använda förapplicerad kylpasta? antec kühler H2O 620

Permalänk

använda förapplicerad kylpasta? antec kühler H2O 620

Hej,
har skaffat en Antec Kühler H2O 620 och ställer mig skeptiskt till den förapplicerade kylpastan. Har även en tub med Arctic Silver 5. Bör jag ta bort den förapplicerade och lägga på egen? Det har jag alltid gjort tidigare, men det känns ju konstigt att de skulle skicka med dålig förapplicerad pasta när de självklart vill konkurera med H70 m.fl. Den kanske faktiskt är bra?

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Skrivet av Sprautbirger:

Hej,
har skaffat en Antec Kühler H2O 620 och ställer mig skeptiskt till den förapplicerade kylpastan. Har även en tub med Arctic Silver 5. Bör jag ta bort den förapplicerade och lägga på egen? Det har jag alltid gjort tidigare, men det känns ju konstigt att de skulle skicka med dålig förapplicerad pasta när de självklart vill konkurera med H70 m.fl. Den kanske faktiskt är bra?

Den är av bästa kvalité. Ta absolut inte bort den.

Permalänk
Medlem

Har samma kylare. Räcker det med den förapplicerade kylpastan eller ska man applicera även på CPU:n? Sen undrar jag om man vill ha full effekt på fläkten, ska man koppla fläkten på moderkortet eller direkt till nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewGen:

Har samma kylare. Räcker det med den förapplicerade kylpastan eller ska man applicera även på CPU:n? Sen undrar jag om man vill ha full effekt på fläkten, ska man koppla fläkten på moderkortet eller direkt till nätagget?

fläkten kan du koppla till moderkortet men pumpen kör du på nätagget helst annars stänger du av fläktstyrning för cpu så krånglar inget och nej du behöver inte ha kylpasta på båda utan det räcker med det som finns på 620'n rengör ordentligt bara på cpun innan du sätter dit den om du haft annan kylare tidigare

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Varför skulle det bli bättre att köra på en annan kylpasta. Så vida det inte är vanlig silikonpasta som man kan köpa för någon tia på ebay så kommer det inte skilja mer än 0-1c mellan kylpastorna.

Permalänk
Medlem

Annars så har ju kylaren en egen fläktstyrning AFAIK. Fläkten kan du koppla direkt till pumpen, och pumpen kopplar du sedan in på moderkortet.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340