När används fläktkontroller mest och var sätter ni tempsensorn?

Permalänk
Medlem

När används fläktkontroller mest och var sätter ni tempsensorn?

Hej, min rubrik kan vara lite dåligt formulerad, men jag kunde inte riktigt skriva på annat sätt så jag förklarar här istället.
Jag tänkte införskaffa en Fläktkontroller i födelsedagspresent till en vän, men jag vet inte riktigt om i vilka riggar det är lönt att ha en?
Föstår vad den gör och att det är smart att kunna ändra hastigheten på fläktarna och så. Man behöver kanske inte tempsensorerna så mycket vad vet jag.

Var föreslår ni att man sätter tempsensorerna? Jag har sammanlagt 6 temp sensorer och funderar var i hans rigg vi kan sätta dem och hur man sätter fast dem?

Har aldrig använt något som detta förut.

Lade tråden i Kylning då den handlar rätt mycket om temps och fläktar, passar den bättre någon annan stans så flytta den

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hej, min rubrik kan vara lite dåligt formulerad, men jag kunde inte riktigt skriva på annat sätt så jag förklarar här istället.
Jag tänkte införskaffa en Fläktkontroller i födelsedagspresent till en vän, men jag vet inte riktigt om i vilka riggar det är lönt att ha en?
Föstår vad den gör och att det är smart att kunna ändra hastigheten på fläktarna och så. Man behöver kanske inte tempsensorerna så mycket vad vet jag.

Var föreslår ni att man sätter tempsensorerna? Jag har sammanlagt 6 temp sensorer och funderar var i hans rigg vi kan sätta dem och hur man sätter fast dem?

Har aldrig använt något som detta förut.

Lade tråden i Kylning då den handlar rätt mycket om temps och fläktar, passar den bättre någon annan stans så flytta den

Jag använder inte tempsensorerna på min fläktkontroller alls. Coretemp och MSI-Afterburner räcker bra för att hålla koll på processor- och grafikkortstemperaturerna, hur varmt det är i lådan är jag inte direkt intresserad av.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte att när man nu ändå har en massa temp sensors så kanske man skulle sätta upp någon för skojs skull, får väll testa att placera ut dem