Sapphire lanserar "världens snabbaste" grafikkort med en enda GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jo visst men samtidigt kommer det säkert allt fler spel och program som har nytta av den extra minnesmängden.

Det kommer det nog. Men vi hinner nog byta generation innan vi nyttjar så mycket.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Patan77:

Gillar att dom äntligen börjar sätta mer minnen på grafikkort, vill se mer sånt

Vafalls!? hur stora samt hur många skärmer sitter herrn på egentligen :D?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Ska ta mej fan ha 2 stycken utav dessa monster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Vafalls!? hur stora samt hur många skärmer sitter herrn på egentligen :D?

Till spel som Arma III så kommer det krävas en hel det minne och 2GB kommer nog inte att räcka

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha. Så galet, så onödigt, så underbart.

Lär ju sörpla Fermi-artade mängder ström och ligga på vansinnig prisnivå, men kul ändå. Hade jag inte redan ett 7970 så kanske...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Själv skulle jag gilla om Amd och Nvidia kunde lägga fokus helt på mjukvaran ett år ist för att pumpa ut grafikkortskretsar till höger o vänster.

Håller med. Skulle gärna se att mitt GTX680 är up to date ett bra tag framöver!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Vafalls!? hur stora samt hur många skärmer sitter herrn på egentligen :D?

Jag skulle behöva ett grafikkort med mer VRAM
Inte för att jag ska ha fler skärmar eller något men för att Skyrim med 2-4K texturer kan skapa framedrops på mitt 590 ända ner till 15 fps!
Högre minne, Större hantering av tunga realistiska texturer!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Lär ju kosta skjortan och halva armen, fast annat är väl inte att vänta heller med "värst av det värsta" ..lol..

Ifall det nu kostar skjortan oc... etc.. så skulle ju ett fullcover block sitta så mycket bättre på kortet i min mening! El åtminstone 2 olika versioner där en är luftis och den andra kör fullcover för en "liten" extra slant? Det absolut minsta Sapphire kan göra för oss vore ju att åtminstone låta köpare av ett sånt här premium-kort själva få byta till passande fullcover (om det ens går att få tag på???) utan att garanti påverkas?

Fast det är ju såklart bara min högst egna syn på saken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Toxic... För plånboken?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757664

Ja 6095

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Måste ju säga att detta är bland de snyggare korten jag sett på länge.
Kylaren verkar ju ganska bra också, men antar att den är on par med Asus DirectCU samt Gigabytes windforce ändå.

Permalänk
Medlem

E-PENIS förkroppsligad!

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Om det inte ingår backplate är det ingen idé med att köpa det!

Varför inte köpa till en eller bygga en?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågan är, presterar ett sådant kort bättre än 2 6970`? För i sådanafall så kommer jag slå till på ett sånt här monster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Frågan är, presterar ett sådant kort bättre än 2 6970`? För i sådanafall så kommer jag slå till på ett sånt här monster!

2x 6970 presterar rätt mycket bättre än ett 7970 @ stock. Möjligtvis om du ska köra eyefinity, men även där kommer GPU-kraften ta slut innan minnet.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Varför inte köpa till en eller bygga en?

Skickades från m.sweclockers.com

För komplicerat för oss med tummen mitt i handen

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Vafalls!? hur stora samt hur många skärmer sitter herrn på egentligen :D?

Av egoistisk skäl så att jag kan köpa "billiga" gaming graffikkort med mycket minne för att ha till 3D renderingar och simuleringar ist för Quadro (;

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Avstängd

angående minnesmängden: Spelar ett tungt moddat Skyrim i 2560x1600 och grafikminnet på 2gb tar i stort sett slut, ca 1900MB konstant. Nu har jag (o)turen att ha ytterligare två skärmar i samma upplösning och funderar lite på eyefinity men väntar på ett par armar så jag kan ställa dem i pivot läge istället. Är lite osäker på om just det kommer slå så väl ut, men just grafikminnet lär nog inte räcka till....eller är det också begränsat av 32bitars lagarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tror du måste köra på 6 skärmar för att nyttja mer än standard 3gb. 6gb är sjukt mycket minne!

Enligt gpu-z så kommer jag över 3gb med 2560*1440 och bf3 ultra (4xmsaa, 16x af) med mina 7970. Låter dock lite knepigt att gå över vad kortet har, men kanske räknar den in att man börjar buffrad till RAM. Brukar dock kunna gå några 100MB över 3gb innan fps dör (tycker dem borde dö precis vid 3072MB), men vid 4GB droppar det rejält.

Någon här vet säkert hur gpu-z mäter detta. Kanske är minnesanvändingen mycket lägre i verkligheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Enligt gpu-z så kommer jag över 3gb med 2560*1440 och bf3 ultra (4xmsaa, 16x af) med mina 7970. Låter dock lite knepigt att gå över vad kortet har, men kanske räknar den in att man börjar buffrad till RAM. Brukar dock kunna gå några 100MB över 3gb innan fps dör (tycker dem borde dö precis vid 3072MB), men vid 4GB droppar det rejält.

Någon här vet säkert hur gpu-z mäter detta. Kanske är minnesanvändingen mycket lägre i verkligheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att datorn inte tömmer ditt minne men skriver över för att spara prestanda.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

S

Skrivet av Pimpim666:

Det är för att datorn inte tömmer ditt minne men skriver över för att spara prestanda.

Så vad innebär bär det? Jag menar, hur avgör man då hur nära man är att fylla grafikminnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

S

Så vad innebär bär det? Jag menar, hur avgör man då hur nära man är att fylla grafikminnet?

Skickades från m.sweclockers.com

När datorn segar ner något otroligt även om både cpu och gpu inte ens är på full load.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damodred:

angående minnesmängden: Spelar ett tungt moddat Skyrim i 2560x1600 och grafikminnet på 2gb tar i stort sett slut, ca 1900MB konstant.

Med vilket program mäter du upp detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Om det inte ingår backplate är det ingen idé med att köpa det!

Det är faktiskt en backplate på grafikkortet.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Det är faktiskt en backplate på grafikkortet.

Då är det bara att köpa!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

vad kommer den här skönheten kosta då?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PerZerk:

Då är mitt tips att poängtera det nästa gång. Har själv en 27" där max är 1920*1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

vad kommer den här skönheten kosta då?

För mycket.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

och däääär tappade jag intresset

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

När datorn segar ner något otroligt även om både cpu och gpu inte ens är på full load.

Ja, det är ju ett tecken på att det är fullt. Menade hur man ju kan se exakt hur nära man är, gpu-z verkar ju inte ge det korrekta användandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2