Permalänk
Medlem

passa m-ITX på ATX moderkortsplåt?

Tjena, precis som titeln lyder så undrar jag om det gåt att fästa ett m-ITX kort på en moderkortsplåt för ATX?
Är det samma hålbild för båda?

Permalänk
Medlem

Nej men det finns ATX chassin som har m-itx fästen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Tjena, precis som titeln lyder så undrar jag om det gåt att fästa ett m-ITX kort på en moderkortsplåt för ATX?
Är det samma hålbild för båda?

Det är möjligt men det är inte samma hålbild men flera chassin han båda hålbilderna, men det går att läsa på chassits sida vad den stödjer.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Oki, tack! någon som vet om FT02 stödjer mini-itx? Jag hittade 2 reccensioner som sa att den har stöd men enligt silverstones hemsida så har den inte

Permalänk
Skrivet av Fextreme_fa:

Oki, tack! någon som vet om FT02 stödjer mini-itx? Jag hittade 2 reccensioner som sa att den har stöd men enligt silverstones hemsida så har den inte

Har inte svar på din fråga men har en fråga angående din signatur. Seriöst kör du med en 1 kärnig athlon med gtx480? xD

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Har inte svar på din fråga men har en fråga angående din signatur. Seriöst kör du med en 1 kärnig athlon med gtx480? xD

Nope, 2 kärnig athlon :'D
För att göra en lång historia kort så köpte jag 480'it bara för att framtidssäkra så att jag bara behövde uppgradera mobo, cpu och ram sen.
Men det blev att jag lade pengarna på bil och andra hobbys.
MEN NU nu är det dags att köpa nytt! fast eftersom att mina föräldrar är skilda så täkte jag satsa på en mini-ITX rigg som är lite lättare att bära med sig, dock har jag inte råd just denna månaden att köpa nytt chassi och uppggradera resten så därför undrar jag om jag kan stoppa in m-ITX kortet i mitt Fortress FT02 chassi under tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Tjena, precis som titeln lyder så undrar jag om det gåt att fästa ett m-ITX kort på en moderkortsplåt för ATX?
Är det samma hålbild för båda?

Jodå dom passar, m-ITX följer helt ATX standard inklusive alla anslutningar, en avvikelse förekommer dock med äldre ATX chassin där en av infästnings hålen eventuellt saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guubn:

Nej men det finns ATX chassin som har m-itx fästen.

Guubn, varför svara när du bevisligen inte har någon som helst aning?

Jo, mini-ITX och ATX (och microATX) är "hålkompatibla".
Se figur 2.