Hur många är det som har/inte har problem med sina Asus moderkort.

Permalänk
Medlem

Hur många är det som har/inte har problem med sina Asus moderkort.

Vad jag vill ha reda på med det hära är hur många som har problem med sina moderkort och hur många det är som inte har problem med sina moderkort av märket asus Rampage.

Ni som har problem, vad är det för problem ni har med just erat kort,
har ni hittat några lösningar.
Om inte någon lösning har hittats vad har ni då gjort??

Moderkorten i fråga gäller dessa tre kort,

ASUS RAMPAGE IV formula
ASUS RAMPAGE IV EXTREME,
ASUS RAMPAGE IV EXTREME BF3

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

Vad jag vill ha reda på med det hära är hur många som har problem med sina moderkort och hur många det är som inte har problem med sina moderkort av märket asus Rampage.

Ni som har problem, vad är det för problem ni har med just erat kort,
har ni hittat några lösningar.
Om inte någon lösning har hittats vad har ni då gjort??

Moderkorten i fråga gäller dessa tre kort,

ASUS RAMPAGE IV formula
ASUS RAMPAGE IV EXTREME,
ASUS RAMPAGE IV EXTREME BF3

Har inga problem med mitt Extreme BF3 (Bios/Uefi ver 1005).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Oj oj det var inte många som skrev, vart är alla gamers???
kom igen nu bättre kan ni

För att vara snäll så behöver ni inte skriva vad som är fel om ni har några räcker med ja eller nej.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Inaktiv

Jag har ASUS kort men inget RAMPAGE och allt jag köpt av märket ASUS har fungerat 100% felfritt.
Det kanske inte hjälpte dig i din undersökning så mycket men iallafall något.

Permalänk

Roliga fråga, men varför undrar du?

Hade överdrivit många haft problem hade det kommit en fix eller så hade dom dragit in korten.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

jag undrar i största allmänhet bara om det var mycket problem med asus korten, själv har jag ett ASUS RAMPAGE IV EXTREME som det är problem med, usb portarna som spökar på just det kortet men alla andra kort jag haft från asus har varit mig väldigt bra.

Skulle vara kul att veta hur många det är här på forumet som använder just dessa tre kort och hur dom fungera för dessa personer.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Roliga fråga, men varför undrar du?

Hade överdrivit många haft problem hade det kommit en fix eller så hade dom dragit in korten.

ASUS har aldrig dragit in buggiga några kort utan skyllt ifrån sig på Intel eller andra eller bara skitit i det.

Om ganska många har problem med ett kort kommer säkert TS få det också.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Moderator
Moderator

Har en P67 ASUS-bräda som dött helt, dock inget Rampage

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hade problem med ett ASUS RAMPAGE IV EXTREME usb portar som krånglade, köpte ett nytt nu ett ASUS RAMPAGE IV formula få se hur det funkar, återkommer med svar

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Tja fel o fel.. dålig design skulle jag vilja kalla det. Något äldre Asus kort än dom du nämner. Asus Striker II Formula.

problemet är att jag har 4st pci-e kortplatser, men den ena är oanvändbar.. och sedan säkert 2 PCI kortplatser lol.
Grafikkort (PCI-E)/Ljudkort Soundblaster (PCI-E)/Nätverkskort Bigfoot (PCI-E)/USB3 kontrollerkort (PCI-E).

Hade ingen användning för PCI för 3-4 år sedan heller men hittade då inget moderkort utan legacy crap på
sedan så sitter en kylfläns precis ivägen, så det går inte att trycka ner kort i den ena pci-e platsen..
endast det pyttiga ljudkortet som levererades med moderkortet passar i kortplatsen.. även ett litet usb3 kontrollerkort passar inte.

Jo när du säger det så, det är fel på kortet.. för nätverkskontakterna fungerar antagligen inte, var därför jag skaffade bigfoot kortet
så får välja mellan USB3 eller internet och då blir det tyvärr inget USB3 till dom externa diskarna eller minneskortläsaren

Jag vet att jag borde uppgradera datorn ^^
men inte blivit av än.. men blir så småningom.

Permalänk
Medlem

Har inte heller ngt Rampage, utan ett annat äldre, mitt andra Asus. Aldrig varit några problem varken med detta eller förra.

Visa signatur
Permalänk

tjaaa... har ett asus m5a78-l som fungerar finfint.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte var så många hära som har just dessa kort ASUS RAMPAGE IV formula ASUS RAMPAGE IV EXTREME, ASUS RAMPAGE IV EXTREME BF3,
kanske kan det bero på att dessa kort är lite dyrare än genomsnittet och mera avsedda för överklockare än gamers även om dessa kort även fungerar väldigt bra för även det,
Enda anledningen till att jag själv väljer att ha ett av dessa kort är utseendet, kvaliteten, överklocknings förmågan och för att jag har råd med ett,,

Asus ägare ska ha det lite bättre

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)