men jag ser gärna lite flex så kanske sakerna håller.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.