AMD sänker priserna på Radeon HD 7000-serien

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spawnbadboy:

de kan sänka det till 500kr för topmodellen om de vill jag kommer aldrig köpa amd kort i framtiden.

Betalar hellre mer för nvidia kort för stabilare drivrutiner och veta att de funkar till alla nya spel som släpps istället för att vänta i flera månader på en fix

Skrivet av gurkburk92:

Vill du inte slösa din övertid på fel kort, så skall du köpa ett Nvidia kort.

Du slipper myckket problem med drivers. AMD har mycket problem med nya spel. När NVIDIA redan har en beta driver ute för ett spel(När föregångaren till beta drivern redan funkar) så har AMD användare problem med krashar/fps osvosv. Detta läser jag relativt ofta för nya spel. Nästan aldrig NVIDIA. De har jävligt sällan problem.

Du får va du betalar för. Som med mycket annat, snålar du så får du äta upp de sen

Skrivet av Henke420:

Det verkar som de flesta har gått på Nvidia. GTX 600 serien känns som det självklara om man ska spela. Låg strömförbrukning och mycket prestanda per watt.

Så många fanbois i en så pass kort tid.. Suck att ni ens orkar.. Om ni tycker Nvidia är bra.. Kul för er.. Men att sitta och säga att man borde välja Nvidia alla gånger oberoende är ju idiotiskt.

Skrivet av gurkburk92:

Du verkar ju inte veta ett skvatt. Problemen med AMD kommer oftare o oftare. "du måste gå tillbaka en/flera versioner av drivern för att kunna spela detta spelet och detta spelet". det uppstår väldigt ofta.

Det är inte fanboyism att jag skriver vad jag har skrivit, utan att AMD har satt sina sista potatisar när det gäller datordelar. Dom floppar sin "highend"-serie, men dom vill att man ska köpa deras grafikkort.

Jag har ägt mer ATI kort än vad jag har ägt NVIDIA och kan lugnt säga att NVIDIA har haft betydligt mindre problem med drivers.

För övrigt så litar jag inte alls på ATI längre, dom borde bara hålla sig ute från leken. NVIDIA och INTEL håller i bollarna tills någon annan vågar sig på't.

Du är inget fanboy? Men du resonerar fortfarande som ett.. Köpte mitt HD6950 när de var nylanserat.. Har inte haft NÅGRA som helst problem i huvudtaget med kortet.. Sedan att du inte är medveten om att ATI inte längre existerar utan de är uppköpta av AMD är ju smått komiskt. Så om någon inte verkar veta ett skvatt så är det väl du? Sedan Intel? Menar du deras HD4000 serie som presterar helt värdelöst? AMD sopar banan med Intel i APU segmentet. Du är inte riktigt riktig du..

Skrivet av gurkburk92:

Bitch please.

Du om någon verkar gråta över att Nvidia är bättre :/ Vill inte se din elräkning sen.

Du menar den elräkning som max kommer lägga på 100 kr per år? Som sagt.. Bitch please... Hade du betalat din elräkning så hade du insett att en dator generellt inte är så pass dyr per månad i elförbrukning. Den stora boven är oftast en diskmaskin/tvättmaskin eller ett kylskåp. Där kan vi snacka om elförbrukning. Du liknar mer och mer ett patetiskt troll.

Skrivet av Oggaaaa:

hade inte 7900 serien presterat så uselt i bf3 hade det blivit ett köp.

Suck.. Det skiljer 12-18 FPS..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Om det är din dator som står där så vet du väl om att 550W+ är rekommenderat på 4xx-serien och 600w+ på 5xx-6xx serien.

Du har även klockat ditt kort. Tänkt på att du har MINIMUM W på ditt nätagg? Och har klockat på RÄTT BRA ?

Åååh, du är så dålig.
Hans överklockade GTX 470 drar förmodligen lika mycket ström som ett GTX 480 och i testet här kan vi alla se att GTX 480 i ett high end system drar 409W.

http://www.sweclockers.com/recension/15564-amd-radeon-hd-7970...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så många fanbois i en så pass kort tid.. Suck att ni ens orkar.. Om ni tycker Nvidia är bra.. Kul för er.. Men att sitta och säga att man borde välja Nvidia alla gånger oberoende är ju idiotiskt.

Du är inget fanboy? Men du resonerar fortfarande som ett.. Köpte mitt HD6950 när de var nylanserat.. Har inte haft NÅGRA som helst problem i huvudtaget med kortet.. Sedan att du inte är medveten om att ATI inte längre existerar utan de är uppköpta av AMD är ju smått komiskt. Så om någon inte verkar veta ett skvatt så är det väl du? Sedan Intel? Menar du deras HD4000 serie som presterar helt värdelöst? AMD sopar banan med Intel i APU segmentet. Du är inte riktigt riktig du..

Du menar den elräkning som max kommer lägga på 100 kr per år? Som sagt.. Bitch please... Hade du betalat din elräkning så hade du insett att en dator generellt inte är så pass dyr per månad i elförbrukning. Den stora boven är oftast en diskmaskin/tvättmaskin eller ett kylskåp. Där kan vi snacka om elförbrukning. Du liknar mer och mer ett patetiskt troll.

http://img411.imageshack.us/img411/953/3130.png

Suck.. Det skiljer 8 FPS..

Tycker faktiskt att du klankar ner på fom lite för hårt. Det finns en poäng med det dom säger och 7xxx-serien har haft väldigt mycket strul med just drivrutiner. Nej så klart man inte rekommenderar ena sidan rakt av dom är bra på olika applikationer men att nvidias drivrutiner är bättre på kortare tid just nu är ett faktum, för ett tag sen var det precis tvärtom.

Tvivlar på att han menade APU mässigt för där har intel inte ens en fis i vinden mot AMD men det ser lite annorlunda ut i prestanda rent generellt och speciellt i energiförbrukning.

Nu hoppas jag mest på att Amd gör en helvändningen åt det bättre för allas skull.

Nu talar jag från erfarenhet occh det jag vet, du behöver inte kalla mig fanboy för det skiter jag i. Kan dock tillägga att jag har bytt mycket fram och tillbaka från amd, intel och nvidia men som du säger det beror på vad du vill göra med datorn och vad du vill lägga pengarna på:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Fortfarande toknöjd med mitt 7970-köp för 2990

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Tycker faktiskt att du klankar ner på fom lite för hårt. Det finns en poäng med det dom säger och 7xxx-serien har haft väldigt mycket strul med just drivrutiner. Nej så klart man inte rekommenderar ena sidan rakt av dom är bra på olika applikationer men att nvidias drivrutiner är bättre på kortare tid just nu är ett faktum, för ett tag sen var det precis tvärtom.

Tvivlar på att han menade APU mässigt för där har intel inte ens en fis i vinden mot AMD men det ser lite annorlunda ut i prestanda rent generellt och speciellt i energiförbrukning.

Nu hoppas jag mest på att Amd gör en helvändningen åt det bättre för allas skull.

Nu talar jag från erfarenhet occh det jag vet, du behöver inte kalla mig fanboy för det skiter jag i. Kan dock tillägga att jag har bytt mycket fram och tillbaka från amd, intel och nvidia men som du säger det beror på vad du vill göra med datorn och vad du vill lägga pengarna på:)

Vad jag vet så har inte Intel någon motsvarighet till Radeon serien.. SÅ han MÅSTE mena APU.. Sedan så har du rätt.. AMD har haft problem med sina drivrutiner men det har även Nvidia haft. Något Gurkburg92 verkar totalt ha missat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Alla vet om att amd har haft problem med drivrutinerna men gpu'n i sig fungerar riktigt bra föratt vara en helt ny arkitektur. Till skillnad från bulldozer vilket presterade jättedåligt om man tar hänsyn till effekten. Men det verkara vara botat i piledriver. Så bli inte förvånade om sea islands drar mindre ström och presterar bättre än southern

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Skönt att se att priserna på grafikkort har börjat sjunka.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Avstängd

Dom sänker priserna för att dom är så snälla mot oss ...... Vilken tur att jag bytte efter alla problem jag hade med mitt 7970 då det kostade runt 5000:-, absolut bästa affären någonsin, stackars alla som stod kvar och trampade med alla problem samt betalade höga summor för ett kort som idag visar sig inte vara värt mer. Kör med GTX680 idag har inte haft ett enda problem. Men bästa kortet jag kört för övrigt och kör det än idag är ett XFX 5770, det mest prisvärda kortet jag ägt samt ett av de bästa överklockningsbara korten jag ägt... sen att folk tycker olika betyder inte att de må vara FANBOYS, man kör med det man tycker är bra gällande pris och syfte inget annat vare sig det är fanboy eller inte..... Och sedan att alla förblindar sig blint på FPSer i tester är ju sjukt, det beror helt på annan hårdvara i datorn också och vad man har för tillbehör som skärm m.m. sen att man måste MAXA alla spel är inte det intresantaste i BF3 jag har MAXXAT och jag blir ägd varje dag av folk som säkert sitter med SÄMRE billigare kort och kör på LOW... så vad är syftet med höga FPS om man inte kan spela spelet som ett PRO...... Om 7970 låg före NV med grymaste graffen på marknaden m.m. samt att den drog 200watt mer så hade jag köpt den ändå och skitit i el kostnaden... Man betalar ju för det man får sägs det....

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Vill du inte slösa din övertid på fel kort, så skall du köpa ett Nvidia kort.

Du slipper myckket problem med drivers. AMD har mycket problem med nya spel. När NVIDIA redan har en beta driver ute för ett spel(När föregångaren till beta drivern redan funkar) så har AMD användare problem med krashar/fps osvosv. Detta läser jag relativt ofta för nya spel. Nästan aldrig NVIDIA. De har jävligt sällan problem.

Du får va du betalar för. Som med mycket annat, snålar du så får du äta upp de sen

Jo vist gräset är ju alltid grönare på andra sidan

Skämt å åsido. Men I t.ex BF 3 så fungerade ju inte Nividas kort så bra (vissa av dom i alla fall) och dom har ju stängt av pci-e 3 för det inte fungerade bra (AMD har det på och det flyter ju på bra).

Det gnäll som finns om den nya serien är man kör med fler än ett/två kort. Det är inte stor skara som gör detta (så klart det finns).

Men säger inte att nividas är sämre på alla punkter så som strömförbrukning (väldigt stor förbättring emot tidigare serier). Det är bra jobbat, dock deras 670 referens var ju ett snedsteg (sämre kylare går nästan inte att få).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Vad jag vet så har inte Intel någon motsvarighet till Radeon serien.. SÅ han MÅSTE mena APU.. Sedan så har du rätt.. AMD har haft problem med sina drivrutiner men det har även Nvidia haft. Något Gurkburg92 verkar totalt ha missat.

Det kanske han inte alls har, han jämför med egna erfarenheter. Hans kompis har säkert klagat 100000gånger på att hans kort strular o dödar hela datorn medans han själv kanske kör med NV 600serie... Tycker inte man ska säga att han missat något för han bygger säkerligen på egna erfarenheter. Har du själv missat något eller har du kört det ena mot det andra eller gör du som de flesta och läser på hemsidor och förblindar dig totalt på vad tester visar på olika sidor? Testa själv på din hårdvara och se vad som händer vare sig det gäller NV eller AMD... Båda suger på olika sätt kan jag ju tillägga beroende på vilken dator jag testat dom på....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaBlack:

Det kanske han inte alls har, han jämför med egna erfarenheter. Hans kompis har säkert klagat 100000gånger på att hans kort strular o dödar hela datorn medans han själv kanske kör med NV 600serie... Tycker inte man ska säga att han missat något för han bygger säkerligen på egna erfarenheter. Har du själv missat något eller har du kört det ena mot det andra eller gör du som de flesta och läser på hemsidor och förblindar dig totalt på vad tester visar på olika sidor? Testa själv på din hårdvara och se vad som händer vare sig det gäller NV eller AMD... Båda suger på olika sätt kan jag ju tillägga beroende på vilken dator jag testat dom på....

Vilket är alternativet tycker du? Ska jag lägga ut ett antal tusen på ett kort bara för att testa..? Folk har klagat på AMD för deras drivrutiner.. på samma sätt som de klagade på Nvidias när GTX260 och GTX295 fick för sig att börja strula. Det går i vågor. Det Gurkburk däremot försöker få det till är att AMD ALLTID haft dessa problem samtidigt som Nvidia ALLTID haft prestandatronen och aldrig haft drivrutinsproblem. Dock har jag själv inte haft några problem alls utan det verkar mer vara problem med just HD7900 serien. Dock finns det även del trådar här på Sweclockers som handlar om att folk även har problem med Nvidias drivrutiner. Även solen har sina fläckar.. oberoende om det sitter ett par fanbois och förnekar detta faktum.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Vilket är alternativet tycker du? Ska jag lägga ut ett antal tusen på ett kort bara för att testa..? Folk har klagat på AMD för deras drivrutiner.. på samma sätt som de klagade på Nvidias när GTX260 och GTX295 fick för sig att börja strula. Det går i vågor. Det Gurkburk däremot försöker få det till är att AMD ALLTID haft dessa problem samtidigt som Nvidia ALLTID haft prestandatronen och aldrig haft drivrutinsproblem. Dock har jag själv inte haft några problem alls utan det verkar mer vara problem med just HD7900 serien. Dock finns det även del trådar här på Sweclockers som handlar om att folk även har problem med Nvidias drivrutiner. Även solen har sina fläckar.. oberoende om det sitter ett par fanbois och förnekar detta faktum.

Gillar ditt svar mycket 100% sant.... Håller med fullständigt. Jag menar bara att han utgick säkerligen från egna erfarenheter ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaBlack:

Gillar ditt svar mycket 100% sant.... Håller med fullständigt. Jag menar bara att han utgick säkerligen från egna erfarenheter ....

Och drog slutsatsen att det gäller exakt alla GPU:er från AMD och därför är Nvidias helt överlägsen ja Alltså ett resonemang som ett fanboy skulle dra upp.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Om det är din dator som står där så vet du väl om att 550W+ är rekommenderat på 4xx-serien och 600w+ på 5xx-6xx serien.

Du har även klockat ditt kort. Tänkt på att du har MINIMUM W på ditt nätagg? Och har klockat på RÄTT BRA ?

om du inte visste så är mitt kort soc och det minskar strömförbrukningen med 16% vilket ger mig rum till att överklocka. Plus att min prolle går stock. Så det har inget med saken att göra.

Permalänk

Haha att folk bryr sig om elräkningen på ett entusiast forum där majoriteten överklockar sina system. Patetiskt.

Sen att en varm dator hjälper till med uppvärmningen av vardagsrummet ser jag bara som en fördel under vinterårsperioden.

Köpte mitt 7970 för 3600kr inkl. fri frakt och är jätte nöjd. Har inte haft något problem överhuvudtaget. Däremot kan jag känna att köpet var något impulsivt då jag egentligen inte behövde uppgradera från mitt gamla 6970

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Entusiast
Skrivet av j0ckeeh:

Skönt att se att priserna på grafikkort har börjat sjunka.

Instämmer. Priserna på senaste generationen har varit löjligt höga sen lansering. Jag hade tänkt köpa ett kort nu i slutet av sommaren men funderar seriöst på att vänta till jul och se om de hinner få ut en ny generation på en något mer mogen 28 nm-process.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Say WUT???

Största trollet idag. vad har nvidia med den här artikeln att göra?...förresten glöm det, jag vill inte ha något svar av dig.

Uppenbarligen sänker de priserna för att de inte säljer? Eller för att de ska lansera Ghz editions av varje kort i 7000 serien. Nvidias GTX 680 däremot har inte gått ner en krona i pris sen lansering. EVGA 680 kostar fortfarande 4500;-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du vet väl att AMD numera har världens snabbaste GPU? HD 7970 GHZ edition, ett överklockat HD 7970. Dvs både HD 7970 och HD 7950 är väldigt snabba grafikkort, bara så att du vet!

Nvidia ska ju lansera "GTX 680 Vi har gått ut 9:an edition" enligt Jonas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Uppenbarligen sänker de priserna för att de inte säljer? Eller för att de ska lansera Ghz editions av varje kort i 7000 serien. Nvidias GTX 680 däremot har inte gått ner en krona i pris sen lansering. EVGA 680 kostar fortfarande 4500;-

hehe...vill DU betala X antal Tusen mer för snarlik prestanda så fine...gör du det, men dra inte ALLA över en kam med att säga att ALLA köper GTX 670 och 680 som Spelar, för så är inte fallet.
Det är trots allt nästan bara BF3 som gtx680 presterar bättre.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

de kan sänka det till 500kr för topmodellen om de vill jag kommer aldrig köpa amd kort i framtiden.

Betalar hellre mer för nvidia kort för stabilare drivrutiner och veta att de funkar till alla nya spel som släpps istället för att vänta i flera månader på en fix

Jag hade ett 9800 GT innan, dess drivrutiner krashade ta mig fan hela tiden. Sen köpte jag ett 6950, låste upp till 6970 och har aldrig haft ett enda problem med drivrutiner. Vad är det jag försöker säga? Drivrutinsproblem är INTE bara ett problem hos AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

hehe...vill DU betala X antal Tusen mer för snarlik prestanda så fine...gör du det, men dra inte ALLA över en kam med att säga att ALLA köper GTX 670 och 680 som Spelar, för så är inte fallet.
Det är trots allt nästan bara BF3 som gtx680 presterar bättre.

Det är generellt sätt ett vassare kort. Men smakar det så kostar det och med tanke på AMDs prissänkningar kan jag inte förneka att AMD korten är otroligt prisvärda. Varför tror du att de sänker priserna? Antagligen inte för att de säljer alltför mycket. BF3 är ju ytterst populärt nu så att folk går efter prestandan i det är inte helt dumt. Sen så är det ju löjligt när man lanserar överklockade kort bara för att vinna prestanda kronan. Jag kommer inte diskutera detta med någon fanboy.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Var trevliga!

När det gäller förbrukning så ligger Nvidia aningen bättre till än AMD med senaste generationen men med förra så var det tvärt om så man kan inte avfärd en tillverkare bara för detta utan välj det kort ni vill ha efter era kriterier och låt andra göre sina val efter deras kriterier.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Det är generellt sätt ett vassare kort. Men smakar det så kostar det och med tanke på AMDs prissänkningar kan jag inte förneka att AMD korten är otroligt prisvärda. Varför tror du att de sänker priserna? Antagligen inte för att de säljer alltför mycket. BF3 är ju ytterst populärt nu så att folk går efter prestandan i det är inte helt dumt. Sen så är det ju löjligt när man lanserar överklockade kort bara för att vinna prestanda kronan. Jag kommer inte diskutera detta med någon fanboy.

Nej du har fel, det är inte generellt snabbare(se swec test på senaste 7970 Ge-AKA snabbaste singel GPU´n), däremot är Nvidia bättre på vissa saker och AMD bättre på vissa saker.

EDIT: och jag kan lugnt påstå att jag inte är någon fanboy (om du orkar bemöda dig så läs gärna några av mina tidigare inlägg i debatten AMD vs Nvidia), av mina 10 senaste grafikkort jag ägt har 6 varit Nvidia.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av qMetal:

Känns som att man måste vara dum för att köpa Nvidias kort just nu med tanke på deras priser.
I de flesta trådar jag läst så säger nästan alla att det är värt att betala mer för Nvidia-korten för de är så mycket bättre, det förstår jag inte riktigt.
Verkar som att de flesta som vill ha nytt grafikkort idag endast kollar på BF3-prestanda och utgår från det.

Vilket ju inte är så konstigt, då BF3 både är det mest krävande spelet och ett av de mest populära.

Jag köpte mitt 7970 i februari, men hade jag köpt grafikkort idag hade jag utan tvekan tagit ett 670, då det är bättre i BF3, som är det enda spel jag spelar. Det hade bara funnits en anledning för mig att välja 7970: Dess röda färg passar bra med mitt röda färgtema.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zuggmate:

Vilket ju inte är så konstigt, då BF3 både är det mest krävande spelet och ett av de mest populära.

Jag köpte mitt 7970 i februari, men hade jag köpt grafikkort idag hade jag utan tvekan tagit ett 670, då det är bättre i BF3, som är det enda spel jag spelar. Det hade bara funnits en anledning för mig att välja 7970: Dess röda färg passar bra med mitt röda färgtema.

Exakt man får välja kort efter de spel man spelar och i BF3 finns det bara GTX 670 på kartan.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Exakt man får välja kort efter de spel man spelar och i BF3 finns det bara GTX 670 på kartan.

så du tycker alltså..på riktigt? att 7970 presterar dåligt i BF3?...vänta måste skriva fler..???????? i och med att du skriver att det bara finns ett kort för BF3 och det är GTX 670.

Jag skulle vilja påstå att 7970 presterar alldeles utmärkt i BF3, bara det att i just BF3 råkar GTX670 prestera några FPS mer.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rogga67:

så du tycker alltså..på riktigt? att 7970 presterar dåligt i BF3?...vänta måste skriva fler..???????? i och med att du skriver att det bara finns ett kort för BF3 och det är GTX 670.

Jag skulle vilja påstå att 7970 presterar alldeles utmärkt i BF3, bara det att i just BF3 råkar GTX670 prestera några FPS mer.

Ja om man ser till priset så är GTX 670 det självklara valet om man bara spelar BF3 som många gör. Om man dock har ett bredare spelbibliotek är det inte säkert att samma sak gäller utan då kan HD 7970 var ett bättre köp.

Att HD 7970 inte presterar direkt dåligt i BF3 spelar mindre roll då prisskillnaden mellan HD 7970 och GTX 670 inte är stor nog för att rekommendera det kortet i BF3.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Du verkar ju inte veta ett skvatt. Problemen med AMD kommer oftare o oftare. "du måste gå tillbaka en/flera versioner av drivern för att kunna spela detta spelet och detta spelet". det uppstår väldigt ofta.

Det är inte fanboyism att jag skriver vad jag har skrivit, utan att AMD har satt sina sista potatisar när det gäller datordelar. Dom floppar sin "highend"-serie, men dom vill att man ska köpa deras grafikkort.

Jag har ägt mer ATI kort än vad jag har ägt NVIDIA och kan lugnt säga att NVIDIA har haft betydligt mindre problem med drivers.

För övrigt så litar jag inte alls på ATI längre, dom borde bara hålla sig ute från leken. NVIDIA och INTEL håller i bollarna tills någon annan vågar sig på't.

Haha dagens mest utrolige inlegg User error user error user error... Klarer du ikke innstallere drivere bør du kjøpe deg ps3...

Permalänk
Medlem

Nyss lagt en beställning på ett ASUS HD7950 från CDON för 2649kr!

Helt sjukt prisvärt för ett kort som placerar sig mellan gtx580 (ca 3000kr) och gtx670 (ca 3600kr).

Även HD7970 på ca 3400kr hamnar väldigt bra till när det presterar melan gtx670 och gtx680 (ca 4500kr).