cpu-kylare till Asrock z77e-itx som inte blockerar pci-e platsen...?

Permalänk
Avstängd

cpu-kylare till Asrock z77e-itx som inte blockerar pci-e platsen...?

Någon som vet någon? köpte scyte big shuriken men den "la sig över hela pci-e platsen"

har ett sugo 06b chassi så den bör inte va högre än 84mm..

fick stoppa i orginalkylaren o den låter ju som en skördetröska

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

Någon som vet någon? köpte scyte big shuriken men den "la sig över hela pci-e platsen"

har ett sugo 06b chassi så den bör inte va högre än 84mm..

fick stoppa i orginalkylaren o den låter ju som en skördetröska

Nyfiken på vad det blev för någon. Har du hittat en bra lösning?

Mvh/Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skulle också gärna vilja veta vad de blev för kylning

Permalänk
Medlem

Själv blev det en Noctua NH-L12. Kräver att man böjer värmerören lite. Men det blir ordentligt med kylning, och får plats i ett 6 liter chassi :).

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Själv blev det en Noctua NH-L12. Kräver att man böjer värmerören lite. Men det blir ordentligt med kylning, och får plats i ett 6 liter chassi :).

Kör du en Noctua NH-L12 på ett ASRock Z77E-ITX ? Utan att det täcker PCI-E eller RAM minnes platser ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Kör du en Noctua NH-L12 på ett ASRock Z77E-ITX ? Utan att det täcker PCI-E eller RAM minnes platser ?

http://www.overclock.net/t/1254599/official-asrock-z77-discus...

Kommer lägga upp ett galleri när jag kommer igång med mitt eget bygge. Kommer bli nice. 2700k och geforce gtx670 i ett chassi på 6 liter

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Hum, nu undrar jag om jag kommer få äta upp det. Kan svära på att jag har sett en bild med NH-L12 på ett asrock m-itx z77 med grafikkort på, men nu kan jag för mitt liv inte hitta det. Jaja, som sagt, lägger upp ett gallleri snart så får ni se.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

Någon som vet någon? köpte scyte big shuriken men den "la sig över hela pci-e platsen"

har ett sugo 06b chassi så den bör inte va högre än 84mm..

fick stoppa i orginalkylaren o den låter ju som en skördetröska

Skrivet av sj6:

du kommer att få problem. även om du byter till en annan lowprofile-kylare, MEN zalman, cooler master, thermalright, thermaltake, arctic cooling och nu ävena noctua har modeller du kan titta på.

......

Skrivet av skogstomtarna:
Skrivet av ringu:

Jag skulle också gärna vilja veta vad de blev för kylning

Kan nu bekräfta att det går bra med en Noctua NH-L12 om man är beredd att böja heatpipsen lite. Inge problem att göra med handkraft om man har två tvingar så den sitter stadigt mot ett bord eller liknande. Kommer lägga upp bilder i min bygglogg så fort jag får ordning på det.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.