Photoshop hjälp! ändra färg på bilen..?

Permalänk
Medlem

Photoshop hjälp! ändra färg på bilen..?

Tjena, skulle försöka mig på att ändra färg på bilden, eller ja halva bilen då den ska ha halva bilen från typ dörrlisten neråt ska vara mattsvart men det går bara inte, kan inte ens ändra färg på bilden, jävla klurigt det här
Så kan nån slänga in en snabb guide om hur man ändrar färg osv och få det att se realistiskt ut?
Tack!

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

1. Markera det du ska ändra
2. Tryck ctrl+u

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

1. Markera det du ska ändra
2. Tryck ctrl+u

aha tack! fortfarande svårt att få allt snyggt, färgen, markeringen osv..finns det nå mer sätt?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

aha tack! fortfarande svårt att få allt snyggt, färgen, markeringen osv..finns det nå mer sätt?

Skrivet av Farbror Barbro:

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

Det bara att leka med penseln, färger, opacity, blending modes och masker för att försöka få det resultatet du är ute efter.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet skulle vara:
Image > adjustments > Selective colors
Välj den färgen som din bil har (t'ex röd), sen ändrar du bara staplarna.
Alla röda färger i bilden kommer att ändras.

Om det är så att du har flera områden i bilden som är röd, se till att duplicera ditt lager innan du ändrar färgen, håll de nedersta lagret orginal. sen behöver du bara sudda/maska ut delarna från de översta lagret som inte ska ha ändrade färger.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti